Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Konkurrencepasset er væk
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 14:44

Er der nogen der kan svare på hvad man gør hvis ens konkurrencepas er blevet væk? Det drejer sig om en hest i DV.

Hvor meget koster det at få lavet nyt? Og skal de ud og tegne hesten på ny?

- Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Forsvundet hestepas
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:04

Jeg vil tro de har en database, hvor tegningerne af hesten er gemt. Prøv at ring ind til Landskontoret og forhør dig.

Prismæssigt koster det 400 kr. inkl. besigter, men hvis du ikke behøver det, er det nok ikke så dyrt :-)

Held og lykke med det :-D

Cecilie Christensen

- Ung hobby avler -

Man er ikke bedre end den hest man rider på

0
0
Svar på denne tråd

Nyt pas
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:12

Et nyt pas er desværre meget dyrere end at få lavet det oprindelige. Nyt pas/ejercertifikat koster 1000 kroner.

Du skal henvende dig til LU, og der vil du sikkert få tilsendt en tro-og-loveerklæring. Den skal du udfylde og sende ind. Derefter bestemmer de hvad der videre skal ske.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:15

Det var dyrt.. Jeg har også mistet et pas under en flytning på min ene hingst - når passet er fra Tyskland gælder vel det samme som du skrev før, Charlotte ?

Hvad hvis man skal lave konkurrencepas og har pas på hesten i forvejen - så er det de 400kr ikke ?

/Juliette

2 OX-hingste med pragtfuldt temperament, tilbyder bedækning for sæson 2007 - Rabat ydes ved booking inden 1/2-07. Se mere om hingstene på www.Richelieu-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

Konkurrencepas
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:22

Jo, et konkurrencepas lavet fra bunden koster 400 kroner; hvis hesten har følpas koster det vist kun 300 kroner.

Men det andet ved jeg da vi købte en hoppe i foråret hvor ejercertifikatet var bortkommet hos forrige ejer. Vi fik en tro-og-loveerklæring, som den registrerede ejer, i vores tilfælde forrige ejer der var flyttet til Kroatien , skulle underskrive. Derefter fik vi nyt ejercertifikat + regning på nyudskrivelse 1000 kroner + ejerskifte 170 kroner.

På en tysk hingst er det muligt/sandsynligt at passet skal nyudskrives i Tyskland.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:47

Wow hvor dyrt :-@ Troede bare man kunne få et nyt udstedt sådan uden videre?

Men okay, det er vel egentlig også iorden - man skal jo passe på sådan noget. Det er jo nogle ret vigtige papirer ;-)

Cecilie Christensen

- Ung hobby avler -

Man er ikke bedre end den hest man rider på

0
0
Svar på denne tråd

Konkurrencepas
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 17:12

Tusind tak Charlotte :-) Det var rart at få helt klarhed over.

Mvh,

Juliette

2 OX-hingste med pragtfuldt temperament, tilbyder bedækning for sæson 2007 - Rabat ydes ved booking inden 1/2-07. Se mere om hingstene på www.Richelieu-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

Endelig
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 11:03

Jeg har fundet det! Min kæreste havde lagt det i en forkert mappe..

Puha lettet!

- Camilla
0
0
Svar på denne tråd

vi leder
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 11:14

pt efter min venindes hoppes original stamtavle. Vi har kun FEI passet på den. Desværre har hoppen været igennem ufattelig mange ejere, så det tager tid. Og hannoveraner forbundet vil kun udskrive nyt, når vi har en erklæring fra den person som har smidt stamtavlen væk.

Det er bare SÅ frustrerende, når man har et pas med afstaming og hvad ved jeg, men det ikke kan bruges. For ikke at snakke om hvad det koster!

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

det værste er
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 20:07

næsten ikke pengene, men tiden.

Det kan tage utrolig lang tid at få hesten besigtiget igen, da det ikke længere er DRF's besigtigere, men landsforeningens egne, man må bruge.

Jeg var meget glad for at mit dukkede op igen, da jeg fandt ud af hvor besværligt og dyrt det er at få et nyt.

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

korrektion Mette
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 11:44

Som besigtiger er jeg officela under DRF.. og står derfor på BÅDE listen fra LR + DRF

Det er dyrt + besværligt at få et erstatningspas.

Et pas " fra bunden af" koster, korrekt som Charlotte skriver 400 kr for dyr uden følpas og 300 kr for heste med DANSK følpas, dvs importerede dyr koster det 400 kr at få lavet pas på selvom de har stamtavle etc i et eksisterende udenlandsk pas.

Så ja dene type pas laver jeg mange af pt, da det er moderne at ride bla. hollandske ponyer.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider