Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Grime - eller hvad?
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 10:16

Når nu jeg til foråret håber at kunne have et føl med på føl- og plagskue, hvad er så mest optimalt at fremvise hende i?

Jeg vil ikke have hovedtøj på hende, men jeg tænkte om der ikke findes mønstringshovedtøjer, som kunne se brand godt ud på sådan en lille @!#$? (hvor kan de købes)

Alternativet er at mønstre i grime, hvilket også kunne være fint nok.

Eller hvad?

Nanna Hyllested

Sejlflodgaard

2-års fjordhingst sælges - ekstrem velgående!

www.heste-nettet.dk/lo...est/97359/

0
0
Svar på denne tråd

Er det følskue eller plageskue..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 10:39

... du skal til?

Der er INGEN der fremviser et føl i trense, men (desværre) ses det ofte på åringsplagene.

Vi har dog aldrig brugt det - jeg vil simpelthen ikke sætte bid på en åringsplag. Det er heller ikke nødvendigt (hvis man ellers gide træne lidt). Vi har altid brugt en ganske almindelig grime og et matchende grimeskaft (det er nemlig hesten, og ikke udstyret, der bliver bedømt ;)), men du kan sikkert sagtens finde noget andet, hvis du søger på google - eller går ind hos din lokale rideudstyrsforhandler.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Lædergrime
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 11:02

En flot lædergrime måske?

Ellers kan man de fleste steder med rideudstyr købe en føl"trense" til fremvisning (det er en mellemting mellem en trense og et hovedtøj, men der er selvfølgelig ikke bid i).

Fredenslyst Arabians - Dejligt hoppeføl til salg!

Sød rytter søges til velreden hest!

Fotografering tilbydes

www.boxeren.dk - Se min dejlige hund

Rebgrimer & arbejdstove laves på bestilling

0
0
Svar på denne tråd

Altså til
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 11:07

den tid er hun knap et år.

Jeg have trense på hende til den tid, kun hvis man kunne finde en fin mønstringstrense uden bid

Nanna Hyllested

Sejlflodgaard

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 12:12
Hvis det er til 1 års plagskue synes jeg de skal have trense på. Jeg synes simpelt hen det ser så "uproffesionelt" ud med en grime på. Alle mine er blevet vænnet til trense som 1 års, det tager de bestemt ingen skade af.

Opstaldning søges til flink varmblods hoppe i nærheden af Fjerritslev...

0
0
Svar på denne tråd

Okay, men
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 12:45

Gabbi skal ikke have trense på som knap 1-års - det kan slet ikke komme på tale.

Nanna Hyllested

Sejlflodgaard

0
0
Svar på denne tråd

Det hedder en
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 14:40
showgrime eller showtrense og den er som en mere elegant grime, med pandebånd. De er rigtig smarte- men jeg kunne nu ikke få fat i to eens ( et stoort og et lille føl) og så købte jeg bare to sorte lædergrimer.

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

De fleste
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 19:47

Rideudstyrsbutikker har et par eller flere showtrenser. Du kan "fremtidssikre" dig, ved at købe en der p.t. skal være spændt helt ind og hvor du selv kan vælge om der skal være bid på eller ej.

Efter hvad jeg nogen gange ser rundt omkring, var der måske nok flere 1-års plage der burde have bid på når de er ude, det er ikke biddet de tager skade af, men hånden der holder i tøjlen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider