Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Afstamn. på disse?
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 15:58

Kunne godt mig at høre jer med forstand på avl, hvad i mener om disse sammensætninger:

1. Wolkentanz II/Feiner Stern/Donnerschlag

2. Sir Donnerhall/Brentano II/Weltmeyer

3. Sandro Hit/Donnerhall/P i k Bube

4. Rascalino/Wolkentanz II/Ganymed

5. Lauries Crusador XX/Akzent II/Futuro

Noget i afstamningerne man skal være særligt opmærksom på?

Vil I mene, at der er for lidt "blod" i nogle af dem?

Hvilken er mest spændende efter jeres mening?? Lad mig høre

Thrine
¤ CAMELOT DVH 894 ¤
-læs mere om ham på min præsentation
--------------------------------
Vil du ride DSA semifinale i springning i år???
- så har vi hesten! Se mere på præsentation..
0
0
Svar på denne tråd

Afstamning
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 16:16
Ville godt nok gerne se et føl efter afstamning 3 :-) Mums ;-D 1'eren ville efter min mening heller ikke være helt dum :-D

Mvh.

LovePhoebe

Med DV hoppen Goosemary Z

www.adm4you.dk

0
0
Svar på denne tråd

savl i lange baner
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 16:40

1. Wolkentanz II/Feiner Stern/Donnerschlag

Bum bum, kan jo mega godt lide Wolkentanz, men ville nok selv bruge ham på en ædel hoppe.

2. Sir Donnerhall/Brentano II/Weltmeyer

her må det være morsiden der er til den tungere side, tror sir donnerhall er et godt valg

3. Sandro Hit/Donnerhall/P i k Bube

hvis den ligner sunny-boy og ikke koster en mia. så er jeg køber *G*

4. Rascalino/Wolkentanz II/Ganymed

her kunne savlet også godt flyde, aner dog ikke hvem Ganymed er, så jeg holder mig lige neutral her.

5. Lauries Crusador XX/Akzent II/Futuro

Er det en hoppe? *G*

-Ariann

DV Hingste liste A'la mig selv under arbejde www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 17:02

Nogen der kan fremskaffe lidt information om Ganymed og Futuro?

Thrine
¤ CAMELOT DVH 894 ¤
-læs mere om ham på min præsentation
--------------------------------
Vil du ride DSA semifinale i springning i år???
- så har vi hesten! Se mere på præsentation..
0
0
Svar på denne tråd

Afstamninger
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 17:42

Hej Thrine,

Umiddelbart synes jeg da, det er nogle super spændende afstamninger du har fundet dig!

Sir Donnerhall'en lyder spændende. Modsat Ariann synes jeg ikke den lyder SÅ bastant, idet Brentano II's FF er XX. Og der er jo også noget blod i Sir Donnerhall via Sandro Hit. Og så er der jo Weltmeyer Helt klart en afstamning jeg godt kunne tænke mig at se, hvad der gemte sig bag.

Rascalino'en lyder også spændende - men som du selv er inde på, tror jeg den kan mangle lidt blod. Allbreedpedigree fortæller den er efter Grundstein I - på morsiden er der ikke så meget der ringer i mine ører.

Futuro har jeg også fundet i Allbreedpedigree, selvom han står som Selle Francais - er han efter Furioso og er godkendt i Hannoveraner. Der er endda et billede.

Ellers din variant 3 - kombinationen af P i k Bube og Donnerhall er jo en velkendt kombination, der ofte er faldet godt ud. Så sammen med en forædlende Sandro Hit er den nok ikke at kimse af. Tror at det vil være de to jeg ville kigge nærmere på - ud fra papiret.

Jeg er ellers også ret vild med Wolkentanz II, men der skulle nok nogle billeder på bordet før jeg ville sortere endeligt fra/til.

Pøj-pøj med føl-kiggeriet.

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Thrine...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 19:55

Hvor finder du disse interessante emner henne og er det alle føl eller...?

Har du ikke nogle billeder af dem?

Mvh. Gitte.

SÆRDELES VELGÅENDE HINGSTEFØL EFTER BH DON ROMANTIC/PRIMUS AA/WOERMANN SÆLGES- ET MEGET LOVENDE DRESSUREMNE...

0
0
Svar på denne tråd

Spændende afstamninger
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 20:19

Gitte - jeg kunne forestille mig, at Thrine lurer lidt i Tyskland. Der er mange internetsider, hvor der er føl med spændende afstamninger - bl.a. denne: www.pferdekauf-online.de

Men Thrine: Det kunne da være sjovt med nogle links til ovennævnte føl - måske vi får "ansigt" på dem så

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

spændende
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 20:53
spændende!
0
0
Svar på denne tråd

Afstamning
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 21:44

alle lyder som særdeles interessante kombinationer, men jeg stemmer nok mest for nr 3 :-)

Kan lige se en kombination af en Don schufro og Sandro Hit... Mener den unge tyske hingst San Schufro er netop denne kombination (moderen er helsøster til Don Schufro - eller er jeg helt gal på den?)... Og den ser bestemt interessant ud :-)

må vi høre hvad du har gang i?

mvh. Heidi, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Afkom ...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 15:59

5. er lige en jeg ville kigge nærmere på - men jeg har efter hånden også fået en svaghed for LC blod og MF + MMF er da bestemt heller ikke at kimse af ;-)

1. Kan jeg også godt lide men måske den er så bastant at de kun kan bruges xx på (hvis det er en hoppe)

3. Må kunne spaserer helt ind i himmelen - syntes i hvert fald tit det er tilfældet med lign/samme kombination

2. lyder også lidt spændende men så alligevel ikke

4. det kommer an på hvordan den selv ser ud syntes Rascalino afkommene (de få jeg har set) har været meget blandet og tit lidt kedelige

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Sandro Hit
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 19:13

Hej Thrine

I mine ører lyder nr. 3. som et glimrende valg og nr. 2. kan jeg også godt se foran mig, ellers tiltaler de andre ikke mig som sådan.

Det er jo også faktorer som spiller ind! er det til avl eller ridning? hoppestammerne må du aldrig glemme, de er mindst lige så vigtige som hingste linien!

kombinationen Sandro Hit/Donnerhall findes der mange af, men det er langt fra sikkert at de alle fører til noget godt.

Ciska --> San Schufro er godt nok en Sandro Hit/Don Schufro men har ellers ikke noget mod Don Schufro at gøre. www.gestuet-sprehe.de/

Mvh

Rene

Afkom formidles efter hingste som Sandro Hit, Florestan I, Samarant, San Remo, Rohdiamant, Daddy Cool og Stedinger

j

www.staldrønbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider