Jeg fik en fodersnak med min dyrlæge i forbindelse med at min hest er til ifoling, og det fine specialfoder jeg købete koster 185,- pr sæk, som ikke engang holder en måned!!!!
Først spurgte hen mig om jeg vidste jeg købte guld for dyrt?? Og det vidste jeg sådan set godt

Så lagde han en foderplan for mig der består af hel havre og travo sport - E. Dertil wraphø og/eller lucerne evt. suppleret med sojaskrå for at få proteiner nok. Tilsidst supplerer jeg med et flydende E vitamin og selen produkt for at få de områder dækket ind 100%
Produktet jeg køber er fra Biofarmab i sverige og er identisk med BlueHors´ produkt, bare meget billigere.
Min dyrlæge sagde at hvis han skulle fodre med disse dyre produkter - som er gode nok

- så ville det ikke være ham der ejede sin gård, men kreditforeningen.
Han avler galopheste, og i derbyet for et par år siden var 4 ud af 12 heste avlet af ham, og hvis ikke foderet virkede, så kunne de ikke trænes til at starte derby, og det er jo sandt.
Men den oplysning jeg har fået er, at jeg skal blive ved med at fodre Kenzo som normalt indtil hun er 3 måneder fra at fole, på det tidspunkt revuderes hendes fodertilstand så, og jeg vil få afvide om der skal tilsættes ekstra i foderet.
Føllet skal nok tage hvad det behøver, så det bliver på hoppen man kommer til at se det, hvis hun får for lidt foder, eller for lidt vitaminer/mineraler - men føllet skal man ikke være bange for.
Men jeg vil nu også anbefale dig at få en foderplan fra din dyrlæge.
Mvh...
Rikke LAt turde er at miste fodfæstet for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altidOpdatering af præsentation