Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Farver... genetik?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 20:11

Min dejlige Harmonie er buckskin...

Hendes mor Chance er på papiret cremello - men hendes farve og forfædres farver taler med allerhøjeste sandsynlighed for at hun er perlino.

Harmonies far er Witek (han ses under bedækninger) han er rød.

Harmonie og Chance ses på min præs.

Kan nogen fortælle mig hvorfor det føl, som jeg havde forventet var palomino, blev buckskin???

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:48

Som du er inde på, tror du at din hoppe måske er perlino.

Det er lidt svært at se på dine billeder, men - er den cremello, så er det lidt af en genetisk sensation, du har fået.

Derfor tror jeg også, at hun er perlino, og at den har været dominant i forhold til den røde hingst - det er føllet jo levende bevis på, da den er buckskin - derom ikke nogen tvivl.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Dejlig rød hingsteplag på 15 mdr. sælges - efter DH mor og fuldblodsfar, mild af sind og velgående.

0
0
Svar på denne tråd

kan dette være interessant for nogen??
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 10:58

Her er Chances forældre listet op i farver.

F: Dun (mon ikke den er buckskin??)
FF: Grey
FM: Grey(dark)
FFF: Grey(light)
FFM: Chestnut
FMF: Grey
FMM: Grey/Black
FFF: Grey
FFFM: Grey
FFMF: Roan/Grey
FFMM: Bay
FMFF: Grey
FMFM: Grey
FMMF: Grey
FMMM: Grey(dark)

M: Grey(light)
MF: Blue Roan
MM: Grey
MFF: Grey
MFM: Roan
MMF: Bay
MMM: Grey
MFFF: Grey
MFFM: Grey
MFMF: Grey
MFMM: Strawberry Roan
MMFF: Bay
MMFM: Chestnut
MMMF: Roan
MMM: Grey(light)

0
0
Svar på denne tråd

hvordan kan
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:25

en grå og en buckskin forælder give et føl med to creamgener?

nej, vent - jeg tager det i mig igen, kender faktisk nogen, der har en skimmel hingst, der har lavet palomino på en brun hoppe...

Men, når nu dine heste "har en farve" (altså ikke er grå) er det grå gen jo ikke interessant, men derimod den farve hesten er født med.

For at din hoppe kan have fået farven (!) perlino eller cremello, må der jo under alt det grå i stamtavlen, gemme sig nogen skjulte creamgener. Jeg tror den må være perlino, ved ikke hvordan dobbelt cremegen ser ud på en sort hest?

Nå, men til dit første spørgsmål: dit forventede palominofarvede føl blev buckskin, fordi den fra sin mors side har fået et sort farvegen (E) - faren kan ikke have det, da den jo er rød. Derimod kan den godt have fået et A gen (brun) fra begge forældre, og med et cremegen fra sin mor, giver det buckskin.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

din hoppe
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 22:59

... er helt sikkert enten perlino eller smoky cream. Du kan se hvordan de kan se ud her: sheepasylum.cherrytaco.../main.html

Men jeg har nu set billeder af en smoky cream, som var helt hvid i pelsen, så denne her grå en af slagsen er ikke det ultimative svar på hvordan en smoky cream ser ud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider