Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Lauries Crusador XX
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 22:00

Jeg søgte på hvor man kunne få sæd fra ovennævnte hingst.

Jeg kan forstå at den kun afgiver frisk sæd.

Men er der nogen der ved hvor i verden den er opstaldet? Det fremgår på hannoveraner.de at den er i udlandet, men det er så det.

Hvis man nu gerne ville have haft brugt Lauries Crusador, kunne man så overveje at bruge fx Londonderry istedet, som jeg er efter denne? Jeg har set en del plage efter Londonderry, som har været super smækre, men da jeg kun har set "voksne" rideheste efter Lauries Crusador, så har jeg svært ved at sammenligne dem rigtig.

Det eneste de alle har haft tilfælles, er deres gode temperament. Tændte men fornuftige.

Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Celle...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 05:58

Du skal kigge på www.landgestuetcelle.de.

Men det er rigtigt at der kun fås frisk sæd fra Lauries Crusador, det skyldes den ringe transport-/frostsæd.

Han har et hav af kårede sønner, det vigtige i den sammenhæng er at kigge på deres morlinie, da fuldblodshingste bedækker mange "belgierhopper", hvilket resulterer i at disse sønner ikke forædler ret meget hvis overhovedet.

Londonderry er en fin hingst, men hans afkom siger mig ikke så meget, og så undrer det mig at de oftest sælges for små penge i Tyskland.

0
0
Svar på denne tråd

bedækker kun naturligt
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 07:03
en af mine venner, har benyttet Lauries Crusador i år. Det var kun naturlig bedækning. Så hoppen blev kørt til Tyskland.
0
0
Svar på denne tråd

hvordan med
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 07:59

betaling, hvis man nu valgte at kører hoppen til Celle, hvordan så med moms osv?

Deler de betalingen op i 2 (jeg har lidt svært ved at forstå siden ). Eller når der står 800 euro, så er det det, det koster? (hold da op en masse "det" jeg kunne fyrer af på en gang).

Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 09:08

Hej

Jeg venter føl efter Londerry.

Charlotte siger hans føl sælges til små priser i Tyskland, i fredags blev et solg til 75000 kr.

Hans indextal er imponerende, f.eks Sandro Hit har ikke så gode indextal som Londonderry.

Bedste føl i region 5 var et Londonderry og sikke et føl.

Men hoppen præger jo også afkommet.

Med venlig hilsen Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

2-års hingste
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 09:52

Sidst jeg var til kåring i Hannover, fik Londonderry kåret 5 meget ens sønner. Alle meget smukke, men absolut ikke med gangarter der fængede.

De 5 sønner blev alle solgt for under 40.000 Euro, bla. købte Celle 2 præmiehingste til hhv. 19.000 og 24.000. Til sammenligning blev His Highness samme dag solgt til 515.000 Euro. Dyreste ikke-præmiehingst blev solgt for ca. 150.000 Euro.

Året efter checkede jeg igen priser, og niveauet var det samme.

0
0
Svar på denne tråd

Lauries Crusador XX
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 10:44

Hingsten står hvert år på Hingstenstationen Kehdingen , Stade ( man tager 10 min´s færgen fra Glückstadt og kører 10 min), ialt ca. 150km i tyskland

Den var udstationeret der indtil 1 juli, hvorefter den gik "tilbage" til Celle. Den koster 800,- euro som éngangsbeløb, hoppen skal køres derned, der insimineres med frisk sæd. Udover denne pris kommer div. til dyrlæger i Tyskland, DV, Landskontoret for heste osv og er man regelret også 2 * kredsdyrlæger for at tage den over grænsen. Alt i alt ca 14000,- kr.

De er vældigt venlige dernede, hoppen kan blive der til den er drægtig mod opstaldning (7 euro/dag hos en samarbejdspartner)

Jeg har været dernede 2 gange, har aktuelt et dejligt ædelt hoppeføl gående efter L C på en guldmedaljehoppe (e.Mon Ami) men desværre blev den ikke i fol i år.

0
0
Svar på denne tråd

Lauries Crusador XX
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 14:15

Jeg har i juni måned ifolet min hoppe ved Bøgegårdens Laurino, som jo er efter Lauries Crusador XX. Det var også en mulighed. Men da han kun er 3 år, er der naturligvis ingen afkom efter ham. Men det tegner lovende, synes jeg

- Henriette -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider