Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

palomino/hvilken farve???
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 23:15
Hvis jeg har en sort hoppe og jeg ifoler den med en cremello hvad farve ville afkommet så blive? Håber nogen gider svare
0
0
Svar på denne tråd

farver
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 00:15

Det kommer an på, om hoppen er homozygot sort eller har rødt skjult. Hvis hun er homozygot sort, får du 100 % smoky black med skjult rødt, hvis hun er heterozygot, får du 50% smoky black med skjult rødt og 50% palomino.

Hvad farve er hoppens forældre?

0
0
Svar på denne tråd

stine...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 00:18

... du tager ikke højde for, at hingsten kan bære brunt skjult.

Hvis han gør dét, vil der også være chance for at føllet bliver brunt eller buckskin.

0
0
Svar på denne tråd

farver...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 00:50
hendes mor er brun det samme er morfar, derimod er far og farfar sorte... jeg fatter virkelig ikke en klap at alt det farveavl, altså hvordan man ved hvor mange chancer der er for ene og det andet...
0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 11:28

Louise Christensen: Det har du da ret i! Men hingsten vil da altid videregive et cream-gen, så afkommet kan da ikke blive brunt...

Stine: jeg tror konklusionen er, at følle kan blive smoky black, palomino eller buckskin, lidt afhængig af hingstens genkonfiguration...

0
0
Svar på denne tråd

ej altså
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 11:37

.. Stine det har du da ret i. Tror vidst jeg var lidt for træt, da jeg skrev det!

Men ja altså farvnerne smoky black, palomino og måske buckskin.

Nu er geden barberet

0
0
Svar på denne tråd

buckskin
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 15:48

Jeg fik et buckskin føl i år på min cremello hoppe, og faderen er sort!

Izador er meget mørkt, men ikke så mørkt, at farven kan betegnes som smoky black.Hun var en del lysere de første par måneder! Så vi er meget spændte på hendes endelige farve.

Det sjove, er at føllets helbror fra sidste år er palomino farvet.

Naturen er nu en finuer lig ting

Sælges!

4 Års DH-hoppe(let ridelig, og med dejligt temperament efter Le Miserable xx/stærbogårds Apollo, Samt 2 super lækre føl efter Zorro Son

0
0
Svar på denne tråd

anett...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 10:52

... af det kan du udlede, at hingsten er heterozygot sort, og at hoppen enten er bærer af brunt eller at hingsten i virkeligheden er mørkebrun og ikke sort.

0
0
Svar på denne tråd

Louise..
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 11:02

Den hingst Anett har brugt er Zorro Son,og han er sort med skjult anlæg for rød.

Han er som du rigtig nok siger ikke homosygot,da han har lavede røde afkom.

Hvordan kan en cremmello være bære af brunt??

0
0
Svar på denne tråd

farver
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 13:36

Glamour: en cremello er jo en rød hest med to creamgener, og en rød hest kan sagtens bære agoutigenet skjult. Agoutigenet sørger for at en sort hest "afbleges" til brun, men en rød hest er jo allerede "affarvet", så genet kommer ikke til udtryk.

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 13:42
For forklaringen..
0
0
Svar på denne tråd

sikken I kan ;O))
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 19:27

Som stinedecor ganske rigtigt siger, så har Zorro givet rødt afkom, og det er første gang min cremello hoppe giver buckskin! Hendes første føl er perle palomino, og faderen er mørkebrun!

Sådan er naturen så forskellig.

Synes at det er super sjovt, at se hvilken farve der kommer når hun har folet, for selv med røde DV hingste bliver farven forskellig!

Vores (efter min mening) flotteste farve indehaves af Weltjunge hingsten.

mange hilsner

Annett

Sælges!

4 Års DH-hoppe(let ridelig, og med dejligt temperament efter Le Miserable xx/stærbogårds Apollo, Samt 2 super lækre føl efter Zorro Son

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider