Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Venter på svar om i fol?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 19:04

Går og venter på svar på blodprøve - om vores lille hoppe som vi købte i maj, mon er i fol, med den vom hun render rundt med

www.heste-nettet.dk/fo...0/1147130/

Men, da dr. dyr var herude i mandags, der kiggede han jo godt og grundigt på hende. Og han bemærkede hurtigt at hun ikke har skiftet tænder endnu, og derfor mener han at hun max er 2 år

Vi fik ved køb af vide, at hun var 4 år gammel. (men, der er ingen papirer på hende).

Hvad nu hvis hun er i fol? Vil hun være i stand til at gennemføre uden problemer hvis hun er så ung?

Og, hvis hun ikke er i fol, kan jeg så godt lade hende gå sammen med min hingst (som hun gør nu)? Eller skal jeg skille dem ad til hun er ældre?

Jeg tænker på hendes alder?

Venligst - ingen kommentarer om baghaveavl - for det er noget vi har taget en beslutning om herhjemme Et lille føl, som skal blive hos os - og så skal Aksel kastreres.

Men, håber i kan give svar på mine spørgsmål?

Christel

Vær med til at tale dyrenes sag! Demonstration i Kbh, d. 3. oktober 2006 kl.12.

www.heste-nettet.dk/fo...5/1067195/ Vel mødt!

0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 20:34
der har et fornuftigt svar til mig?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville jo
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 20:49

nok vente med at ifole hende til hun er 3-3½ år.

Om hun kan klare en foling selv?? Jeg ville nok personlig holde ekstra øje med hende og gribe ind eller ringe til dr. dyr, hvis hun ser ud til ikke at kunne klare det..

Lækker 2 år´s rød blandingshoppe sælges. Farfar: RAMS JR

Se min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/Thomaspedersen

Der kan i se Min søn, Pinto, og mange andre dyr. I må gerne skrive i gæstebogen :O)

0
0
Svar på denne tråd

I naturen.
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 10:28

I naturen bliver hopper drægtige så snart de er kønsmodne - det er helt naturligt . Så hvis din lille hoppe er drægtig, skal hun nok kunne klare den. Mange ifoler deres hopper som 2 års - også DV avlere, så det ville næsten være mere synd at Aksel skulle miste sin veninde endnu en gang.

Hvorfor siger sælger at den er 4, hvis den ikke er? Er det "ond mening" eller har han ikke haft den fra føl? Den kan jo i princippet godt være 4 selvom den ikke har skiftet tænder!?

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Det bliver
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 14:11

spændende, at høre om, der er gevinst.

Du må give besked, aå snart du ved noget.

Hilsen

Mumse

Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Pony i fol
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 14:19

Min gamle pony havde tænder som en 7-8 års da hun var 4, så det er altså meget forskelligt hvornår de skifter tænder :-P

Jeg tror sagtens hun kan gennemføre det :-) Men du skal selvfølgelig holde øje med hende :-)

Mvh.

LovePhoebe

- Nu med Gizmo -

. Nok er vi ikke verdensmestre, men noget kan vi da finde ud af .

www.adm4you.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 21:33

Det lyder godt.

Jeg ville også nødig skille dem ad, når man kun har de to ville det jo være trist at de skulle gå på hver deres fold

Hende vi købte hende af, havde kun haft hende i knap 5 måneder, så, jeg hænger ikke hende op på at Jenny måske er yngre end hun troede. Går ud fra at det er hvad hun har fået af vide der hvor hun købte hende...

Men, jeg synes hun har ændret sig meget på de 4 måneder vi har haft hende, så, hælder nok meget godt til at hun i hvert fald ikke er 4 år - men, det er så også ligemeget. Var bare bange for at hun så slet ikke var gammel nok til at komme/være i fol.

Jeg skal nok give besked når jeg har fået svar fra dr. dyr

Og tro mig, jeg skal holde godt øje med hende - vil slet ikke ud i det samme som vi var med Luna-

Kan man egentlig få folingsalarmer til de små?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider