|
|
| I fol?? |
| Forfatter:  |
Cruella76 |
| Dato:  |
12-08-2006 22:20 |
|
Tjah - nu bliver jeg simpelthen nødt til at få dr. dyr ud i næste uge. Jeg er alt for usikker på, om Jenni (mini shetlænder hoppe vi købte i maj), hun er i fol? Hun er bare SÅ rund, at det halve kan være nok. Hun fik ormekur umiddelbart efter vi købte hende, og troede til at starte med "bare" at det var hendes dengang forfærdelige pels der spillede os et puds. Men, nu er pelsen jo væk, og hun bliver bare større og større. Har forsøgt at få nogle billeder af maven idag - så kan i jo give jeres besyv med? Jeg får ikke lov at mærke hende på maven, og heller ikke på patterne - så, jeg er virkelig i tvivl nu? (Var jeg ikke selv højgravid, så satte jeg hårdt mod hårdt for at få lov at mærke hende, men, hun sparker ud efter mig, så jeg trækker mig for min egen skyld, så må jeg tage kampen med hende når min egen mave er væk). Hende som vi købte hende fra, havde kun haft hende i 5 måneder, og der havde hun ikke været sammen med hingst. Men, der hvor HUN havde købt hende fra, har hun måske gået sammen med en æselhingst? Øh, så tænker jeg bare - Mulddyr!!  Det var nok ikke lige hvad vi ønskede os...Og, kan det lade sig gøre overhovedet? (tænker på størrelsen). Men, det er jo kun andenhåndsviden... Vil bare så nødig ud i samme oplevelse som vi havde med vores kære Luna, hvor folingen gik galt og vi mistede både føl og Luna  Nå - men jeg bestiller i hvert fald dyrlæge med det samme på mandag - hvad siger i? Har hun ikke en besynderlig form??  Jenny alene:  Aksel til sammenligning: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i fol - ja tak |
|
|
Ja hun er i fol - udfra billederne.. TILLYKKE CHRISTEL...  Hvorfor skulle du da også være den eneste der fik lov til en baby.. 
M.V.H. Riderlykke Se min hjemmeside HER Aurigan bid købes. Se her Kombineret sadel sælges. Se her Grimer str. full sælges. Se her BR-springunderlag sælges. Se her
...bag skyerne er himlen altid blå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Windstrup |
12-08-2006 22:23 |
|
HA jeg tror ski der er "ugler i mosen" Christel, har du mærket på hendes mavse om der er bevægelser derinde?
Rasas Og Animation er nu begge udlånt 
Støt www.graeskehunde.dk se min dejlige græker i præs. Mvh "Dolly"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria/Dolly |
Cruella76 |
12-08-2006 22:26 |
|
Maria: Ja, jeg er sgi bange for det - skulle bare lige bekræftes i at det ikke er mine øjne der spiller mig et pus! jo tak, det er også fint nok hvis hun er i fol, jeg ville jo bare gerne at det havde være Aksel der var fader, og at det så først ville komme til næste sommer hvor jeg havde lidt overskud igen  Windstrup: Som skrevet, kan jeg slet ikke få lov at mærke på hende - hun spasser helt ud og vender røven til mig for at sparke, og, så står jeg af lige nu, for rammer hun mig, bliver det lige i mavehøjde, og den chance tager jeg ikke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Windstrup |
12-08-2006 22:32 |
|
Jeg er helt 100 på at hun er i fol, også at hun beskytter sin mavse som du beskytter lille manden derinde aksel skal nok nå at blive farmand. Tillykke kommende mor til to og heste mormor/farmor ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men, hvad så? |
Cruella76 |
12-08-2006 22:35 |
|
Hvis det er et æsel der er fader?? Helt ærligt mand - DET kan da kun blive grimt  Og vil føllet så ikke være for stort måske??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Windstrup |
12-08-2006 22:35 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak skal |
|
|
du ellers have for en mave hun har. Har svært ved at tro at hun ikke er i fol. Både ud fra udseende og som du beskriver hendes opførsel. Det bliver spændende hvad dyrlægen siger!!!
Rønnebjerggård...Det er os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windstrup.. |
Cruella76 |
12-08-2006 22:37 |
|
Ja - har du ikke læst mit indlæg?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria/Dolly |
|
|
Dolly...?? Alt kan lade sig gøre, se her
M.V.H. Riderlykke Se min hjemmeside HER Aurigan bid købes. Se her Kombineret sadel sælges. Se her Grimer str. full sælges. Se her BR-springunderlag sælges. Se her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nårrhhh... |
karinacomisa |
12-08-2006 22:40 |
|
Mulddyr er da også søde Christel  Glæder mig til at høre hvad dyredoktoren siger 
Med venlig hilsen Karina Nu uden hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo jo, de er sikkert meget |
Cruella76 |
12-08-2006 22:49 |
|
søde - men alligevel  Et miniature muldyr  Skal bestemt huske at give videre hvad dr. dyr siger - nu er der lige pludselig forbandet lang tid til på mandag...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er dr. dyr |
Cruella76 |
14-08-2006 09:39 |
|
Bestilt, og kigger ud i løbet af dagen! Slap af jeg er spændt, selvom jeg nu nok mest ønsker at hun IKKE er i fol - eller, at hun ER i fol, men at det er min egen hingst der er far, og hun derfor først skal nedkomme til foråret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
|
|
Pøj pøj.. 
M.V.H. Riderlykke Se min hjemmeside HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Muldyr er altså ikke spor grimme,og da slet ikke føllene .Selvfølgelig er det ærgeligt hvis der er et lille muldyr føl på vej,hvis man ønsker en hesteføl.Men tro mig,du smelter når først muldyret er kommet til verden.De fleste æselhingste er omkring 1 m høj,så fødslen burde vel ikke blive et problem. Er spændt på hvad dyrlægen har at fortælle. Jeg er da helt misundelig hvis du har et muldyrføl i vente. Dorte
Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det. Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside. Lykken ligger på en hesteryg www.123hjemm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muldyr |
pjemm |
14-08-2006 10:43 |
|
Altså jeg kendte en som havde et miniature æsel, og det var noget af det sødeste. Sådan et bette muldyr kan da kun gå hen og blive henrivende. Jeg er sikker på jeg kan få det sneget ind i et hjørne af Rollos boks, så han har et krammedyr når jeg er ude at ride, det opdager Gert da ikke? :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men helt ærligt ... |
Lisbeth Sejberg |
14-08-2006 10:45 |
|
... Christel ... hvis du er ved dine fulde 5-6-7 stykker ... så kan du vist godt se, at den mave ikke kan tåle at vokse helt til næste forår  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iiiihhh... |
karinacomisa |
14-08-2006 11:00 |
|
Hvor bliver det altså spændende, kan næsten ikke vente til at høre hvad dr. dyr siger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjemm/Lisbeth |
Cruella76 |
14-08-2006 11:06 |
|
Pjemm: Næh du, altså, er der føl er det sgi mit, muldyr eller ej  Lisbeth - giv mig nu lov til at være lidt dum naiv  Jeg fatter det bare ikke hvis det er, for nu har jeg talt både med hende vi købte Jenny fra, og ham som hun købte ham af i efteråret - og han mener absolut ikke hun kan være i fol, med mindre den shetter vallak hun gik sammen med hos ham skulle være klaphingst (hvilket han var 100 på at han ikke var?) Men, uanset hvad, så er den mave der da ikke normal, og så må vi jo se om vi kan finde ud af hvad der ellers kan være med hende... Jeg er også død spændt - nu må han godt snart komme - men, det varer nok lidt endnu, for han ville ringe ½ time før han var her.. Sådan her så hun ud den dag vi fik hende, d. 1 maj i år - allerede der var hendes mave jo spøjs, men, det meste var bare pels - så vi slog det hen...  Aksel forsøgte jo at springe på hende med det samme hun var inde på folden, men, nu jeg tænker over det, har jeg ikke set ham forsøge sig siden, og, hun burde jo have været hingstegal et par gange over sommeren..hmm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muldyr |
pjemm |
14-08-2006 11:10 |
|
Nå, så må jeg nøjes med at komme og tage billeder og kramme det halvt skaldet. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næææh Christel ... |
Lisbeth Sejberg |
14-08-2006 11:11 |
|
... med den vom du selv er udstyret med, må man altså ikke være så naiv  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjemm/Lisbeth |
Cruella76 |
14-08-2006 11:14 |
|
Pjemm: Se DET skal du jo være velkommen til  Lisbeth: Schh..plejer at prale af at jeg bare har ammehjerne på forskud - det kan da kun være en super mor der har det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gravid eller ej |
|
|
Jeg vil nok sige at hvis den ikke er gravid, skal den på en kraftig slankekur. Hvordan ser patterne ud på den, for hvis det er op over, burde de jo ligne nogle der er ved at eksplodere...!
Ja, det mest fornuftige er jo nok at kontakte den dyre og så håbe på et sundt og velskabt føl...
Jeg håber for jer at den er gravid ellers ville jeg nødig være den pony med den mave, hehe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille.. |
Cruella76 |
14-08-2006 12:55 |
|
Jo jo, jeg er med på, at hvis hun IKKE er i fol, så skal der sættes ind overfor den mave, på den ene eller den anden måde  Jeg har netop været nede for at få dem op på folden ved stalden til dr. dyr kommer, og jeg striglede hende stille og roligt (og bandt Aksel et stykke væk derfra), så jeg fik idag lov til både at mærke hende på maven, og på patterne. patterne er ikke hævede (men, det var Luna´s heller ikke da hun folede??), og jeg kan ikke mærke om der er aktivitet i maven (det kunne jeg heller ikke mærke på Luna dengang) Så - jeg er stadig på herrens mark. Jenny lå og sov på folden da jeg kom derned, men, ligeså snart hun så mig, sprang hun op, og galoperede mig i møde, så, lidt liv er der da stadig i hende  Ih, bare han dog snart ringer ham dr. dyr...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi venter spændt på svaret ... |
Lisbeth Sejberg |
14-08-2006 12:57 |
|
... selv om jeg holder på, at Jenny og dens ejer deler skæbne  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig.. |
Cruella76 |
14-08-2006 13:04 |
|
så har han lige ringet, er her om en halv times tid. GODT SÅ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkjgbdskjgb |
Nanna (Sebastian) |
14-08-2006 13:33 |
|
er meget spændt på at høre svaret... kun et par minutter til han kommer 
Hilsen Nanna Her stod der en gang noget klogt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *LMAO* |
Cheetah |
14-08-2006 14:04 |
|
... ...  Seriøst...kom nu...vi er ved at sprænge i luften af spænding. Hehe...
"For those who believe there is no explanation necessary and for those who disbelieve there is no explanation good enough!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sophus (Juul) |
14-08-2006 14:07 |
|
Ja kan du så smide dyrlægen afsted så vi kan hører om i skal ha "heste"baby ? 
Hilsner Lisab Nu bosat i Kjellerup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
Labatidora |
14-08-2006 14:16 |
|
Nu har jeg også lige læst med og venter på svaret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis den ikke er i fol ... |
Lisbeth Sejberg |
14-08-2006 14:16 |
|
... tør jeg ikke tænke på, hvad den fejler  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv - ingen vished |
Cruella76 |
14-08-2006 14:19 |
|
Så har han været her, men, det blev vi ikke lige klogere af. Han var enig med mig i, at hun lignede en der var i fol - men, han kunne ikke få armen op (for at sige det på godt dansk), og når han ruskede i hendes mave var der ikke umiddelbart noget fosterstød at mærke (men han sagde at det var der også kun 50/50 chance for at man lige fik at mærke ved de små). Så - han har taget en blod prøve (spørg lige om damen blev tosset over det ), men, der går 5-7 arbejdsdage inden vi har svar på den! Øv  Nu har jeg i hvert fald fået ormekur til dem begge to, for det skulle hun have hvis hun var i fol, og er hun ikke i fol så skal hun RIGTIG meget have den - så, det får de i aften 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fol... |
smukke-ped |
14-08-2006 14:23 |
|
hvad så...der der gevinst??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal vi så skillinge sammen ... |
Lisbeth Sejberg |
14-08-2006 14:24 |
|
... til en clairvoyant, der kan kigge hende dybt i øjnene og få at vide, hvad hun gemmer der inde ... for vente en uge det er da næsten ulideligt ..  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| armen op? |
smukke-ped |
14-08-2006 14:25 |
|
armen op...okay... men det bliver spændende at høre hvad det viser sig at være...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ha |
Cruella76 |
14-08-2006 14:26 |
|
Clairvoyant...Tjah, det er sgu lige før - så nysgerrig som jeg er.. En HEL uge...Tsk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En uges tid |
|
|
Puh det er lang tid at vente, men hvad håber du i virkeligheden efterhånden at svaret er...? Kan trøste dig med at der kun gik 4 dage før jeg fik svar da min hest fik taget blodprøve, så måske har du svaret på fredag!
Ledige bokse på Brattensborg Privat selvpasser stald ved 8300 Odder Store lyse bokse 3,5*4 m God udluftning, 20*60 ridebane, (lille ridehus) Boksleje 500 kr. pr. md.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Din lille pony |
|
|
Hvor er hun dog sød  - Pyyha, det ligner absolut hun er ifolet synes jeg. Det må vi da "håbe"  Følger lige lidt med på sidelinien, det da vildt spændende og se om der egentlig ER et lille liv inde i hende..
// Mvh. Sandra Det eneste tidspunkt du "gerne MÅ" se snobbet ud - er til hest.. Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tykkere |
|
|
min shetters mor er altså tykkere end det der hele året rundt og det har hun altid været. men vi må håbe at hun er i fol.. det er jo så spændede hvis hun er.. og det vil no´k også være lidt sjovere ennd hvis hun ikke er...
undulater sælges!! i alt 9 stk 3 par, hvis par ønskes 5 med grå vingetegninger 2 gule 1 grøn m sort 1 gul,grøn m sort billeder kan sendes via e-mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Øv skal vi vente så længe?! Har ellers drønet alle indlæggene igennem for at nå frem til dyrlægens konklusion 
D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende. I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret. Lad være med det pis!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah... |
Cruella76 |
14-08-2006 19:34 |
|
Jeg ville nu nok allerhelst at hun ikke var i fol - eller som sagt, at hun var, men først skulle fole til foråret (for så vil min egen hingst Aksel være faren). Men, vi får se, nu har de fået ormekur i hvert fald her til aften, og så afventer jeg svar på den blod prøve inden jeg går i gang med noget andet  Men, hvis hun IKKE er i fol, så er det jo også underligt at Aksel ikke har været på hende siden hun faktisk ankom hos os i maj?? Ja, orker næsten ikke at bryde min hjerne mere med det  Noget andet jeg glemte forresten - Dr. dyr mener ikke hun er meget mere end 2 år!!! For hun har ikke skiftet tænder så vidt han kunne se  Fik af vide fra sælger at hun var 4 år?? Men, det er jo svært at bevise når der ikke er papirer på hende... Men, det kan måske hænge sammen med at Aksel ikke har forsøgt sig på hende så?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
eeeiii altså.. nu håbede jeg lieg på at der var svar. har virkelig gået og ventet ... vi har en lille hoppe ( 80 cm ) som er ifol ude hos os..hehe... venter så spændt på om der er gevinst om en uge... EN UGE? der er altså lang tid... vilæ ha svar nuuu..hehe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende |
|
|
Nu må du da snart få svar på blodprøven. Er da lidt spændt på hvad maven skulle indeholde. Mht tandskift er det så ikke når de er 3-5 år de skifter tænder? Eller er det kun de store heste?
Søger part til Musse. Skriv og hør nærmere. Se min hjemmeside her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg venter også spændt |
Cruella76 |
19-08-2006 19:21 |
|
håber han ringer på mandag... Mht. tænder, så er det ikke noget jeg forstår mig så meget på.. Men, hun burde så vidt jeg ved have skiftet fortænder...
Christel Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke da en lille |
Jillow |
19-08-2006 21:32 |
|
overraskelse hvis der er noget i hende..  kan nu godt lide mulddyr de er vældige søde... Vedr. heste bisser så sagde min dr. dyr det var sindsygt svært at skelne mellem deres 2 og 4 års tænder.. Pegesus havde nemlig mælketænder endnu som 4 års så hans viste med sikkerhed at Pegesus var tættere på de 4 end på de 3... Lyder spændende det her ligesom en god gyyyser..  Jillow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
så er det imorgen ...der forhåbtlig ringer ,... hihi.. har tænkt meget på jer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| spændene |
Tine85 |
21-08-2006 11:55 |
|
ihh christel hvor er det bare spændene hva der gemmer sig inde i den lille hoppe 
M.V.H Tine **Vær dit eget ikon** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe jaeh |
theluny |
21-08-2006 12:01 |
|
nu er jeg også godt og grundigt spændt! det bliver da også spændende og se et evt. føl og så få afgjort hvem faderen er...
Mvh Heidi ~{leder nu efter part i kolding fra 01/09/06...se annoncen her }~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ihhh.. kom nu... |
|
|
Har fulgt med fra sidelinjen.. og er vildt nysgerrig.. Hvad siger doktor manden...
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Nu også forhandler af Regulator på fyn. Jeg kommer til ringe/kværdrup med foder tirsdag den 29/8. Skal du have RC med???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, hvad... |
Mette J |
21-08-2006 12:06 |
|
..siger dyrlægen så? Hvem skal være far såfremt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christel... |
karinacomisa |
21-08-2006 12:15 |
|
Du trækker pinen ud, kom så med det svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kooom nuuu christel |
Windstrup |
21-08-2006 12:22 |
|
Vi vil have svar Vi vil have svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ih jamen |
Cruella76 |
21-08-2006 12:42 |
|
Undskyld, jeg blev altså lige nødt til at få en time på langs på sofaen, så jeg havde slet ikke set alle de svar fra idag  Men, dr. dyr har altså IKKE ringet endnu Jeg er også vildt utålmodig nu!! Skulle jeg mon selv prøve at ringe derned og høre om de har svar?
Christel (Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!) Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christel |
|
|
Skulle jeg mon selv prøve at ringe derned og høre om de har svar? JAAA 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iiiihhh.. |
Cruella76 |
21-08-2006 13:22 |
|
Ringede derned, men, assistenten kunne ikke se noget om det - så, hvis Anders (den dyrlæge der var her) ikke selv ringer idag - så har han telefontid imorgen mellem 8-9 
Christel (Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!) Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ham Anders |
pjemm |
21-08-2006 13:25 |
|
Helt ærligt, hvordan kan han bilde sig ind at glemme ALLE OS som venter på svar? Tror lige jeg skal bede Charlie om at nappe ham i læderbagen næste gang han kommer og vaccinerer... :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia... |
Cruella76 |
21-08-2006 13:39 |
|
He he he - jamen, ellers så pudser jeg sgi også Aksel på ham næste gang - han plejer ikke at være bleg for et nap i buksebagen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du ikke fortalt ... |
Lisbeth Sejberg |
21-08-2006 13:44 |
|
... dyrlægen, at hele Danmark via HN sidder spændt og venter på svar ... helt ærligt Christel du er ond  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv øv... |
|
|
Det kan dyrlægen ikke være bekendt, jeg har siddet og fulgt med, og havde ventet spændt på resultatet i dag. Jeg havde ikke kunne vente til i morgen, hvis det var mig, jeg havde forlangt at dyrlægen havde ringet mig op, med svaret på blodprøven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja helt ærligt! |
|
|
Prøv engang at gøre opmærksom på at det ikke kun er dig, Christel, der er ved at gå til af spænding! Det kan ikke være rigtigt at så mange mennesker skal sidde og trippe rundt på HN og ikke få lavet alt det vigtige, fordi man skal se om Christels hoppe er i fol, og i fol med HVAD  Eeeej... Ring igen, og spørg. Hvis du bliver ved længe nok, bliver hun nok så irriteret at hun personligt ringer og beder dyrlægen om at få det overstået  Ørj det er spændende!
Vickie Igen med Zheena. Og aldrig mere uden. DRESSURSADEL KØBES! BRUGT ELLER NY KONTAKT MIG HVIS DU HAR EN 16-16,5" -SKAL KUNNE LIGGE PÅ EN ARABER.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan... |
Mette J |
21-08-2006 14:19 |
|
..da ik bare lige smide en sms på vej til dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Total dårlig |
Cruella76 |
21-08-2006 14:23 |
|
service - er vist hvad man kan kalde det  Og nej, han er vist ikke klar over HVOR mange der venter på svar!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| venter på svar |
pjemm |
21-08-2006 14:35 |
|
Hvad nu hvis JEG ringer ned og spørger og alle de andre, måske de så får fingeren ud???  :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nøjjj |
Kobakkegård Hestepension |
21-08-2006 14:38 |
|
hvor er det tarveliiigt af dyrlægen, sådan at holde os på pinebænken. Go for it, Christel. Vi vil snart have KLAR besked. Hilsen Mumse 
Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor får du |
Illum |
21-08-2006 14:40 |
|
Ikke klinikken til at få fat på ham så han kan ringe dig op ?? Og har du virkelig ikke hans mobilnummer 
Illum Ikke et flokdyr i for små sko, men en ener i stiletter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjoh.. |
Cruella76 |
21-08-2006 19:09 |
|
Jeg har godt nok hans mobil nummer, men, den venlige sjæl som jeg jo inderst inde er, går indtil i morgen pænt ud fra, at hvis han havde svaret, og hvis han havde tid, så havde han også ringet til mig  Meeen, jeg kan ikke afsige mig fra at jeg da ringer til ham imorgen mellem 8-9  Så - vi må alle væbne os med tålmodighed, ikke mindst mig - for, som i nok har gennemskuet, så har han ikke ringet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dr dyr... |
Tine85 |
21-08-2006 21:23 |
|
...han skulle til at tage sig lidt sammen og få ringet  Er da vildt spændt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende |
|
|
Nu har jeg klikket ind på dette indlæg et utal af gange, for som så mange andre venter jeg SPÆNDT på at høre hvordan det står til med jeres lille dame. Jeg sidder klar kl 9.00 og venter på resultatet bliver offentliggjort . Sov godt Christel . KH Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg lover at logge |
Cruella76 |
21-08-2006 21:48 |
|
på, ligeså snart jeg har talt med ham  (uh, håber han har et svar, ellers bliver han da slagtet næste gang han kommer ud til en HN kunde ) Men tak - og i må også sove godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar?... |
Tine85 |
22-08-2006 08:11 |
|
...nåå nu nærmer vi os vidst snart deatline 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Doohh... |
Cruella76 |
22-08-2006 08:15 |
|
Jeg er i fuld gang - der harbare været optaget konstant siden kl. 8 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det godt |
Tine85 |
22-08-2006 08:22 |
|
bare klø på christel - gogogo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Svar i hus!! |
Cruella76 |
22-08-2006 08:33 |
|
Nå! Blodprøven kunne ikke udelukke at hun er i fol, men, hun er ikke lige op over - det er helt sikkert. Dr. dyr sagde at hvis hun er drægtig, så er hun under 100 dage henne, og dvs at det så vil være min egen hingst, nemlig Aksel, som er faderen  Jeg spurgte hvad jeg så skulle gøre ved den mave, og han foreslog at jeg fortsatte med ormekur hver 3. måned, godt foder, hø og vitaminer! Han forestiller sig, at hun måske har været plaget af orm længe før hun kom hos mig, og derfor har den forfærdelige mave. Men, eftersom hendes afføring er fin, hendes humør og ædelyst er i top, så er han ikke nervøs for hende. Så - vi tester hende igen over vinteren, for at se om hun helt sikkert er drægtig. Det var faktisk det svar jeg aller helst ville have - så det er jo dejligt. Ikke noget muldyr til os i denne omgang  Ormekur fik hun i tirsdags, så jeg vil spændt afvente at den mave den dæmper sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihihi |
Tine85 |
22-08-2006 08:41 |
|
jamen det var da godt nyt - eller det ku da ha været skægt at se hva der ville være kommet ud af hende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har i overvejet |
|
|
om det så kan være en cyste? Det kan heste vel også få??
Mvh. Tine Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.
Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine.. |
Cruella76 |
22-08-2006 08:44 |
|
Næh, det har jeg i hvert fald ikke overvejet. Som sagt, virker hun jo ellers frisk og glad, så, jeg stoler på at dr. dyr ved hvad han taler om. Det lyder ikke usandsynligt at hun ikke er blevet passet med ormekur, hvilket ungheste jo især bør - så, jeg giver det i hvert fald en måned eller to, og ser om den mave ikke arter sig Nu er det også slut med græsset snart, så kan jeg bedre styre hvad hun propper sig med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja men så |
22-08-2006 08:45 |
|
venter vi da spændt på, hvad prøven siger senere på året. Det er da godt, det er Aksel og ikke et æsel, der er far, hvis nu hun er i fol. Jeg ville ellers gerne have et muldyr.  Hilsen Mumse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville nok også |
|
|
forsøge mig med ormekur først. Det er bare helt vildt så stor den mave er, og hvis en blodprøve for graviditet er ca den samme som hos mennesker, viser den at der vokser noget i hoppen. -Det var det jeg kom til at tænke på. Hvis jeg havde tisset på en graviditets prøve for 2 uger tilbage, så havde den vist jeg var gravid, da jeg havde en cyste i underlivet. Det var lige den tanke jeg fik. Håber det er ok  Prøv evt at mål hende om gjordmålet engang hver anden uge eller lign. -Det kunne være sjovt, lige meget hvad der er inde i hende 
Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine.. |
Cruella76 |
22-08-2006 08:50 |
|
En tissegraviditets pind, den måler HCG hormonet i kroppen - ikke om der bare vokser noget Jeg ved ikke med blod prøve? God idé med at måle hende om maven løbende, DET vil jeg gøre - tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
ok så måske ikke en tisseprøve  Jeg ved bare at jeg får taget en "graviditetsprøve" via blodet hvert halve år, og derfor skal jeg altid sige, om der er chance for at jeg er gravid, så de ikke går helt i selvsving. Denne gang var jeg, udfra blodprøven, vist omkring de 2-3 måneder henne. Det bildte en læge mig ihvertfald ind, da jeg spurgte præcist hvad den blodprøve viste (havde kigget i min journal og set at den var ca 210% højere end normalen...så bliver man sgu nervøs, når man ikke ved præcist hvad den betyder).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Orv ja.. Tine |
Cruella76 |
22-08-2006 08:56 |
|
Det er sgu da også for syret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke så smart |
Tine85 |
22-08-2006 08:59 |
|
det er da ikke så smart at man blive bildt ind man er gravid hvis man ikke er kan de ikke lave en anden prøve så?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tine.. |
|
|
hvis du hentyder til mig, vil de jo hurtigt få øje på at det er en cyste ved scanning. Men generelt ja, den blodprøve er ikke helt sikker. Men mon ikke de tager en anden slags prøve også, for at bakke "udviklingshormonet" op? Jeg ved det faktisk ikke. Jeg får jo taget dem i en anden anledning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tine... |
Tine85 |
22-08-2006 09:07 |
|
...hmm det skulle man da mene for de kan jo godt se forskel kan de ikk? altså det må de da kunne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen... |
|
|
klog er jeg, men ikke så klog Jeg skal fortælle dig det den dag jeg er gravid, for jeg spørge nu endnu mere indtil ALT hvad de lavet. Nogle gange må man selv holde styr på hvad de gør og mener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tine... |
Tine85 |
22-08-2006 09:40 |
|
det er en aftale så hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var... |
Mette J |
23-08-2006 10:41 |
|
..da en god nyhed - at det ikke er æslet, der skal være far  Jeg krydser fingre for en god drægtighed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Mette:) |
Cruella76 |
23-08-2006 11:26 |
|
Vi får se - nu skal hun i hvert fald passes og plejes, med ormekur og godt foder - så får vi se hvad det bliver til. Jeg er bare så glad for at hun ikke er lige op over noget, for, jeg har ærligt talt ikke overskud til det lige nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jamen det var da dejligt, a hvis hun er i fol så er det med aksel .-) men ville nu godt at se sådan en et lillemulddyr hehe men dejligt med svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det vile bare være 1000 |
Irco Miro |
27-08-2006 16:51 |
|
gange nemmere, hvis de nu selv kunne sige, ja, der ligger nogle og svømmer rundt der inde.. Vi har en 3 års hoppe her, som jeg opdagede en dag havde stort yver, fuldstændig som hvis hun havde været lige op over en foling.. vi undersøgte, kigede, følte (hvilket hun ikke var så glad for..) og min chef stak armen op for at mærke gennem endetarmen, hun kunne mærke noget der smuttede væk når hun følte på det, men ikke føle noget specielt føl eller noget, så hun kom ud igen og så skulle vores båtnakke af en indisk vererine"tranie" se til hende hver dag, og mærke på hende osv, men som sagt han er en båtnakke så det havde han ikke gjort, og natten mellem fredag og lørdsg (11/12 august) lå denne 3 årige hoppe og folede HELT alene, på en fold med 7 andre hopper (hvor den ene godt kan lide at stjæle de første gangs folende hoppers føl, hvis vi ikke når at få dem ind i tide..) så da stald pigerne stod op lørdag morgen og gik ned i stalden og så ud over markerne, så de denne 7 år gamle hoppe med et desperart sulten føl ved siden... og en 3 års hoppe der ikke anede hvad der foregik.. (det skal lige siges at føllet var en kæmpe upser, fordi det er hoppens helbrors søn der er 4 år gammel og havde været sluppet ind til hopperne i løbet af natten.. og nu er de blevet teenageforældre til et MEGET MEGET lille hingste føl, der har fået det fornemme navn Marco Polo (Marco efter hans tipoldefar Irco Marco, og Polo efter hans oldefar Raldo Polo, og så fordi Irco Polo & Raldo Polo´s far hed Marco Polo..)
Kram Irco Miro/Kat Hvis du vil ha´de bedste, så køb Gustavii´s HESTE www.gustavii.com Mangler du et heste-job i England så kontakt mig!! Du kan ikke have din egen hest med, og du skal være over 18
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og SÅ kom regningen |
Cruella76 |
05-09-2006 10:41 |
|
1246,- kr. for en blodprøve!!  Det er GODT nok nogle priser de holder sig. Især når man har for øje, at der faktisk ikke var noget brugbart svar på den blodprøve??? Jeg er endnu engang målløs over dyrlægeregninger?? Irco Mirco - hvordan har føllet det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| what...? |
|
|
Sidst jeg fik taget blodprøve for at se om min hoppe var drægtig gav jeg 350 kr for det og jeg fik oven i købet et svar som var 99% sikkert! 
Stald Brattensborg -Mellem Odder og Skanderborg Tilbyder opstaldning i bokse og løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MiR... |
Cruella76 |
05-09-2006 11:27 |
|
Jamen, jeg gloede godt nok også noget  Regningen lyder: Blod prøve udtaget = 406 kr. Laboratorie undersøgelse (af blodprøve) = 420 kr. Kørsel = 90 kr Ormekur udleveret = 55 kr. Miljøafgift = 25 kr. Og så lige moms oveni = 1246,- kr ialt  For sindssygt...Men, utroligt at jeg gang på gang bliver overrasket over de priser egentlig  Og det værste er, at jeg stadig står med en pony med den vildeste vom!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nåå en upser |
Ratster Zoo |
05-09-2006 11:38 |
|
:D De er så søde.. Jeg er hvertfald glad for min upser, som jeg valgte at beholde og så solgte jeg moren  Hun blev født kun en måneds tid efter jeg havde købt hoppen
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ratster Zoo |
Cruella76 |
05-09-2006 11:41 |
|
Nej, ikke en upser alligevel - for, HVIS hun er i fol, så er det med vores egen hingst, og skal være til foråret  Vi vil beholde både hingst, hoppe og følle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cruella |
Ratster Zoo |
05-09-2006 11:43 |
|
Okay 
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christel... |
05-09-2006 11:47 |
|
Hvornår kan du få besked om evt. drægtighed ? Kan hun ikke scannes ? Vi er død nysgerrige, og venter spændt. Hilsen Mumse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mumse.. |
Cruella76 |
05-09-2006 11:50 |
|
Altså - Dr. dyr sagde at vi bare kunne se på hende over vinteren engang - altså, at han kunne komme ud og mærke igen, eller vi kunne tage en ny blod prøve (ellers tak, sgu ikke til den pris ) Jeg tør slet ikke tænke på hvad en scanning så koster  Så - min egen plan er at se hende an her over vinteren (holde hende med korrekt foder og ormebehandling imens selvfølgelig), og så få dr. dyr ud engang efter jul. Der må følle være så stort at han kan mærke det hvis jeg ikke selv kan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørg først |
|
|
Måske skal du lære at spørge inden du sætter dyrlægen igang, det plejer at hjælpe hos os, for så har dyrlægen bare at holde sig til den lovede pris!! En anden god ting er at betale "kontant" når dyrlægen er ude på besøg, så kommer der ikke alle de grimme overraskelser ind i postkassen efter et par dage!
Stald Brattensborg -Mellem Odder og Skanderborg Tilbyder opstaldning i bokse og løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|