Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Arbejde + hest?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 17:59

Hej :-)

Jeg er en pige på 15 år.

Idag har jeg været ude med ansøgninger, så jeg kan få et job.

De penge jeg tjener, skal bruges på at få udlånt en hest.

Mit spørgsmål er:

 

Hvor mange penge bruger i om måneden på at have en udlåningshest (inkl. opstaldning (2.300 kr. pr. måned), smed, tandlæge osv..)?

 

Hvis jeg arbejder hver weekend, og 2 hverdage om ugen. Har jeg så råd til det hele?

 

Hvad gør i? - og hvad er jeres erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer
Forfatter: 
Dato:  27-05-2018 10:46

An på hvad ejer og dig aftaler, hvad det koster for opstaldning i stalden du vælger, hvilket foder hesten skal have og meget andet...

Det er derfor nemmest hvis du regner ud hvor mange penge du har til rådighed pr. måned, og så ser på hvad det normalt koster at have hest:)

 

Jeg er tit oppe at runde de 3000 kr pr måned for at have min hoppe, da jeg har hende på et dyrt sted - oveni kommer så evt. dyrlægeregninger, nyt udstyr, sadelmager, vacc, tandlæge og meget andet.

 

Så kan du jo aftale med ejer af hesten at du f.eks. kun betaler opstaldning, smed og foder, og at ejer så betaler dyrlæge osv.

Dette kan dog godt blive svært at finde, medmindre du er en rigtig dygtig rytter som kan videreuddanne deres hest, vise den frem til stævner etc.

 

Held og lykke med projektet:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bsksksb
Forfatter: 
Dato:  30-05-2018 07:21

Mange tak! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske part i stedet for ?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2018 10:45

Har du overvejet om en part måske var en bedre og billigere løsning for dig ??

 

En lånehest fungerer jo stort set som din egen - d.v.s. at du skal afse tid til den stort set hver dag, og du skal også normalt afholde alle udgifter selv.

 

En part kan være strikket sammen på flere måder, men der er jo min. to om at betale udgifterne, og du skal kun afse tid nogle af ugens dage til at passe den.

 

En part-løsning kunne jeg forestille mig ville være bedre for en pige på 15, da det er langt billigere og du vil stadig have tid til andre ting udover din skole, fritidsarbejde og ridning.

 

Held og lykke uanset hvad du vælger :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider