Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Pre sammenlignet med Dv
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 22:46

Hej

Jeg overvejer om min næste hest skal være en Pre. Når jeg viser en video til mine veninder med DV rynker de på næsen, og synes at kvaliteten er for ringe. Nu er de jo rimelig dyre at købe, og man ender let over 100 tkr hvis man skal have en der redet et par år. jeg har ikke rigtig nogen der kan hjælpe mig, og vil jo nødig blive snydt. De fleste Pre heste jeg har kigget på træder nok ind under men måske ikke så meget som en DV, og måske også lidt mere stift i bagparten hvis i forstår.

Hvad tænker I ?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man skal....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2017 07:16

Man skal købe sig den hest man ønsker sig.

Det er ikke andres drømme man skal udleve, men sine egne.

 

Men hvad vil du bruge hesten til? Dressur, spring, hygge eller noget helt andet?

 

Det bedste er at vælge en hest, der kan bruges til det man selv gerne vil. Det er ikke alle heste der er velegnet til spring eller dressur til stævne brug.

 

Held og lykke med at finde den hest, der passer til netop dig


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pre sammenlignet med dv
Forfatter: 
Dato:  02-05-2017 08:34
Det har du selvfølgelig ret i. Det er nok mere om der er forskel i gange på de 2 typer jeg er efter. En pre har jo ofte meget let ved de samlende øvelser. Det jeg mente var at jeg ikke kender nogen med en pre hest der kan hjælpe mig med om der er forskel i deres indundergriben. Dv er jo efterhånden avlet så de går rigtig flot i gangen. Bør det også gælde for en pre eller kan de klare sig med en mindre gang for at præstere de samme øvelser. Ved godt at de ikke får samme karakter ved dressur stævne.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2017 11:29

Der findes jo både gode og dårlige inden for DV og PRE.

Det er ikke alle DV'er der er stjerner på en dressurbane, ligesom at der også er PRE'er der kæmper med de samlede øvelser.

 

PRE'en har jo sin styrke inden for de samlede øvelser, men er måske ikke så stærk i de frie bevægelser, hvilket vil trække ned i en bedømelse.

DV skal måske trænes lidt mere til de samlede øvelser, men har måske nemmere ved de frie bevægelser.

 

Men et program der er redet præcist, med hesten i korrekt holdning og accept af bidet SKAL have en bedømelse der modsvare det der er vist.

 

Det er kun dig der kan afgøre hvilken hest du skal have, du skal se og prøve nogle stykker af forskellig slags.

 

Og lad nu være med at "forelske" dig i en, bare fordi at den er ihh og åhee sååå sød. Du skal bruge din sunde fornuft, dit hovde og så tilslut din mavefornemmelse, når du skal vælge din hest.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pre /dv
Forfatter: 
Dato:  03-05-2017 15:06

Du har så ret. Tak for input.

0
0
Svar på denne tråd
 
 pre/dv
Forfatter: 
Dato:  06-05-2017 07:10

Jeg har selv for 10 år siden skiftet min dv ud med en pre. Det er en anden type gang, de går kort, og mange Pre heste har høje forbensløft, til gengæld har de en fantastisk-men kort galop, og meget nemt ved de samlede ting.

Da jeg besluttede at skifte, der startede jeg med at ride noget undervisning på nogle Pre heste - ved at man kan det hos Lars Poppel og mener også man kan det hos dk ridekompagni i græsted.

så får du en fornemmelse for om det er det du gerne vil.

Her på gården var der også mange der rynkede på næsen, da jeg kom hjem med min pre, men jeg havde en fantastisk hest, og nej han gjorde sig ikke på dressur banerne (jeg gider ikke starte alligevel) men så kunne han så meget andet. Jeg ville aldrig bytte tilbage. Synes ridning på Pre er nemmere og sjovere (de er meget lærenemme til tricks også.

Jeg synes også at pre heste i dk var for dyre, valgte derfor for 1½ år siden da jeg skulle have ny, at købe i spanien. Mange lækre heste, til rimelige penge -MEN ikke helt uproblematisk at få sådan en hjem - det har taget ca 1 år før han faldt rigtigt til. Hvis det er det du ønsker, så havde jeg en god oplevelse med hende jeg købte igennem i spanien (hun er englænder og derfor nem at kommunikere med)

Følg din mavefornemmelse - prøv at rid et par stykker og se om det er noget for dig (siger det bare - mange bliver hooked og vender ikke tilbage til dv - hi hi)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor bor du?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2017 16:18

Hej. Hvis du ikke bor så langt fra Midtsjælland er du velkommen til at prøve min lille PRE hingst. Jeg ville aldrig købe DV da deres udseende slet ikke er min smag. Set med mine briller er PRE meget menneske kærlige heste der er intelligente, nøjsomme, arbejdsvillige og smukke. De kan være "svære" at ride da de ofte er meget smidige og kortere end en alm DV, altså er det faktisk sværest at ride ligeud ? de er lidt højere rejst fortil end DV men meget mindre end feks friseren. De nye tendenser i avlen går mod at avle en højere hest mod den ældre model der er mindre og mere kompakt. Kvadratisk kontra rektangulær. Jeg bytter aldrig min PRE ud med en DV ???


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 P.R.E Heste
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 02:09

Hej

Prøv at kontakte Stutteri Korsmosegård /v Margrethe Mogensen hun har nogle dejlige P.R.E heste til fornuftige priser og kan fortælle dig alt du vil vide om denne race.

Her er et link til hendes hjemmeside: http://www.korsmosegaard.com/

Hilsen Mona



Facebook side søg: Stutteri Kronplet


:-) Stutteri Kronplet :-)

Min hest er mit spejl,
som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sanheden.

Citat.: Bent ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pre sammenlignet med dv
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 14:36
Mange tak det lyder som en god idé. De er bare så unge dr fleste der er til salg i dk og jeg synes det er svært at se hvad det kan blive til.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider