Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 hvilken sadel?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2014 22:38

Hej med jer

 

Jeg er helt ny udi akademisk og er nu nået dertil hvor jeg tænker det er tid til at investere i en sadel.

Sadlen skal være behagelig både til skovtur og træning - og hvis den så ovenikøbet kan ligge på begge mine heste, ville det være super fantastisk

Jeg har indsnævret min søgen til 3 mulige 'begynder-sadler':

Grandeurs Akademiske lammefætter

Zenobia

eller måske en Ludomar?

Og det er så her at alle I erfarne kommer ind i billedet

For hvilken sadel kan I anbefale (og gerne hvorfor) - kort og godt: hvilken vil være den fornuftigeste investering?

 

Bedste hilsner

Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 15:06

velkommen til den akademiske verden:-))

 

Jeg rider på andet år i min lammefætter, den er så god fordi jeg får trænet balancen ( den glider hvis jeg sidder skævt :-))og stadig er ny i akaverdenen syntes jeg. Min sadelinvestering bliver klart en Zenobia den er super god at ride i man sidder så godt og sadlen holder mig i et godt sæde:-). Eller måske en Barefoot jeg har lidt kig på dem fordi så kan min DV med markeret manke måske også bruge den. Tror umiddelbart ikke han kan bruge en Zenobia:-( pga hans manke.

Min underviser rider i Barefoot og er vældig glad for den:-)


Mie

Bastian/perfect/pamina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lammefætrene
Forfatter: 
Dato:  18-06-2014 11:02

er meget brede at sidde i, også de nye modeller- sammenlignet med en sadel.
Jeg har selv et par lammefætre, som jeg da bruger i ny og næ og til tilvænning hos tilridningsheste....

MEN en rigtig sadel-feel giver de ikke i kontakten eller i indvirkningen og personligt bliver jeg træt i lænden af at ride for meget i de bløde sadler (som lammefætre), men jeg rider også 15-20 timer om ugen.

Vi har 6-7 heste i konstant ridning og
*en går i gammel Epona, men er også fin med Zenobia
*en går i Zenobia med mig og i DIVA med parten
*en går i lammepude eller FlexEE
*3 går i Zenobia.......


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2014 23:17

Tak for svar - jeg blir klogere hele tiden ;)

Jeg har to heste - begge har bred, lige ryg med ensartet muskulatur og almindeligt markeret lansemærke.

Det vurderes at den ene kan have en sadel med anlægsflade 42-44 - den anden har noget bedre 'plads'. Samtidig skal der være plads til en mås i str 44 (dog er jeg god til at sidde på sædebenet, hvilket betyder at den fylder mere i bredden end i 'længden' )

Mon det er muligt med én Zenobia som kan passe dem begge - og så evt have Grandeur'en som reserve?

Og er der en forhandler som har begge typer sadel? (jeg kan umiddelbart finde Zenobia hos Klassisk Dressur og Grandeur hos Optimalsadel...)

 

På forhånd tak - igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zenobia bliver brugt på flere
Forfatter: 
Dato:  19-06-2014 12:03

varmblod med ret markeret lansemærke, med rette underlag, så det tror jeg ikke bliver noget problem. Du skal muligt lige lære at hekse lidt med underlag, men det er en smal sag.....

 

Der er også ryttere i str. 44 der bruger den....men så skal man sidde lodret, som du selv skriver.

 

Klassisk Dressur tager også Grandeur hjem (hvis ikke de er på lager, men hun har meget mere på lager, end der er på hjemmesiden), hun har jo deres underlag i forvejen og jeg ved da at hun har solgt nogle af Grandeur lammesadlerne, siden de kom frem:

Pøj pøj med det.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grandeur Lammeskindssadel
Forfatter: 
Dato:  19-06-2014 22:55

Efter at have redet i denne i et par måneder, kan jeg stort set ikke ride i andet ;-)

 

Havde dog lidt svært ved at vænne mig til den i starten, da den føltes meget bred at sidde i.

 

Men efter jeg pillede de stive indlæg ud, så jeg kun har de mere fleksible indlæg i, så giver den en helt fantastisk kontakt til hesten :-)

 

Min hest blev lige pludselig meget mere fremadsøgende, efter jeg skiftede dressursadlen ud men sådan en, og jeg selv er blevet i meget bedre form, da det kræver lidt brug af mavemusklerne at sidde korrekt i den ;-)

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider