Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 undervisning fyn
Forfatter: 
Dato:  26-05-2014 09:00
Jeg er helt grøn med klassisk ridning og leder med lys og lygte efter nogen som vil undervise mig og min hest.
Jeg vil gerne lære at longere og helt Basic ridning. Så pony kan bære mig ordentligt.

Kender i nogen på fyn som måske ville det?
Jeg har ikke råd til de store navne så derfor spørger jeg jer :-)

Rikke

 

lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex

 

 

_____________________________

 

Rigtige mænd græder når de ser en hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kirsten Hansen
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 13:07

Hej Rikke,

 

Jeg er ved at arrangere kursus med Kirsten Hansen. Det bliver enten 20-21 juni eller 19-20 juli. Det bliver i Morud området.

 

Send mig gerne en besked, hvis du ønsker at vide mere.



Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 awesome
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 17:41

Jeg har sendt dig en pb :-)


Rikke

 

lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex

 

 

_____________________________

 

Rigtige mænd græder når de ser en hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 underviser på fyn
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 23:42

Hej rikke

 

Jeg kender kun en på fyn(årup), da jeg selv har kørt fra sjælland til fyn for at blive undervist af maja caspersen. hun er en af bent branderups trænere og underviser i aka. ridning. hun er ganske dygtig og en meget dejlig person.

du googler hende bare, så dukker hjemmesiden frem. muligvis er hun på barsel nu.

pøj pøj med at finde en underviser.

 

Hilsen Anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Rikke
Forfatter: 
Dato:  05-06-2014 15:01

Vi holder åbent hus i weekenden den 28. 29. juni 2014 på Ubberudgård i Blommenslyst (5491) tæt på Korup.
Jeg er endnu ikke færdig med programmet, men kan fortælle, det bliver et gratis arrangement, hvor man kan komme og se 4 forskellige heste og ryttere på forskellige niveauer få undervisning af Celina Harich fra Gotland.
Hun er en af de nyeste og hotteste undervisere indenfor akademisk i Danmark lige nu :). Så kom endelig og kig :).
Send mig en sms på 2258 9564 med din mail også, så får du info om mere :).
Bliver du fanget og inspireret af Celinas undervisning den weekend, kan jeg måske anbefale dig en underviser fra Fyn mhp. videre undervisning indenfor hendes koncept :).

Tag nogen veninder med og vis dem akademisk ridning,gratis :) :).

Bedste hilsner

Wicki

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Mette her i tidligere tråd
Forfatter: 
Dato:  05-06-2014 18:01

Kan du fortælle lidt mere om underviser Kirsten Hansen? Er hun akademisk rytter, jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde noget konkret om akademisk, men mere om opstilling :), hvilket jo er rigtig fint og bestemt ikke uvæsentligt. Er blot positiv nysgerrig, måske er jeg gået glip af noget :).
Bedste hilsner

Wicki

0
0
Svar på denne tråd
 
 kursus
Forfatter: 
Dato:  06-06-2014 07:12
Kirsten kan man se nogle gode videoer med på epona.tv. Hun ville nok næppe sætte mærkaten "aka" på sig selv. Men Ts spørger efter klassisk undervisning. Selv om det begreb også bliver brugt om både skidt og kanel så vil jeg tro det er mere beskrivende. Kirsten kan anbefales og holder virkeligt gode kurser.

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 aka or not
Forfatter: 
Dato:  06-06-2014 07:14
Jeg tror ingen ville kalde Kirsten aka.. bare for at understrege meningen i mit forsøg ud i underspillet humor

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kirsten Hansen
Forfatter: 
Dato:  06-06-2014 10:20

Hej Wicki,

 

Kirsten Hansen er ikke ud af en akademisk tradition. Hun bliver på epona.tv præsenteret som "Old-school dessage purist". Epona.tv, som Ane henviser til, er iøvrigt et rigtigt godt sted at få et indblik i hendes arbejde: http://epona.tv/kirsten-hansen

 

Jeg er rigtig glad for Kirstens undervisning og metode, fordi hun fokuserer rigtig meget på at få hesten til at spore lige og bevæge sig uden spændinger. Hun er en ørn til at spotte, hvis hesten ikke går korrekt, hun er tålmodig (med hesten - ikke altid med menneskerne :D) og forstår at lægge et pres der gør, at hesten yder sit ypperste og stadig synes det er sjovt.

 

Jeg kan kun sige, at hvis du ikke kender Kirstens metode er du bestemt gået glip af noget

 



Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 akademisk i fokus
Forfatter: 
Dato:  06-06-2014 14:21
Kære Mette.
Tak for mere uddybende svar om din træner :), det var oplysende. Jeg er dog udpræget akademisk rytter nu gennem snart 8 år og har valgt med fornuft og hjerte min vej :). En oplevelse for mig var også mit 3 måneders ophold som praktikant sidste år på Gotlands Rideakademi med fast undervisning 3 x pr uge af Hanna Engstrøm og Celina Harich, begge licenserede trænere af Bent Branderup. Undervisningen indebærer bl.a. horsemanship, hestepsykologi, rytterens forståelse af egen krop, af hestens krop, biomekanik, hjælpere, sædeprogram, og jeg kunne blive ved. Dog gennmgående tilbage vendende teori relateret tilbage til de gamle mestre. Så filosofi, praksis, teori, viden og en stor lidenskab til heste binder for mig det hele sammen med mine nuværende akademiske undervisere :).
Jeg mener så til gengæld, at hvis man har fokus på det akademiske, så er man i den grad gået glip af kvalitets træning, hvis man ikke har oplevet Celina Harich :). Bedste hilsner herfra, uanset hvilken træner man er til :).
0
0
Svar på denne tråd
 
 klassisk dressur underviser fyn
Forfatter: 
Dato:  09-06-2014 21:01

hej. ang. kirsten hansen kurset må du meget gerne lige skrive til mig også. gerne på mobil 22 98 57 61


kamilla hansen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ibenpibe ♥ares♥
Forfatter: 
Dato:  19-06-2014 11:08

Jeg har først set din besked nu, jeg har skrevet til dig på telefonnummeret :)

 

Kære Wix Lu

Det lyder til at vi begge er til trænere, som interesserer sig for biomekanik, anatomi, rytterens påvirkning på hesten (sæde og opstilling), indlæringspsykologi hos hesten - sammenholdt med de gamle mestres ridelære. En forening som jeg er helt og aldeles vild med.

 

Kirsten har været i lære i 10 år i det klassisk østrigsk/unggarnske ridesystem, som blandt andet beskrives i Waldemar Seunig's ridelære "Horsmanship".

 

Jeg kender ikke så meget til aka, jeg har dog været på et enkelt kursus for nogle år siden, og jeg oplever at Kirsten fokuserer mere på at få hesten til at strække "halsen ud af kroppen" end aka rytterne. Ligeudretning er basislære og noget som indlæres via jordarbejde inden rytteren kravler op, hvor jeg tænker at aka arbejder med versader og traversader uden at ligeudretning nødvendigvis er fuldstændig i skabet. Der er sikkert 1000 andre ligheder og forskelle :)

 

Billede

 

Jeg kan også rigtig godt lide at jeg med Kirsten som træner kan beholde min traditionelle dressursadel (omend jeg skal omstoppe den hele tiden pga. alle de muskler min hest sætter :D), og at jeg - en eller anden dag - kan ride en traditionel dressurklasse. Med en hest i korrekt bæring og 100% redet for sædet.

 

Misforstå mig ikke Wix Lu, jeg forsøger ikke at "overgå" aka eller nedtale det - mange veje fører til Rom og nogen gange ønsker man slet ikke at nå til Rom, men Paris. Og det er der i mine øjne ikke noget i vejen med! :D Og jeg kan desværre ikke komme til Blommenslyst 28. og 29. ellers ville jeg have været der.

 



Med venlig hilsen
Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 kære Mette og andre læsere
Forfatter: 
Dato:  22-06-2014 11:54
Det lyder bestemt som om, du har fundet din vej frem, som jeg har :). Håber, i får et dejligt kursus med Kirsten :). Og du skal være så hjertelig velkommen en anden gang ved vores åbent hus arrangementer :). Til de, som enten gerne vil det akademiske, som jo også er under dette emne klassisk, så søg gerne på Celina Harich på nettet. Her ligger både fotos og videoer og meget mere, hvor man kan få indtryk af, hvem hun er. Synes dog lige, jeg vil nævne, at mange af hendes elever i Tyskland ikke er startet ud som akademiske ryttere, men som traditionelle klassiske ryttere :). Vi glæder os meget til vores åbent hus næste weekend i Blommenslyst, hvor Celina underviser :). Velkommen herfra til et indblik i Celina Harich undervisning. Kh Wicki
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider