Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Christ Iberica
Forfatter: 
Dato:  10-02-2014 22:28
Overvejer at købe christ iberica, men så ser jeg at grandeur har lavet en magen til, er dette samme sadel??? Der er jo os trykfordelende underlag i christs model. Blev da bare lige forvirret 😔
Og er der nogen der har erfaringer med den?
Skal af med min sensation da den har for korte sadelklapper til mig, vidste ik de automatisk blev kortere når man bestilte den i 16.5 😢
Ska ha en sensation igen, men ville købe christs intil jeg finder en sensation brugt, os rart med flere sadler 😆
0
0
Svar på denne tråd
 
 forskellige
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 11:09
Skulle være to forskellige, hvad forskellen dækker over skal jeg dog ikke kunne sige.

Vh Githa Clausen

0
0
Svar på denne tråd
 
 prisforskel
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 11:14
Den fra christ kan fås i tyskland til 2800 nemlig og den anden har jeg set hos klassisk-dressur til 3900, vil jo gerne ha den bedste, men aner ik forskellen og vil da helt klart hellere gi 2800 😉
0
0
Svar på denne tråd
 
 Katrine
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 11:23
Jeg ville nok i din situation ringe/Skrive til katrine Fra Klassisk-dressur, Hun er den eneste jeg kender til der har redet i begge dele og kan give en retvissende sammenligning.

Vh Githa Clausen

3
0
Svar på denne tråd
 
 Katrine fra
Forfatter: 
Dato:  13-02-2014 22:46

Klassisk Dressur er den eneste jeg kender, der har redet i begge.....og det hun siger er ikke noget der får mig til at bruge Dankortet, når jeg er vant til sæde-præcision


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

1
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-02-2014 21:19

He he tak Eva ;)

 

Jeg vil os gerne prøve din zenobia på solis, men har ikke råd til både en sensation og en zenobia, skal jo ha en sadel at springe lidt i os, han er så lykkelig for at vi er begyndt at springe igen ;) Den ser bare så lækker ud den iberica, og tænkte den var lidt bedre til hverdag end ride-on paddet. Min ryg orker ik rigtig de alt for stive sadler til dagligt, selv min sensation sys jeg er lidt for sadel-agtig ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg får en
Forfatter: 
Dato:  16-02-2014 09:01

Zenobia med knæstøtte hjem her lige om lidt, men jeg springer nu fint i den almindelige.

 

Både Iberica og Grandeurs ser lækre ud, men de er meget bløde sofapuder.

 


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christ Iberica
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 14:29

Jeg har desværre ikke erfaring med dem begge to, men har selv en Christ Iberica som jeg er glad for.

Jeg er især glad for at bruge den med en ekstra trykfordelende pad jeg har fra kieffer. Den er lavet er sådan noget memory-foram og er lavet med panel, så den giver lidt ekstra rygsøjlefrihed, og man får lige et ekstra løf til lårene. Generelt er det bare genialt med det der trykfordelende i sadlen, for så er den ikke så tøndeagtig at sidde i som de almindelige christ-sadler. Så er man heller ikke bundet til ét bestemt (dyrt) underlag, men kan skifte som man synes (og det er jo dejligt, hvis man er sådan lidt en udstyrsfetichist ;P )

 

Men, Katrine har prøvet dem begge. Men når det alligevel er en midlertidig sadel/ikke din primære sadel, så ville jeg helt klart vælge Christ Iberica. Men jeg er også fattig, så 1000 kr. er meget i forskel for mig :)


"The difference between the show-horse and the school-horse is that the show-horse remembers the exercise the school-horse understands the aid."
Bent Branderup

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 15:07
Min plan var at bruge den nogen gange om ugen i stedet for ride-on paddet. Sensation Sadlen bruger jeg kun 1-2 gange om ugen, kan bedre lide der ik er for meget fyld, mærker os hesten bedre uden sadel ;-) Men ville helt vildt gerne prøve begge for at se om der er forskel...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grandeur
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 11:28

Jeg syntes der er meget mere trykaflastende i Grandeur, den er ikke så slatten, noget mere fast som en sadel :-)

 

Men jeg kan se jeg ikke er så langt fa dig, så du kan da komme og trykke på den hvis det er, jeg er i himlingøje/Hårlev .-)


Amonas

Min stald, min gård, min oase

Der kan være to ponyer mere i min løsdrift :-)

 

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


 

Tjek lige min hjemmeside

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Winchler
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 11:37
Det kunne da være jeg sku komme forbi en dag så :-) Men der er ikke stigremsophæng i den fra grandeur eller? Sys jeg så på en tysk hjemmeside at den er uden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stigrem
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 11:42

Jo det er der, den fås med 2 slags.

 

Katrine hos Optimal sadler forhandler begge typer

 


Amonas

Min stald, min gård, min oase

Der kan være to ponyer mere i min løsdrift :-)

 

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


 

Tjek lige min hjemmeside

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 11:53
Ja så er det nok den der er bedst, hvis den har bedre trykfordeling. Men må se om jeg ik kan få prøvet dem begge, så jeg køber den hest og jeg fungerer bedst med :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er der jo mange
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 14:07

...som har hjemmelavede indlæg i Christ-modellerne: et stk gråt liggeunderlag fra Jysk, en saks og en rulle gaffa.....og så har man faktisk et RIGTIGT sæde, mine to Christ lammepuder er knapt på højde med Epona og ikke i nærheden af Zenobia, men de er ABSOLUT brugbare og vi rider alle heste til i dem.

 

De der billige indlæg har holdt i + 7 år nu.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grandeur Barok
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 14:02

Jeg rider p.t. i ovenstående og er efter noget tilvænning blevet rigtig glad for at ride i den :-)

 

Det er jo ikke ligefrem nogen fornøjelse at trave i den, men det er en fornøjelse at mærke, hvordan min hest bare er blevet meget mere fri og fremadgående, efter jeg skiftede min elskede Spalding sadel ud med denne.

 

Jeg tror den primære forskel på de to modeller er, at der er mere luft til rygsøjlen i Grandeur modellen, idet den li'som er skåret igennem der.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 underlag
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 14:15
Eva lydeking-olsen, vil du ikke vise hvordan de hjemmelavede indlæg ser ud? Jeg overvejer nemlig at investere i en Christ til vores pony vi er ved at tilride. Hun går bedst med en ponypude vi har, men den er ikke så behagelig for rytteren, så vi går efter en anden bomløs løsning:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Joda, jeg kan tage
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 22:20

billeder i morgen, det er nok bedst i dagslys.
Det er altså indlæg til en alm lammefætter, ikke Iberica.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider