Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 gør din hest fin
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 22:13

hej jeg er en pige på 14 år og bor i faxe ladeplads.

jeg går til ridning og rider på en rideskole hest
og han er mega beskit og vil så gerne have han bliver en rimlig ran ( staves ) hest så han kan få et hvidt dækken på med bandasjer han er født blind på det ene øje og er derfor meget usikker men hvis man holder en let hond på hans hals og prøver at få ham frem hjælper det nogle gange
vi har vandspiltov og en kæmpe staldgang han har ik noget mod vand eller noget som helst

men hvis nu i skulle vælge hvad jeg skal bruge så vil det være top da jeg ik lige er den bedste med det der med shampo og stiler O.S.V

EVT

shampo navn pris sted til


tak på forhond

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan sagtens bruge en helt almindelig
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 09:42

shampoo til mennesker, vi bruger en uparfumeret billig een fra Brugsen (jeg har adskillige hvide heste).

Jeg tager en spand varmt vand, putter shampoo i og sæber hesten ind med en stor svamp, skyller så af med lunkent vand.

 

Rigtig snavsede haler og ben, bliver hurtigst rene med sæbespåner som laves tykt og gnides ind, står lidt inden man skyller med flere hold vand. Evt balsam i.

Pøj pøj med det.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ik
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 19:17

Det er ikke så svært. Evas metode er nem og ligetil. Det vigtigste er at du får skyllet al sæbe ud af pels og hale.

Pas dog på med at skylle med koldt vand (fra haveslangen, hvis du bruger det) omkring kryds og halerod. Det bryder hesten sig som regel ikke om.

Jeg bruger altid kuld-slået vand til at skylle efter med (dvs. 20 L spand vand med en kedel kogende vand i). Enten bruger jeg en svamp til at skylle eller evt et bæger/liter mål, hvor jeg hælder ud over hesten og gnubber med hånden samtidig.

Skal han være rigtig fin, kan du evt spraye med lidt show shine efter vask. Det koster dog ca 150,- for en flaske. Særligt halen bliver let og fin. Det er også smuds afvisende. Men undlad i sadel lejet. Pelsen bliver meget glat.

God fornøjelse ;-)


Med venlig hilsen

 

Mia F.

 

Jeg lever et liv på kanten..

-jeg løser soduko med kuglepen!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider