Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Kapsun med d-ringe
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 17:00

Min underviser har anbefalet mig at træne den ene af ponyerne i kapsun, og vi er småt gået igang med det fra jorden.

 

I skridt går det ok, men når vi så skal trave, kan den lille pony kan slet ikke have, at ringene i kapsunen dinger og klirrer. Hun bliver irriteret og slår med hovedet.

 

Problemet har også været der, da jeg longerede i grime, hvor hun var voldsomt irriteret på karbinen, der dinglede i trav.

 

Derfor er jeg nu på jagt efter en kapsun med faste ringe/d-ringe. Skal kunne fås i pony/lille cob og må ikke være for voldsom.

 

Findes det?

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 18:27

Jeg har den her www.jo-po.dk/shop/klassisk-kapsun- kp-39-4333p.html nåede at få en da de stadig havde dem i andre størrelser, men nu er der kun pony tilbage, hvilket jo er heldigt for dig :) den har faste ringe som kan dreje rundt. Jeg er SÅ glad for min


Hilsen Simone

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender ikke den
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 22:41

fra Jo-po, men har selv to malibaud-kapsuner som er rent i læder med faste ringe.

Dem bruger jeg til de unge og sensible, men jeg ved ikke om der er en Dk- forhandler nu, Amazonas har tidligere haft dem.

 

Ellers kan du tape ringene lidt mere fast, på den kapsun du har, så ringene sidder fast, enten med gaffa eller englehudsplaster fra apoteket.

 

Tredje mulighed er at tage et helt alm engelsk eller hann. næsebånd og lave 3 x 4 huller med en god hultang, der hvor du vil have ringene (to huller på hver siden af ringen), og så surre enten runde eller D-ringe (fx fra en aflagt grime)fast med vokset hørtråd.

 

Den hjemmelavede model har jeg lavet adskillige af, når ryttere i stalden ikke lige havde penge til at købe en selv, for.Eller til småponyer hvor de andre var for store.

De virker ligeså godt som de dyre.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk idé
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 08:55

Tak Eva, der gav du mig lige en idé til hvordan jeg løser mit problem med ikke at kunne finde en kapsun til min shetter :-)

Og jeg har endda et hannoveransk næsebånd hængende som jeg aldrig har brugt. Perfekt!


Venlig hilsen

Ditte

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider