Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 dressur fra jorden
Forfatter: 
Dato:  22-10-2013 17:12

Hejsa,

 

Jeg har fået den måske lidt skøre idé at jeg hen over vinteren vil træne min lille ponyhoppe i dressur fra jorden.Hun er egentlig min kørepony, men jeg kender mig selv godt nok til at vide at når det bliver koldt så kommer jeg altså ikke ud at køre nær så meget som hun har brug for, og så må hun jo aktiveres på en anden måde...

Det drejer sig om en shetlænder som er noget overbygget (som de jo gerne er...) men ekstremt lærenem og villig.

 

Så nu mangler jeg lidt inspiration til hvad vi kan lave? Jeg har redet dressur i mange år og i den forbindelse også trænet mine heste fra jorden i forbindelse med tilridning, men det er jo lidt noget andet når man ikke træner med henblik på at komme på nakken af kræet, men rent faktisk påtænker at uddanne den udelukkende fra jorden.

 

Så kære hn'er kom med idéer til dressurtræning fra jorden til hest i miniformat (jeg er ikke typen til tricks m.m.). Hun er selvfølgelig allerede trænet i lange liner i forbindelse med kørsel, men vil gerne udvide repetoiret lidt :-)

Det er i øvrigt denne dame det drejer sig om:


Billede




Venlig hilsen

Ditte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressur fra jorden
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 13:58

Hej,

 

Dressur fra jorden kan være rigtig morsomt, så bare klø på :-) .

 

Med en pony i den størrelse, kan du jo "overskue" situationen ret nemt, så du kunne vælge bare at gå ved gjordlejet med hænderne over manken som ved ridning, bruge pisk på den side væk fra dig som schenkel og dig selv som den anden schenkel. Det er den enkle løsning.

 

Du kunne også vælge at gå mere akademisk til værks, og så vil du få brug for en instruktør, der kan hjælpe dig i gang, da der er ret mange ting at holde styr på - hvordan hesten bruger overlinien, hvor og hvordan den sætter sine bagben og forben, hvordan den bøjer sig eller overbøjer o.s.v.

 

Rigtig god fornøjelse!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar jette
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 20:08
Pyha, det bliver ikke til meget travarbejde hvis jeg skal løbe ved siden af :-)
Nej, spøg til side, det er da faktisk en god ide at starte på den måde, det havde jeg ikke lige overvejet, jeg har mest brugt lange liner til hende.
Men på sigt kunne jeg godt tænke mig at se hvor langt man egentlig kan nå med sådan en størrelse, så det kan da godt være jeg skal finde en der kan hjælpe.
Mon der findes sådan nogen i Norsminde og omegn?
Og er der i øvrigt nogen der ved hvor jeg finder en træningskapsun i størrelse lille?

Venlig hilsen

Ditte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit indput...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 12:11

Jeg vil så sige at det er SVÆRE at overskue de små!!! SUK hvor skal man være hurtig! på den tid en stor hest har løftet bagbenet en gang har de små jo løftet 4 gange!! Det gør det en del SVÆRE!

 

 

Men nu kan jeg give lidt inspiration ihvertfald :-) jeg træner akademisk med min shetter, og har jeg gjort i 4-5 år. Vi er ikke nået så langt, men hygger med det. Jeg kan også bruge det i lange liner, hvor han nu kan gå versade og traversade der også.

Men ihvertfald er mit bud at start med at lære ham at søge frem og ned, og så herefter begyndt på dine versader og traversader, lærer at samle sig i en trav overgang osv osv...

men som sagt, lidt inspiration her

 

 


Billede




Billede




Billede




Billede




Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito

 

 

"..my horse will dance for me, just for a kiss.."

www.facebook.com/VitoSaelberck

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider