Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Lære en kat at være ude...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 20:17

Hvordan lærer jeg en kat at være ude?

Katten er 1 år og går helt i spåner, hvis jeg sætter ham udenfor døren. Har en to-delt dør og han hopper hurtigt ind igen og giver mig det sure blik. Lukker jeg begge døre, så piver han HELT vildt.

Han sidder tit i døren og kigger ud, hvis vejret er godt, men går aldrig helt ud.

What to do???

Jane

Savner min smukke og skøre Milan

Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 20:28

lad den finde ud af det i sit eget tempo. den skal nok lære det en dag. tror ikke du skal lukke den ud uden den kan kommeind igen når den vil, for det lyder som om noget måske har skræmt den udenfor.

men måske du bare har en kat der ikke gider være ude. det skal du bare være glad for, så er du nemlig fri for at være bekymret for den når den er ude. om den holder sig fra veje osv.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor??
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 20:30

Jamen, hvorfor skal han dog ud?

Lad ham dog blive inde, så bliver han heller ikke smattet ud på vejen, skambidt af andre dyr eller andre ubehageligheder.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Gå med ham ud
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 04:29

Og spred kattebakkens indhold langs havens grænser.

Nogen bliver ikke glade for at komme ud særlig længe, nogen elsker det.

Mine hader nu regnvejr (undtagen den gamle kastrat), så når der falder fem dråber er der kø i vinduet. Mine kan søge ly i garagen, da vi ikke har et sted til en kattelem.

Om man vælger kattegårde, indeliv, færdsel ude, må være op til en selv. Der udstedes ikke garantier for noget. Indekatte kan bide i en ledning eller hænge sig i persiennesnoren- eller blive vasket i maskine.

Mvh
xtiny

Kattebogen: "The Unadulterated cat" tekst: Terry Pratchett, illustrationer: Gray Joliffe.
Få svar på, hvorfor katte er økologiske, perfekte tidsrejsende og hvorfor din have aldrig er som i bogen
0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 08:39

Tak for jeres svar...

Jeg er bare af den opfattelse, at en kat skal være både ude og inde og eftersom jeg bor i en skov 1 km. fra hovedvejen, må det da være et paradis for katte. Men ikke Sorte...

Jeg er tit lige udenfor, når jeg leger med hunden, men han kommer ikke med ud. Hunden og Sorte er ok venner, ikke de bedste fordi Sorte er en kylling. Men de respekterer hinanden og kan være tæt på hinanden uden problemer.

Jane

Savner min smukke og skøre Milan

Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd

1234567889798
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 15:55

"Jamen, hvorfor skal han dog ud?

Lad ham dog blive inde, så bliver han heller ikke smattet ud på vejen, skambidt af andre dyr eller andre ubehageligheder."

+ han ikke genere andre mennesker, ikke alle bryder sig om katte, respekter dette! (samt kattelort/@!#$, ridsede biler, uventet besøg osv.)

+ ikke ødelægger dyrelivet for smådyrene i dit område

Jeg synes der er mange gode grunde til, at holde ham på egen matrikel. Gå evt. en tur med ham i snor, det kan man sagtens :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider