Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

foder gårdkat fra land og fritid i
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 19:28

Hej

Er der nogle herinde der foder med kattefoder fra land og fritid der hedder gårdkat? jeg kan ikke finde indholdsfortegnelse nogen steder, og ville gerne vide om der er taurin i dette foder?

Jeg søger et foder til mine staldkatte som er billigt men det er et must der er taurin i.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

kattemad
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:31

Aner det ikke, men du betaler altså mest for korn i det produkt.

Prøv at ringe til dem og spørg. Jeg er uvidende, hvad er det der Taurin for noget???? held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Elendigt foder
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:47

Det er noget af der ringeste foder jeg til dato har set!

Korn er hovedingrediensen. Om jeg fatter hvordan man kan finde på at sælge en kornblanding som kattemad?? Hvor er kødet henne?

Indhold/kg:

Råprotein 30%

Råfedt 11%

Træstof 2,5%

Råaske 8%

Calcium 1,4%

Fosfor 1,1%

Natrium 0,3%

Magnesium 0,1%

Ingredienser:

Korn

Animalsk protein

Fedtstoffer

Mineraler

Forblanding*)

Taurin

Tilsat antioxidanter:

E 320 (BHA)

E 310 (propylgallat)

E 330 (citronsyre)

*) Forblanding indeholder de

under garantien nævnte

vitaminer og mikromineraler,

opblandet i vegetabilske

biprodukter

Indeholder animalske proteiner

- må ikke anvendes som foder

til produktionsdyr.

Bruttoenergi: 1600 kj pr.100 g

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Kattemad
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 12:27

Tjah, det meste tørfoder til katte er baseret på korn. Ihvertfald det billige og mellemdyre. Mine katte får Gårdkat - og så satser jeg på, at de supplerer med en passende mængde mus. Indimellem får de også kødrester fra vores mad. Og den store fornøjelse er, at spise pil-selv-rejer i haven, og se både katte og høns springe efter hovederne.

Men det er jo nok et spørgsmål om prioritering. Og hvilken rolle katten har. Der må vel være forskel på, om man har en perser, man tager med på udstilling, eller 6 musefangere, der ndimellem kommer ind i stuen og hygger.

Faldt forøvrigt lige over dette link: www.forsoegsdyrenes-vaern.dk/text/ dyremad.html

Hvis jeg skal vælge, hvilket firma jeg vil støtte ved at købe deres affald til overpris, så foretrækker jeg klart DLG fremfor Nestlé eller lignende multinationale...

Oplysninger om Guccis fortid søges. Broget hoppe af tinkertype, ca. 9 år gammel. Se billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 14:33

Jeg vil da atter engang lige anbefale schnucki fra Aldi 11.95 pr kg, og tilsat taurin samt en masse andre vigtige stoffer.

Ja det er ikke royal canin, men et godt af de billige foderer. Tænk og test anbefaler bla aldis kattefoder

0
0
Svar på denne tråd

mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 16:42

hvis der ikke er taurin i da katte ikke selv kan producere dette stof. Derfor skal man ikke fordre katte med hundefoder, da foderet skal tilsættes taurin. Ellers kan kattene blive blinde.

Hilsen Lone

Se nye ting jeg har til salg.

0
0
Svar på denne tråd

tije *Fylkir*
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 17:43

Den test vil jeg rigtig gerne se, nu når du så ofte anbefaler det foder - for hvad er det, der gør det billige kornprodukt så godt? Er den test forøvrigt ikke mange år gammel?

Er det prisen pr kg?

Er det forholdet mellem tilsatte vitaminer?

Holdbarheden?

Er det deklarationen?

Eller er det kvaliteten af foderet?

Kødindholdet?

Har de indholdet af magnesium med i deres test?

Farvestoffer?

Konserveringsmidler?

Og hvordan kan et foder til rovdyr være bedst, når hovedingrediensen er korn??

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan????
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 09:34

Kan i finde på at fodre jeres katte med det??????????

Foderet må ikke engang anvendes til produktionsdyr. Det er fordi produktionsdyr spises af mennesker, og det der er i, så er farligt for mennesker, når de spiser kødet - hvad tror i så det gør ved katten?????

De tilsatte såkaldte antioxidanter kan i læse lidt om her

www.alternativinfo.dk/public/ dyr_art/hundkost.htm

Gør jeres hund/kat den tjeneste at læse linket!!!

De animalske fedtstoffer kan i læse om i en af mine andre svar...

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd

Der er noget der undrer mig
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 20:52

Og det er at folk mener der er forskel på om det er gårdkatte eller udstillings-persere man har

Skulle min shetter dreng så også bare leve af halm og det græs han nu kunne finde, og en gang klidmelasse, fordi han jo ikke er en "Don schuffro DV"?

Hvorfor er det mere okay at give sine katte skodfoder end sine hunde eller heste....?

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

sofiemb
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 17:04

Hvor er vi enige!!

Jeg har heller ikke kunne fatte det.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fodrer med
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 22:42

Noget fra Fritidsland.dk

Det hedder Super Premium Nutra Nuggets- og det er ikke helt billigt (270 kr for 7½ kg). Der er taurin og alt muligt i, og mine katte er fine og blanke i pelsen. Alt er deklareret, og der er ikke farvestof i.

Mine får til "aktive udekatte"- men kastraterne bliver lovlig runde, så jeg overvejer at skifte til "neutraliserede indekatte" evt ½ af hvert.

Mine katte får (grundet irriterende sygdom med diarré) ikke tilskud- udover, hvad de selv napper af mus og fugle. Specielt er brat foderskifte og Brugsens det billige (men det gider de ikke æde mere) forbudt. Og dåsemad, som de engang fik i små mængder (1/4 dåse pr dag pr kat). Resultatet er hvergang diarré (og jeg kan ikke DØJE lugten af kogt kylling mere!) og en 14 dage på diætkost (kogt kylling mv).

I gamle dage fodrede vi med "Møllerens", kattene var glade og fine. Det var nu også mest korn.

Katte har et højere proteinbehov (60 %) end hunde (30 % ) derfor er hundefoder ikke godt som eneste foder til kat.

Mvh
xtiny

Kattebogen: "The Unadulterated cat" tekst: Terry Pratchett, illustrationer: Gray Joliffe.
Få svar på, hvorfor katte er økologiske, perfekte tidsrejsende og hvorfor din have aldrig er som i bogen
0
0
Svar på denne tråd

Foder....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 13:01

Sofie: Jeg tror det er fordi at nogle gårdkatte selv kan skaffe sig kød og ikke fordi de fortjener ringere foder. Det håber jeg i hvert fald er grunden til udtalelsen om at der er forskel på udstillingspersere og gårdkatte :)

Pia: Testen i Tænk gik ud på om forholdet mellem næringsstofferne var som det skulle være. De undersøgte ikke noget om optagelighed, kvalitet o.l så jeg giver ikke så meget for den test.

- Charlotte

Smuk, tilredet unghoppe e. Rosentanz sælges eller UDLÅNES til helt rette hjem www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/267043/

0
0
Svar på denne tråd

intet valg...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 21:21

jeg har heller aldrig helt forstået hvorfor nogle dyr skal have bedre foder end andre.

Vores stald kat fanger kun mus, den spiser dem sjældent, så den kan ikke bare leve af "kornfoder"

Nu er han så desværre lidt sart - hans mave var smadret da han som tynd lille alt for ung killing kom her hos os, og hans mave kan ikke tåle ret meget kost. Vi bruger et foder som også land og fritid forhandler, men jeg kan ærlig talt ikke huske hvad det hedder - men det er delan dutme dyrt Men det er hidtil det eneste vi har kunnet finde han fik god afføring af, næsten alt andet der er prøvet får han dårlig mave af, og land og fritid anbefalede stort deres eget produkt, stakkels lille kresten fik bare vand mave efter et måltid :(

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider