Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

lidt tynde katte
Forfatter: 
Dato:  22-07-2011 19:09

ja jeg ved godt dette er om andet end heste men jeg er ved at få grå hår af mine 2 indekatte..

de har altid været til den tynde side men ser ud til at trives mht afføring og tisning.

men de er efter min mening for tynde men jeg kan bare ikke få dem til at tage på og de er meget kræsne mht hvad de vil spise og de spiser ikke meget..

jeg regner med at få fat i en ormekur og hvis dette ikke hjælper så går turen desværre nok til dyrlægen.

hvilken en er jeg i tvivl om da jeg kun har haft dem til dyrlæge en gang i forbindelse med jeg forsøgte at få dem vænnet til udelivet også med det resultat at den ene måtte iføres krave en mdr da hun havde et ret ulækkert sår ovenpå hovedet efter et møde med en fremmed kat.

men det jeg kan læse mig til er at årsagen til de tynde katte kan være

Orm=ormekur(bliver givet i næste uge)

nyreproblemer med medførende kvalme og derved nedsat appetit(ved ikke om der skal vises andre tegn end dette da deres afføring og tisning er for mig at se meget normal).

så nu ligner jeg et stort og er lidt bekymret for mine pus der jo er ca 5 år gamle og altid har været til den tynde side.de kommer fra en gård hvor de har levet indtil de var 13 uger..

hvad kan dette dog være??

0
0
Svar på denne tråd

Nogen katte er slanke
Forfatter: 
Dato:  23-07-2011 14:07

Og nogen bliver tykke...

Min Pind er en lille tynd kat på 2,9 kg, hun var syg som lille, men hun er bare aldrig blevet ret stor, og hun har masser af krudt i numsen og fin pels.

Som mere energirigt foder til missemødre og ungkatte (og andre der kunne bruge en lille fedekur) har jeg god erfaring med "Super Premium Nutra Nuggets" (Orange pose), det er de glade for og trives på.

Så længe kattene ikke er skarpe i ryggen (så rygraden tydeligt føles og hofteknoglerne), så er de ikke for tynde. At de begge skulle være nyresyge på en gang virker ikke så sandsynligt.

Jeg har haft en leversyg kat engang, han magrede gradvis af og fik gulsot. Der tabte han ikke appetitten på den måde- mad var stadig interessant at snuse til, men pga kvalme ville han ikke æde.

Hvis du er urolig, så få dem endelig tjekket ved dr. dyr, hellere rende forgæves end slet ikke!

Se også denne tråd om kattefoder: www.heste-nettet.dk/forum/36/5002/ 4811/

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2011 19:01

Er de neutraliserede ??

Tænker at det kan være katteaids/leukæmi.

Eftersom at du skriver at de kun har været til dyrlæge én gang, tyder det ikke på at de er hverken neutraliserede eller vaccinerede og derfor har stor risiko for disse sygdomme. Bed evt. om at få taget en Fiv/Felv test ...

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd

ang katte
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 09:44

de er ikke sterelliserede men blev vaccineret begge i forbindelse med de skulle trænes i at være ude også men dette blev droppet da den ene fik sit sår i hovedet.så nu er de kun indekatte.dette er dog omkring 1 år siden hvor dyrlægen ikke bemærkede noget mht det at de var lidt tynde..men nu prøver jeg med ormekuren og ser ad hvordan det går i løbet af en mdr eller 2..

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 17:49

Hvis det er et år siden de blev vaccinerede så kan du jo passende tage dem med til dyrlæge og så de kan blive vaccineret igen og få et sundhedstjek

Måske fejler de slet ikke noget og er bare slanke katte

0
0
Svar på denne tråd

Det kan godt hjælpe
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 18:08

at få dem ordnet. Katte som ikke er ordnet, vil stresse mere, især når de ikke kommer ud. For det er deres natur at skulle finde en hankat og få killinger.

Godt råd, vil være at få dem ordnet, og så vil du også set at de vil tage på, og bliver mere rolige.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider