Er det dig Inger som bor i st merløse ?
Hvis det er, så har du jo ikke så langt til ringsted.
Jeg køber foder af en privat som bor i høm (lige udenfor ringsted).
Han er chauffør og sælger "transportskadede" foder, dvs hvis der er gået hul på en sæk, så hælder han det som er tilbage i sækken over i en klar plastsæk og vedlægger "forsiden"/varedeklartionen fra fodersækken.
Han har følhgende mærker: Hills, eakunuba og royal canin.
Kattemad koster 30 kr/kg og hundemad 20 kr/kg. det er uanset mærke og variant.
Der har jeg købt killingefoder til min hankastrat da han skulle tage på, han er dog gået over på noegt dyrt dyrlægefoder pga urinvejs-infektion.
Men mine staldkatte (som han egenlig også er, men er ligeså meget inde som ude, de andre kommer ikke ind) de får - hold nu fast... HUNDEFODER, køber det i små bidder (typisk hvalpefoder).
Køber det fordi det er billigere end kattemaden og de trives FINT på det, mine udekatte får så også madrester fra køkkenet + div mus/vildt osv de selv fanger.
Grunden til jeg også bruger hundemad til dem udenfor, er at jeg ikke kun fodrer på mine egene 4 katte, men på et ukendt antal nabokatte.
Så det bliver ret dyrt hvis jeg skal købe det hos dyrehandleren.
Kvalitets hundemad er også bedre end discount kattemad fra supermarkedet.
Men jeg syntes du skal starte med et killingefoder, og derefter bruge et produkt (som de andre siger) uden for meget korn.
"DLG"foder ville jeg aldrig byde mine katte, så hellere Aldis "Snucki" (i pap-æske), det er billigt og ok til prisen. Det skulle være testet i en test og kommet på en 2 plads.
Mine har før ædt det fint, men efter vi er begyndt med hundemad fra RC og hills/eakunuba så vil de ikke æde aldis..