Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Fedende katte foder
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 07:05

Jeg har jo 4 staldkatte, som fodres med dlg´s katte foder til staldkatte. Det har fungeret fint i flere år og givet flotte og tvivelige staldkatte.

Men den sidste måneds tid, er de dog blevet lidt for slanke og ikke mere helt så pæne i deres pels.

Mine staldkatte, bliver i morgen ormebehandlet, for at få bugt med eventuelle orm. Men så skal der jo et andet foder i deres madskål, for at få dem op i normal foderstand igen.

Hvilket katte foder kan i anbefale. skal give godt med energi og fedt på kroppen. Det er jo udeboende staldkatte, som går frit, så de har altid fri adgang til mad døgnet rundt.

Fodret skal kunne købes i min 5 kg sække og gerne i lidt stører portioner.

18 tm dressur sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Super Premium Nutra Nuggets
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 09:16

I den orange pose har vi givet vores (suppleret med killingefoder), da vi havde en del ungkatte og missemødre. Det er til aktive katte, og mine er fine i pelsen og var glade for det.

Det er også til kastrater.

Vi er nu skiftet til det gul pose (Indoor), da ungkattene nu alle er over 1 år, og et par af kastraterne blev lovlig erotisk buttede på trods af, at de kommer ud og er ret aktive. ;-)

De er glade for det- og er pæne i pelsen. Vi giver 229 kr for 7½ kg, det i orange pose kostede 260 kr, men det er vist også steget i pris.

Et udmærket (omend ret dyrt foder). Vi har nemlig ikke mulighed for at købe andet end supermarkedsfoder ellers, så dette er et udmærket produkt.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Dyrt men godt....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 21:46

Vores kastrater, som er rimelig aktive jægere får Royal Canin Outdoor - det holder dem flot i huld, med fin pels og de har aldrig dårlig mave eller er syge.

10 kg kan fåes på tilbud til 499 kr - dyrt men godt, især hvis det måske bare er en overgang.

Vi fodrede i "gamle dage" med aktte foder fra Coop - men det fik de dårlig mave af. Og der stabilseredes deres maver på royal canin foder.

Men ellers så kunen du måske se på killigefoder - der er jo også masser af "krudt i".

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 01:59

en aften-hygge-rutine med en ordentlig gang vådfoder?

LUX fra Aldi koster 4,50 dåsen og er et fint foder bestående af kød og ikke korn og sukker :)

Ellers ville jeg i det hele taget skifte fra dlg :) men sådan er vi jo så forskellige. Der er ikke meget kød i det, men tilgengæld meget korn, som kattene ikke rigtigt kan bruge til noget.

Køber du et bedre foderprodukt i stor portion, tror jeg ikke det er meget dyrere...det er meget mere drøjt i brug (hvis du vælger noget uden korn - eller bare med knapt så meget korn).

Jeg er glad for Feline Porta.... det er billigere end Orijen, Acana osv, og min kat trvies rigtig fint på det og er kommet i super fint huld efter skift til det suppleret med vådfoder (bl.a. LUX fra aldi).

Killingefoder kan i en kortere periode bruges til opfedning. Eller hakket oksekød med høj fedtprocent.

Desuden kan der spares en hel del penge ved at købe foder over www.zooplus.de eller www.zooplus.com .

Tine & Tulle

Det klingede...

"Sometimes time doesn't heal
- no not at all..."
Jack Johnson

0
0
Svar på denne tråd

tak for gode råd
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 17:12

tjaa jeg spørger jo netop om gode erfaring, grundet skift fra dlg´s katte foder, så jeg kan ikke rigtigt se hvordan jeg skal tolke dit svar tine.

18 tm dressur sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Bork bork
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 19:28

Det skal du da bare tolke som om, at jeg tolkede DIT indlæg som om, at du ledte efter et supplement, og ikke som om du ville skifte :) Men det er jo alletiders at du vælger at skifte.

Mit bedste råd er stadig: gå uden om korn og sukker, og supplere med vådfoder, hvor førnævnte LUX er super fint til prisen.

Tine & Tulle

Det klingede...

"Sometimes time doesn't heal
- no not at all..."
Jack Johnson

0
0
Svar på denne tråd

olivers
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 11:35

Olivers kattemad købes og bestilles over nettet, med gratis levering til døren.

Det er supergodt, det er lidt dyrere, men de spiser det ikke lige så hurtigt som al billigmaden, så prismæssigt bliver det nogenlunde det samme.

0
0
Svar på denne tråd

Glemte da at linke...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 00:46

www.nutranuggets.dk/?DK/ Produkter%20til%20katte.aspx

Man kan på siden finde nærmeste forhandler- ellers sender de også gratis.

Når man klikker på en vare kommer der meget fikst en varedeklaration op. (En ting jeg ofte har savnet ved andre produkter).

Mvh Pinny
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Kattemad
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 10:57

Er det dig Inger som bor i st merløse ?

Hvis det er, så har du jo ikke så langt til ringsted.

Jeg køber foder af en privat som bor i høm (lige udenfor ringsted).

Han er chauffør og sælger "transportskadede" foder, dvs hvis der er gået hul på en sæk, så hælder han det som er tilbage i sækken over i en klar plastsæk og vedlægger "forsiden"/varedeklartionen fra fodersækken.

Han har følhgende mærker: Hills, eakunuba og royal canin.

Kattemad koster 30 kr/kg og hundemad 20 kr/kg. det er uanset mærke og variant.

Der har jeg købt killingefoder til min hankastrat da han skulle tage på, han er dog gået over på noegt dyrt dyrlægefoder pga urinvejs-infektion.

Men mine staldkatte (som han egenlig også er, men er ligeså meget inde som ude, de andre kommer ikke ind) de får - hold nu fast... HUNDEFODER, køber det i små bidder (typisk hvalpefoder).

Køber det fordi det er billigere end kattemaden og de trives FINT på det, mine udekatte får så også madrester fra køkkenet + div mus/vildt osv de selv fanger.

Grunden til jeg også bruger hundemad til dem udenfor, er at jeg ikke kun fodrer på mine egene 4 katte, men på et ukendt antal nabokatte.

Så det bliver ret dyrt hvis jeg skal købe det hos dyrehandleren.

Kvalitets hundemad er også bedre end discount kattemad fra supermarkedet.

Men jeg syntes du skal starte med et killingefoder, og derefter bruge et produkt (som de andre siger) uden for meget korn.

"DLG"foder ville jeg aldrig byde mine katte, så hellere Aldis "Snucki" (i pap-æske), det er billigt og ok til prisen. Det skulle være testet i en test og kommet på en 2 plads.

Mine har før ædt det fint, men efter vi er begyndt med hundemad fra RC og hills/eakunuba så vil de ikke æde aldis..

ATEIST OG UDMELDT AF FOLKEKIRKEN

0
0
Svar på denne tråd

Hundemad.....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 13:14

.... kan katte ikke leve af, da der i al kattemad skal være tilsat Taurin, som er essentielt for katten. Hvis kattene også lever af mus og andre dyr (som dine nok gør), så dør de jo nok ikke af det, men man må aldrig udelukkende fodre katte med hundemad. Bare til info :)

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder er ikke velegnet til katte
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 13:38

Katte har behov for dobbelt så meget protein som hunde, og desuden taurin, desuden skal man være opmærksom på indholdet af magnesium. Især kastrerede katte skal have foder med lavt magnesium indhold for at undgå urinvejsproblemer (struvitter).

Mvh Pinny
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

NRC 2000
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 21:56

Får mine staldkatte, synes det hurtigt bliver dyrt med de rigtig gode mærker, når man alt andet lige, også fodrer hele nabolagets katte.

De ser nu rigtig pæne ud, det koster ca. 185 for 10 kg., og så får de noget at det dyre som indendørs kattene lever af, men kun når de er der.

Det der bare står så der altid er mad, er altså lidt billigere.

Mon det er derfor staldkattene har det med at flytte op ved huset

Karin

Smuk, brun 2 års hoppe efter

Esteban xx, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder til katte
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 23:15

JEG VED GODT at der er (eller skal være, er ikke altid) taurin i kattemad og at der er mere protein i kattemad.

Jeg har 3 steriliserede hun katte og en han-kastrat.

De er alle udekatte, dvs den ene (hannen) er altid inde om natten + alt det han vil om dagen. (han bliver lukket ud og ind når han vil).

Som "Verner" ovenover skriver, så er det sk!de-dyrt at fodre på ukendt antal nabokatte med det dyre foder.

Så jeg har fundet et billigt alternativ, og det er hundefoder i kvalitet, det syntes jeg royal canin, eakunuba og hills er.

Jeg giver 20 kr/kg hvor kattemaden koster 30 kr/kg, så sparer altså 33%, og det er jo ikke kun mine katte som æder det.

Jeg HAR prøvet feks aldis den billige i æske, der burde vel være taurin i (ved ikke om der er), de har også haft spist godt af den.

Men de vil ikek æde det mere efter jeg er begyndt at købe hundemaden, og de trives fint og er sunde og raske.

Min kastrat får så hills HD (mener jeg det hedder) sådan noget mod urinvejsproblemer, for han har haft en infektion.

Han er den eneste som kommer ind, så jeg ved det kun er ham jeg fodrer med det dyre foder. (ca 60 kr/kg).

ATEIST OG UDMELDT AF FOLKEKIRKEN

0
0
Svar på denne tråd

Foder .
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 07:56

Hejsa ...

Prøv at se www.lakimo.dk rigtig godt foder , der leveres også ;O)

Mvh Lotte

En RIGTIG hund er en schæferhund ;O)

www.lakimo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider