Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Korn i hundefoder...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 14:26

Jeg er en glad hvalpeejer!!

Brunello er en labradorblanding på 6 mdr - en rigtig aktiv og glad hundehvalp som får masser af frisk luft, gåture, hjernegymnastik mv.

Jeg har fodret ham med Hills siden han var 8 uger.

Det gør jeg fordi jeg altid har forbundet Hills med kvalitet, og det gør jeg stadig.

Jeg har en kat på 16 år som altid er fodret med Hills og den er sund, rørig og rask.

Jeg ved at mange synes det er dyrt at smide så mange penge efter et foder som primært indeholder korn og en masse andet fyld - når man kan fodre BARF eller på lignende vilkår til samme pris...

Nok om det....

Det mit spørgsmål til jer der ved en masse om foder er, om kornprodukter i hundemad kan have samme effekt på hunden som ved fodring af heste - at temperamentet blir iltert, eller om kornet ligesom stiger dem til hovedet??

Altså kort og godt - kan man dæmpe den vilde del af hunden ved at tage kornprodukter fra den??

Håber på nogle kloge svar.

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

mit bedste bud
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 14:51

er NEJ, så absolut. Har aldrig nogensinde hørt om det. Vi spiser jo også korn i vores mad, og det bliver vi ikke vilde af, vi er også rovdyr ligesom hundene, mens hestene jo er flugtdyr.

Derudover er det meget få mændger korn en hund spiser gennem sit tørfoder, der er jo ikke meget korn i ( mere i nogen end andre mærker selvfølgelig ) samt det ikke er ren korn, altså ligesom du måske giver hesten feks 1 kg ren korn i krybben.

Hvis du synes din hund er vild og overgearet, så har du bare en hyberhund som kører på højeste gear hele hvalpetiden igennem, tro mig, sådan en havde jeg også, det bliver bedre med alderen

0
0
Svar på denne tråd

Tak Tak
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 14:52

Øllebølle - mange tak for dit svar...Det gav god mening!!

Jeg tror også bare Brunello er lidt af en hyperaktiv hvalp når han er vågen...

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

derudover...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 14:56

Så tror jeg mere folk er modstaner af korn i tørfoder pga at rigtig mange hunde med allergi er allergisk over for korn pga lagermider. Og at fodring med korn i foder, MULIGVIS kan øge risikoen for at få en allergi hund. Jeg har desværre en hårdt ramt multiallergiker hund, og som 99 % andre allergihunde reagere han voldsom på korn, som desværre findes i virkelig meget hundefoder, selv de meget dyrer mærker. Jeg fodrede feks med d/d fra hills som er til allergihunde og kostede 600 kr for 12 kg, indtil jeg opdagede at der var korn/ris i, flot. Ikke særlig smart at lave et allergifoder med korn og ris, så nu får han foder uden korn og ris, men det var ikke nemt at finde. Vi skal pt til at overgå til BARF, da han desværre har været alvorligt syg af sin allergi, så nu er sidste håb og chance BARF.

Nå det blev en lang smøre, min pointe var egenltig bare at jeg tror det er derfor mange synes det er sært at der er korn i de dyrer kvalitetsprodukter, når man ved at flere og flere hunde får allergi og færre og færre kan tåle korn.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 12:33

Ja og hvorfor dælen med vilje fodrer med noget, hvori der er ingredienser som kan være skyld i problemer/sygdomme?

Jeg voksede op med butik, hvor der forhandledes Royal Canin, Hills osv.. Blev oplært nøje i at dyrt foder, er godt foder.. Det har jeg så bare lært senere hen, ikke er sandt.. Både til katte og hunde.. Vi fodrer kornfrit herhjemme, og hestene får heller ikke korn.. Hvorfor skulle de dog have det?? :)

En hyperaktiv hvalp havde vi også herhjemme, det er dog legendarisk for racen, det er først nu efter hun er blevet 2 at det damper af, heldigvis også et kendetegn ved racen, at de først "slapper af" i hovedet når de når de 2-4 år

Søger tørt wrap til efterår/vinter/forår, ad lib. til ca 5 heste i 8740, send pb :)

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider