|
|
| Er jeg et dårligt menneske? |
|
|
Sagen er, at jeg har en hund der dør alt levende og er riiiiimeligt træt af døde dyr i min have. Skæld ud virker ikke, og fysisk afstraffelse er ikke en mulighed med den hund, han skal behandles med respekt = gensidig respekt... Men, de der dyr der nu kommer ind i haven, det være sig egern, katte, fugle,m.v. de dør... Har set ham en enkelt gang have gang i en kat og derfor forstår jeg at han er slukket (forsøgte at stoppe det) Nu har jeg så fundet et middel til, rent faktisk at stoppe ham, selv om han tidligere var slukket i situationen. Det virker og han stopper med at forsøge at dræbe dyret. Metoden giver ham ingen smerte, MEN, det er helt klart trauma fra hans "opdrætter" der giver reaktionen. Skal jeg lade natur og indstinkt være det, eller kan jeg med god samvittighed bennytte metoden for at redde div dyr?
Ridelygter sælges, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddddddd |
|
|
Jeg forstår ikke rigtig dit indlæg og sammenhængen i det. Kan du prøve at forklare lidt dybere og nærmere ?
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund............ |
|
|
hmmm synes ellers jeg har beskrevet det rimeligt præcist... hvad er det du ikke forstår?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tænke tænke |
| Forfatter:  |
Sød ♥tøs♥ |
| Dato:  |
05-07-2011 18:35 |
|
det kommer an på hvilken middel/metode du bruger til og få ham til og lade være med og myrde dyrerne??
Sagde Frøken. Theresa 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund............ |
|
|
Jeg bruger en splatter pistol... uden noget i, men lyden gør at han stopper. VED at det er et trauma fra hans hvalpe tid, da ejeren til hans forældre brugte samme metode, bare med et rigtigt gevær.... En rigtig lang historie... Så inden nogen dømmer mig, synes jeg selv at jeg reddede denne (dengang) hvalp. Og igen det er tydeligvis trauma fra hvalpetiden (ved ikke præcis hvad der er sket) der gør at han stopper. Så igen, skal jeg udnytte det, eller lade naturen gå sin gang? 5 katte 2 pindsvin, 1 egern og div pip fugle. Fandt ud af idag, at han kan stoppes med denne metode, har tænkt over det længe, men har ikke gjort noget ved det før nu, da jeg i desperation forsøgte at stoppe ham idag på at dø endnu et dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvilken |
|
|
race er det? Nogle har mere jagtinstinkt i sig end andre Meget af det kan trænes væk, enten ved at træne det hunden er avlet til eller alm. lydighestræning på et hold
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund............ |
|
|
Det er er alaskan malemute... så det kan ikke trænes væk  Tro mig jeg har forsøgt selvom alle sage det var umuligt... de er så meget nærmere deres indstinkter end andre racer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
var det ikke den der bed dig i ansigtet fordi du så ham i øjnene?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Sådan en hund skal i mine øjne kun ud i snor,det er ærlig talt ikke rimeligt at den lænser alt levende den kan komme til. Og skal du have den mindste chance for at vænne ham af med det,må han ikke få mulighed for at hapse (i hans øjne)godbidderne. Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dorthe |
|
|
han gør det selvfølgelig ikke når han er ude... og han går aldrig uden snor, men i hans "hundegaard/ have" når jeg ikke er hjemme... eller bare når han er der. Optimisten: øhhh nej, men tror det er mig dig tænker på, men det var nu ikke fordi jeg kiggede ham i øjnene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jagtinstinkt |
|
|
det er en race som er svær at træne, og dens jagtinstinkt er jo åbenbart ret intakt.. jeg ville ikke bruge en metode, som hunden er angst over, jeg tror ikke på det gavner noget(udover dyrene ikke dør) men det kan skabe en utryg hund, den må jo åbenbart forbinde det med noget meget ubehageligt, og jeg tror ikke på det er måden at træne en hund på, hellere positiv træning fremfor afstraffelse, hvilket han jo åbenbart forbinder pistolen med..... i naturen ville den jo nok tage dyrene alligevel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lotte........ |
|
|
Du har fuldstændig ret... og må leve med afhentning af div. dyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrefangst |
|
|
Går egern, pindsvin og katte virkelig frivilligt ind i hans hundegård? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvad med at lave en dicideret gård, i sådan noget tråd, med tag på, så der ikke kan komme dyr ind? Ellers kunne en mundkurv også være en løsning... Får han nok motion?
Dejlig RDH dressur hoppe sælges, se mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund............ |
|
|
En mundkurv???? slædehund, sommer, varme, sved uud af tunge/poter... not an option!!!! Har hele min have indhegnet til ham.... katte kan kun komme ind et sted (hvor jeg selv går ind) men ikke spørgsmålet... er det ok ok at udnytte hans frygt+
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tænker..... |
|
|
.. at hvis du har et middel til at stoppe hunden (pistolen) så ville jeg stoppe ham med pistolen og når han så stopper, så ville jeg sætte en kommando på eksempelvis "stop". Når den så stopper og kigger på dig, så ville jeg klikke og give godbid. På den måde kan man måske vende det til noget positivt. Og med tiden kan din stop kommando være nok til at han stopper og får guf. Dette er naturligvis sagt ud fra det perspektiv at jeg IKKE kender hundens reaktion på pistolen, men udelukkende har læst dig skrive at den reagerer på det. Hvis den bliver vanvittig angst så den render og gemmer sig, så ville jeg nok ikke gøre det. Men hvis den bare stopper med at løbe efter fuglen, egernet, katten eller hvad det nu end er og ikke panikker, så ville jeg bestemt bruge den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Altså det med mundkurven skrev jeg fordi jeg ikke synes det er i orden den bider så store dyr ihjel. Jeg ville stadig lave en indhegnet gård, med tag til den
Dejlig RDH dressur hoppe sælges, se mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HUnden...... |
|
|
Hvis det virkelig er den eneste løsning for at stoppe hunden, så synes jeg, at du skal bruge den. Det er synd, at den dræber alle de andre dyr, uanset dets instekt (bare min mening). Nu er jeg også katteejer, så kan lige forestille mig, hvis det var min den dræbte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan |
|
|
Sagtens få en mundkurv som ikke forhindre hunden i at gispe og svede trække vejret den kan enda drikke vand, men ikke bide dyr og mennesker. Nej det er ikke iorden at have en hund som dræber andre dyr. og ja en alaskan malemut er en hund som gerne vil jage andre dyr og dræbe dem.. Jeg ville gøre alt for ikke at have en hund med sådan et sind, så ja den skal stoppes og synes Pretty Fancy kommer med en fornuftig løsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Er der ikke mulighed for at indhegne haven på en måde så katte ikke så let kommer ind?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Selvfølgelig er det da ikke rart at din hund slår dyr ihjel, men du har nu engang hegnet din have ind på bedst mulige måde. Jeg synes PrettyFancy kommer jeg et rigtig godt forslag, hvis det vel og mærke ikke er sådan at hunden ryster af skræk/gemmer sig eller anden vild angst reaktion. Hvis det kan vendes til en positiv kommando, så ville det da være super løsning. Synes bestemt ikke din hund skal bære mundkurv i sin egen have, hvis du har problemet med den når du går tur med den og ikke kan forhindre det/holde hunden, så kunne det måske være en løsning der. Katteejere: Det er jeres ansvar at holde jeres katte på egen matrikel. Ikke hundeejeres ansvar at "katte-sikre" deres haver. Hvordan ville i ha det hvis hundeejerne sagde at jeres katte skulle ha mundkurv på og luffer, så de ikke kunne skade DERES hunde i JERES haver 
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja sådan er lovgivningen, men det er jo bare ikke den virkelighed vi lever i. De fleste katte er jo "fritgående" og jeg ville også selv blive frygtelig ked af det, hvis min hund slog en kat ihjel. Også selv om det var i min egen indhegnede have. Jeg ved nemlig hvor ondt det gør at miste en kæledyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| urimeligt med mundkurv |
|
|
Det er synd at den dræber en sød kat som måske tilhøre nogen, men vil give Sofiemb ret i at det ikke er rimeligt at hunden skal gå med mundkurv på i haven eller at trådstarter skal investere i et hegn som holder katte og div. andre dyr ude. og den have skal godt nok forsegles hvis katte, pindsvind og fugle ikke skulle kunne komme ind. Synes, som mange andre, at pretty fancy har en god pointe og det er i hvertfald værd at prøve. og Ja det er rigtig synd for de katteejere der mister deres kat, men synes også det er syn for trådstarter at hun skal give sin hund mundkurv på i hendes EGEN have. Det synes jeg er rigtig urimeligt. Håber virkelig for trådstarter at hun kan få lært den at stoppe eller håbe på at hendes have bliver berygtet mellem smådyrene hehe  Held og Lykke 
husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jamen jeg er sådan set enig med dig, men den dårlige samvittighed kan være svær at slippe af med også selv om man er i sin gode ret. Det var egentlig bare det jeg ville sige, at jeg godt kan forstå trådstarter bliver ked af det. Fugle og pindsvin er måske ikke så stort problem - der er vel sjældent en ejer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lækflæsdkf |
|
|
Jamen jeg kan også sagtens forstå hende, det er ikke sjovt at finde en kat død i sin have, når man ved det er ens hund der er skyldig. Men mundkurv hmm det vil jeg ikke være enig i 
husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|