Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Kat med fly?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 21:50

Jeg vil høre om der er nogen der har prøvet at have kat med i fly, i transportkasse inde i kabinen? Hvad gør man hvis katten miaver hele tiden? Kan man give noget beroligende? Turen vil være på 2 timers reel flytid plus før og efter.

Jeg har styr på pas og vaccinationer, har fløjet mange gange med hund i lastrum.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 22:29

Jeg har haft kat med fra Kbh til Aalborg, ca 45 min. Katten var da ikke glad for det, men rart at jeg måtte have den derinde. Men det er vist ikke altid at dyrene må komme med i kabinen, tjek det i flyselskabet. Mht miaven, så kan det ikke høres pga støjen i flyet når det er startet.

Mht beroligende, så er det vel en sag for dyrlægen. Her mener jeg, at jeg aner ikke hvad man kan give

0
0
Svar på denne tråd

Flyvende kat
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 22:34

Kontakt det flyselskab du skal rejse med - det er ikke alle selskaber der tillader dyr i kabinen.

Så kan du også samtidig forhøre dog om hvordan transportkassen skal være.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

det har jeg prøvet
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 23:56

JEg har haft en kat med fra Bornholm til Jylland. Den stod i kabinen og de søde stewardesser kiggede efter den.

Det var en stor killing vi fandt på Hammershus på en iskold dag i silende regnvejr. Den løb hen til alle mennesker - og vi tog den altså op, og den var bare iskold og gennemblødt. Jeg havde ikke hjerte til at lade den være. Den var fuld af sår og skrammer i hele hovedet. Da vi spurgte om nogle kunne have en idé om hvor den stammede fra - den var meget tam - fik vi at vide, at det nok var en sommerhuskat og at der var RIGTIG mange af dem i området. Vi ville have afleveret den på et internat, men besluttede altså at tage den med hjem.

Nå men lang historie for at fortælle rigtig lidt :-)

Aristocrat to Pluvinel:

I should like you to teach my son the correct balance between hand and leg. Pluvinel - 'Kind Sir, I havent quite mastered that mysel yet'.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 10:51

Tak for jeres svar! Ja, jeg tror ikke katten vil synes det er rart, for hun miaver hele vejen til dyrlægen, og det er en tur på 15 min. Men jeg må høre om der er noget beroligende at give. Min hund fik det på de to første flyture, siden ville han ikke spise det (nogle sukkerknalder der muligvis gjorde ham meget tørstig). Men hunde og katte er jo forskellige.

Mht. tilladelse til at have katten med i kabinen så afhænger min booking hos det pågældende flyselskab ganske enkelt af om jeg må have katten med. Ellers booker jeg andetsteds.

Hvia andre har gode råd eller erfaringer læser jeg gerne! :-)

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 11:33

Mht til beroligende middel til katte, så har jeg kun dårlige erfaringer. Har en kat, som synes det er meget ubehageligt at blive transporteret, og vi har derfor prøvet en del forskellige ting (gennem dyrlægen), uden held.

Min dyrlæge har fortalt mig, at der ikke er lavet noget beroligende specielt til katte, og at det derfor er svært at finde noget som virker...

Dejlig RDH dressur hoppe sælges, se mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider