Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hotspots erfaringer ??
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 14:01

Nogle gode råd for hvad men selv kan gøre?

Har igen i år lagt 2000 kr hos dr. dyr pga. et lille sår, men noget må man da selv kunne gøre??

Rens og holde tør ja... men er der ikke et godt "husråd" til noget alternativt man kan smørre med?

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Fuciderm Vet.
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 14:57

hold da op en dyr dyrlæge.

Da Bandit sidste år fik hotspots, kontaktede jeg dyrlægen og fik en recept på fuciderm vet., jeg tror det kostede mig 350kr incl medicinen og jeg har stadig noget creme tilbage.

ellers burde zinksalve vel kunne gøre noget forebyggende, hvis det ofte er samme sted.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

nu med den smukkeste himmelhest

*R.I.P*

7/6 1992 - 28/4 2011

Subito´s Chablis, elsket og savnet for altid.

0
0
Svar på denne tråd

hund....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 23:52

Troede sgu også de sagde forkert da jeg hørte prisen... men næææ nej. Det tog max 5 min hos dr. dyr. og har fået samme salve som du beskriver... incl nogle piller der iflg regningen koster600 kr.. ved ikke hvad de er til, men ly" ikke nødvendigt"

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hotspot
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 00:03

Har kun oplevet hotspot én gang, men der fik vi nogle piller med prednisolon mener jeg, som skulle fjerne det.

- Har aldrig prøvet at skulle putte creme på?

Det kan virke som en dyr pris for så kort et besøg, men sådan er det jo - de må vel ikke udskrive en creme eller anden medicin i dag, uden at ha' set dyret?!

Rollo

TELL-MANN;

West Highland White Terriers

Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

Opdræt af teddy og kæledyrs marsvin
Salg af marsvin, foder m.v.

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

Sprængfyldt med god viden

0
0
Svar på denne tråd

hotspot
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 07:06

Ligeledes er det en god ide at barbere hårene væk omkring området så det får luft.

Hvis hunden slikker eller klør for meget i det, er det nok en ide at komme afsted til doktor dyr.

P.s Så er det også en god ide at ringe rundt til de forskellige dyrlæger i dit område for at høre til priser. Selv en konsultation kan variere utroligt meget fra sted til sted!

God bedring til vovse :)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Hotspots
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 07:55

Du kunne kigge på dit foder, og ændre det, så du får forebygget nye sår.

Man kan godt nok købe meget kød for 2000 kr...

Til at smøre med er der mange gode naturlige ting. Kolloid sølv kunne være en ide...

Held og lykke med Vuffer

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

Parelli ROCKS !!!

0
0
Svar på denne tråd

Hotspot
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 11:04

Da Sascha havde et stort hotspot fik jeg (blandt andet) ved dyrlægen en klorhexidin-shampoo, som jeg skulle vaske det med 2 gange dagligt.

Da jeg efter nogle måneders tid kunne se, at det vist var på vej tilbage, prøvede jeg at vaske det i den shampoo en gang om dagen i en uges tid, og det forsvandt. Så gik der et godt stykke tid, og jeg kunne se, det så småt var ved at komme igen, og her opdagede jeg så, at jeg havde noget klorhexidin-spray, som jeg prøvede at sprøjte med dagligt i nogle dage, og vups - så var det væk. :)

Jeg har så også fanget det meget tidligt i forløbet begge gange, men væk kom det da. :)

Med den dejlige palominofyr Sunny

... og elskehundene Sascha og Nellie som betyder ALT for mig!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider