Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Poter og sne
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 22:45
Min hund og jeg er på mange måder et godt match.

Vi elsker at lege i sneen.
Men sneen klumper sig sammen i pelsen mellem hendes poter. Når vi leger stopper hun op, ser forpint og tiggende ud (det udtryk kræver spaniel blod) og viser mig en pote med klumper af is i hårene mellem pelsen. Eller hun stopper op og sutter den ad på sig selv.
Men så gendannes isklumper ekstra hurtigt.

...
Hun har ikke en eneste gang i eftermiddag lagt op til, at vi skal ud og lege...

Jeg har klippet pelsen mellem poterne nogenlunde af. Damen mener, at jeg er en ond hundemor, men det har kun halveret den størrelse isen vokser sig til.

Hvad kan man ellers?
Jeg vil jo gerne lege og lufte min hund...

Nogen gode ideer derude?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Poter og sne
Forfatter: 
Dato:  01-03-2018 17:21

 

Du må enten:

 

1) Køb en korthåret hund uden alt det potehår

Jeg har to af den slags og vi har ikke de der isklumpsproblemer. Til gengæld fryser de super hurtigt på resten af kroppen og er nødt til at have dækner på

 

2) Være den onde mor og lave en super trimning af alle 4 poter

 

3) Bliv indendøre og træn vovsen til at bruge kattebakke

 

4) Køb potesko til vovsen - nok det bedste og mest seriøse råd


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har været såå ond!
Forfatter: 
Dato:  02-03-2018 06:13
Jeg har været så ond, det er helt ubeskriveligt.

Da jeg kom hjem fra arbejde, så holdt min mand hende, og jeg klippede alle 4 poter igen.
Hun er jo en blid hund, så fraset "fjæset" og mildere potetræk kæmpede hun ikke imod.
Men det var forfærdeligt. Ondt. Skamfering af pote! x4!

Men hun skelnede. Dennis var ikke ond, han nussede jo mave? Mor er ond!

Da jeg kaldte på hende for at gå ud, kiggede hun på mig, og gik ind under spisebordet. Da jeg kaldte igen, lagde hun sig ned. Hun har en helt speciel teknik, til at gøre sig tung, når man ikke vil bæres, fx ud i badekarret..
At gå hen til mor var lige så slemt som udsigten til karbad!

Først da jeg raslede med hundesnoren ved døren kom hun.
Bagefter skulle vi ud at købe et hundetørre dækken. (Hun hopper i, medmindre is lukker hende ude.)
Ekspedienten kommenterede på at jeg havde en smuk, forsigtig hund.
Nix - hun var stadig fornærmet! Det kræver 50% spaniel blod at være sådan en drama queen, og jeg har aldrig set det så langvarig før...

Først efter halvanden time hundefræs på et hemmeligt sted vi må træne, var jeg tilgivet.
Hun bemærkede det ikke, men jeg bemærkede hendes fravær af pauser for at pille is ud.

Om aftenen var hun sig selv igen.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Is på poter
Forfatter: 
Dato:  02-03-2018 12:38

Nu er vi jo også velsignet med en spaniel - men heldigvis en FT Cocker = mindre pels generelt.

 

Dog har hun laaang pels på poterne og havde præcis det samme problem som din, og da jeg forsøgte at nuldre isen af ude i hundeskoven tror jeg nærmest dyreværnet blev tilkaldt, for nøj hvor var hun sølle at både se og høre på. Ikke fordi jeg ikke må gøre alt med hendes poter, men fordi det simpelthen nev når jeg prøvede at få det ud af pelsen.

 

Men efter vi fik klippet hende - vores er 100 % vænnet til både maskine og saks fra helt lille af - og hun får smurt med potevoks både til morgen og ca 10 min inden vi går ud er det ikke længere et problem. Vi havde ellers overvejet om vi skulle ud og investere i nogle små sko


Mvh. Sally

Bombesikker og meget veltrænet 4 års hoppe på 138 cm til salg.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Potevoks!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 19:27

Jeg vil helt klart anbefale potevoks!

Jeg bruger denne her som jeg synes er den bedste på markedet. Og samtidig kan den også bruges til småskræmmer mm. på hesten :-)

 

kildyr.dk/produkt/kovaline-salve- ow150/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider