Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 se min nye kat
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 14:02

Eller retter jeg har haft hende siden september

skal jo ikke sige at jeg er for hurtigt

 

 

når men har jeg fået Kida, eller Rosa som hun ellers hed. hun er "bare" almindelig husmis. født i maj 17

jeg havde mistet en af mine flaskebørn - frida blev 13 år, og så skulle der en ny hunkat i flokken

og da jeg i mange år har ville have blåtortie med hvidt så var change der endelig.

hun faldt bare så hurtigt til. hendes bedste ven er Kalle. Kalle har virkelig troet at det var til ham.

 

men her er lidt billeder af det lille barn

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

et af de nyeste fra den anden dag, hvor hun ligger sammen med kalle

Billede

 

vægten siger nu 3,4 kg

 



8
0
Svar på denne tråd
 
 fine kat
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 14:22

Hvor er hun fin. Hun ligner lidt min Alma

0
0
Svar på denne tråd
 
 et mere af den frække
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 14:26

Video

 

hun er altså mega fræk - her tager hun ham i halen

hun kan ikke stå for haler - om det er de andre kattes haler eller minkhaler det gør ikke noget. hun VIL bare have dem



3
0
Svar på denne tråd
 
 Hun er da dejlig!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2018 14:18

Jeg elsker tortier, men mine to er nu ved at være ældre damer. Hvad man dog ikke mærker, så meget til endnu:

Prinsessen har Bzat deres nye kattemiljø: "Det er MIT, MIT og MIIIT!

Så de andre måtte pænt vente i timevis på at komme til. De, der vovede sig ind i kattehulen, (eller bare forsøgte på det) fik et gok i nakken. "DET er MIT!". Skøre kat. ;-)


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2018 22:10

prøv at have 13 hvor der er 3-4 stykker som siger "DET ER MIT"... det er virkelig spændende til tidere.

 

jeg har en hvid dame på 14 år i år. efter jeg fik Kida har hun ændret sig helt vild. fra at være en voksen - lidt sur dame, er hun nu næsten kattekilling. tonser hun rundt efter Kida og legetøj

 

Kida er opkaldt efter denne kat

Billede

 

en dejlig dame som vi havde på internattet hvor jeg arbejdede. det var også pga hende at jeg bare ville have denne farve



1
0
Svar på denne tråd
 
 mums hun er lækker
Forfatter: 
Dato:  01-03-2018 22:02

sikke en fin og skøn kat du der har fået :)

 

Hvor gammel er Kida?

 

Smilede lidt over at hun har skiftet navn - det sker ikke her :) - katte (og andre levende dyr) hedder det de hedder. For efterhånden maaange år siden var vi på Inges kattehjem - fandt en skøøn hanmis han hed ERLING - spurgte mine unger hvad vi skulle kalde ham? - jamen mor han hedder jo Erling - man kan da ikke bare give ham et nyt navn!!!

Så sådan er det - dyr hedder det de hedder når de flytter ind - så efter Erling har vi fået yderligere et par katte med særlige navne: Vores store hankat Otto - og nu også Liv, som måske ikke er heelt så "særligt"...

 

Se det for jer - man står derude i haven og kalder desperat på katten - Eeeeerling Eeeerling.....

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 mere om Kida
Forfatter: 
Dato:  02-03-2018 19:24

grunden til at Kida skiftede navn, er at vi har haft en Rosa. Rosa blev født hos os, og endte faktisk også med at dø hos os. hun sov stille ind om natten for flere år siden.

så jeg kunne bare ikke nænne at Kida skulle hedde rosa. det var for tæt på

 

normalt skifter jeg ikke navne på det. har også nogle mere anderledes navne: cinnamon, Birger

ellers er der Batman speedy shelia, babs muddi, mio kalle (hed faktisk carl nielsen - det blev dog hurtigt til kalle) Krumme Kisser Pyrus og så Kida

 

Kida er fra maj 17, så der er ikke så lang tid til at hun bliver 1 år

her lige et billede fra den anden dag.

 

Billede

 



1
0
Svar på denne tråd
 
 Skift af navn
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 13:49

Det er nogle dejlige katte, du har, Anja. Tillykke med Kida, og dejligt at hun er faldet så godt til.

Jeg hører også til dem, der synes at dyr hedder det, de hedder og ikkke skal have nye navne. Kælenavne kan de derimod få mange af.

Dog hentede jeg to katte, Axel og Konrad, fra internat sidste år og fandt hurtigt ud af, at det var noget rod at fortælle min søster og svoger om, hvad Axel nu havde lavet at balade, når min svoger hedder Axel.

Derfor måtte katten Axel finde sig i at få ombyttet to bogstaver så han nu kaldes Alex. Foreløbig er det bare et kaldenavn, jeg har endnu ikke ændret navnet i katteregistret.

Her er Alex og Konrad i haven:

Billede

 


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 19:05

sikke nogle flotte fyrer



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tortier
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 16:03

Tillykke med den fine mis.

 

Jeg elsker også tortier, vi har 3 rigtige og så én der snyder med farven, men da hun fik en rød killing i sit første kuld, så er hun afsløret.

 

Toffee er en af de få jeg har ændret navn på, hun hed Milliband, som for mig er et drengenavn. Toffee er blå-creme som din, virkelig en smuk farve.

Billede

 

Så har vi Emmy fra Toffees allerførste kuld. Modsat mor er hun makrel-tortie.

Billede

 

Og Bodil, som vi i sin tid byttede os til for Emmy's bror Oscar.

Billede

 

Og så Timian vores skabs-tortie, her med sit første kuld tilbage i 2011, som afslørede at hun var tortie.

Billede


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 flere misser
Forfatter: 
Dato:  18-03-2018 17:20

hvor er de også bare så fine

 

fik lige taget nye billeder af Kida i går - og jo vi fik sne (igen) i går på Langeland. det er dog næsten væk i dag

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

her sammen med sin bedste ven Kalle

 

Billede

 

I får lige et pænere billede af Kalle

 

Billede

 



2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider