Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Kan en i indendørs kanin stå ude
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 14:03

Hej jeg har en kanin der er omkring 3 år, da jeg ikke har tid til at snakke med ham har jeg valgt at sælge ham, men ham der gerne vil have ham spøger om (vil han kunne bo ude i et skur om vinteren og løbegår om sommeren, men ved ikke hvordan kaninen vil have det eftersom han altid har været indefor udeover nogen timer om dagen, mest om spmmeren hvor jeg har haft ham ude.

 

-nogen der kan hjælpe:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan den godt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 17:05

Forudsat, den først kommer ud i majmåned, når der ikke er udsigt til nattefrost mere. Lige nu ville jeg ikke sætte en kanin ud i vejret, ligesom jeg heller ikke ville tage en udendørs vant kanin ind.

 

Er den vant til at gå ude og kan søge ly, så kan den sagtens gå ude året rundt/stå i skur om vinteren. Hvad de ikke kan tåle er bratte skift- også mht til foder.


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, & nej
Forfatter: 
Dato:  11-01-2018 19:22

Altså, det forholder sig sådan, at kaniner er meget følsomme dyr, når det kommer til temperaturer. Har den været ude i sommerhalvåret, kan den sagtens være udenfor i vinterhalvåret også - men den må ikke blive sat ud i vinterhalvåret, hvis den før har været indekanin, da den så ikke ville have sat vinterpels. Ligeså at man ikke må tage den ind midt i vinterhalvåret, da den ikke ville kunne klare det store temperaturskift sundhedsmæssigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider