Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Effektivt imod lopper?
Forfatter: 
Dato:  03-09-2017 21:37

 

Hvad er det mest effektive middel imod lopper hos katte?

 

Kan en kat have skab eller andet der får den til at tabe noget af pelsen?

 

Der har tidligere været et indslag om en kat herinde, som blev syg af det middel den fik, men jeg kan ikke huske hvilket middel dét var...

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppemidel
Forfatter: 
Dato:  04-09-2017 13:56

advantare er rigtig godt.det bruger jeg selv til mine. Og ved at der er mange som bruger det.

 

frontline er ikke så godt imod lopper mere. og det har jeg fra flere. Dog skal det siges at hvis man har en kat med loppeallergi så er det bedst at bruge frontline spray.

 

så er der effipro. jeg syntes ikke at det er helt så godt. vi brugte det indimellem på kv, men jeg syntes ikke at det tog lopperne

 

 

det er så vigtig at man giver loppekur som passer til kattens vægt. så man skal lige have dyret på vægten inden man giver loppekur.

og så skal det være efter fast skema.

 

andre gode råd: en tur med loppekam. jeg gør det min 1 gang om dagen

damprenser: især når man har gulvtæpper er det en rigtig god ting. den tager loppeæg og lopper. vi bruger den flere gange om ugen, og det hjælper helt godt

 

 

katten kan godt få skab. det kan også være div allergier (især på det sted kan det være loppeallergi). og ikke mindst så kan det være stress.



0
0
Svar på denne tråd
 
 forskellen..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2017 09:42

Jeg skifter mellem Frontline og Advantage.. det gør jeg af flere årsager..

Frontline tager også flåter, hvilket gør jeg primært bruger det i sommerhalvåret..

Advange er mere kraftigt og dræber lopperne anderledes end Frontline.. og det er primært om vinteren jeg bruger det..

jeg skifter for at undgå resistens for loppemidlet..

 

og det er dybt frustrerende at have et loppebefængt total uplejet langhåret kat rendende, der bevirker til at jeg ikke kan komme lopperne til livs.. og katten kan jeg ikke komme til og heller ikke slippe af med.. :-( jeg ved desværre ikke om det er en af naboernes eller om den ikke har en ejer..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lopper
Forfatter: 
Dato:  10-09-2017 15:48

Katte kan godt have skab, men bare små runde pletter- kan være ringorm. Det findes der tabletter i mod de, der begynder med C- cap- et eller andet. De er på recept! (Fra den dyre doktor).

Ikke alle katte får bare pletter ved ringorm (der er en hudsvamp ikke en orm), men de kan smitte til mennesker, så får man en rød skællende plet, kan det være det. Den er dog meget nem at behandle med et svampemiddel.

 

Nu er det nok svært (udover pille i leverpostej metoden) at behandle andres katte med noget som helst mod nogetsomhelst. Og det kan nok ikke anbefales- man risikerer dyret får dobbelt dosis.

 

Ved loppemidler- skal man helst kende vægten! Og hvis man bruger Frontline til hund, på sin kat- så skal man tage sig rigtig meget i agt! En lille dråbe for meget- kan gøre katten meget syg/i værste fald slå den ihjel på en ikke så behagelig måde. Og så har man måske sparet lidt penge, men...

 

Med mine katte: De får Advantage fra den dyre læge, og jeg har indtryk af, at ikke går amok i kløe, som de gør med Frontline.

 

Men ellers er det meget vigtigt at støvsuge tit i revner og sprækker, hvor kattene ligger/deres tæpper og så videre TIT! Vask, hvad vaskes kan-tit! Ikke vaskbare ting kan fryses på -18 grader i mindst et døgn.

Og så kan man kæmme katten med en lusekam- og drukne lopper i en skål med vand + 1 dråbe opvaskemiddel. Kammen skal ikke dyppes i det. Men lopperne skal.

 

Det er jo meget synd for den der kat. Kan du om muligt give den et halsbånd på- med en af de der nøglerings dimser- og så skrive noget herpå?

Ellers må du jo kontakte din kommune, og høre om de har et program for indfangning af katte.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bravecto
Forfatter: 
Dato:  17-10-2017 20:22

Bravecto er fantastisk! Det fåes til hunde som piller, men til katte som spot-on og det tager både lopper og flåter. Desuden holder det i 3 måneder, så man skal ikke have fat i katten ligeså tit. Det er receptpligtigt og skal derfor skaffes gennem dyrlægen som dog ikke behøver at have katten ind til konsultation først.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bravecto
Forfatter: 
Dato:  17-10-2017 20:23

Bravecto er fantastisk! Det fåes til hunde som piller, men til katte som spot-on og det tager både lopper og flåter. Desuden holder det i 3 måneder, så man skal ikke have fat i katten ligeså tit. Det er receptpligtigt og skal derfor skaffes gennem dyrlægen som dog ikke behøver at have katten ind til konsultation først.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Loppemidler
Forfatter: 
Dato:  01-12-2017 22:37

Jeg bruger Advantage til begge mine katte. Det er super effektivt. Mit loppeproblem er heldigvis bekæmpet, men jeg behandler forebyggende fremover. Da mine katte havde lopper fandt jeg denne loppekam, som er super god: kildyr.dk/produkt/jw-gribsoft-loppe- kam/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lopper
Forfatter: 
Dato:  03-12-2017 21:05

Hej

 

Ja, katte kan i princippet have både skab, lus, hårsækmider og pelsmider, men de er alle sjældne.

 

Hårtab hos katte skyldes (næsten) ALTID lopper!

 

Nogle katte er meget sensitive - især hvis de har haft lopper i lang tid - så en enkelt loppe kan få dem til at klø sig helt vildt og tabe alt pelsen.

 

Som dyrlæge må jeg ikke anbefale et bestemt produkt uden at kende din kat, men husk at holde katten dækket i mindst 4-6 måneder uanset hvad du vælger.

 

Lopper lægger æg, som kan klække ud lang tid efter en loppekur er ude af kroppen. Hvis katten kommer i stalen er det næsten umuligt at fjerne alle æggene og så skal du måske holde din kat dækket helt fast.

 

/Søren


//

0
0
Svar på denne tråd
 
 Loppemidler
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 14:53

Med hensyn til f.eks. Bravecto er jeg personligt blevet noget skeptisk. Det virker helt sikkert imod skab, men det er også giftigt. Prøv at søge på dødsfald og bravecto. Pipetterne til nakken er jo også giftigt og kan have bivirkninger.

Jeg kan godt se, at det er skidt at have hytten fyldt med lopper, men jeg vil se mig om efter evt. naturlige loppemidler efter at jeg er blevet opmærksom på dette. Jeg har dog ikke undersøgt det så meget endnu og ved ikke hvor effektivt det er (sikkert ikke lige så effektivt som præparaterne).


Med venlig hilsen Michael

www.katteracer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det mest effektive er
Forfatter: 
Dato:  25-01-2018 18:06

At man støvsuger, vasker kattenes tæpper og holder øje.

 

Jeg har en kat, der fik svær allergi, men bagefter kom jeg meget i tvivl- OM, det var loppeallergi. Hun har været pæn i pelsen siden, men jeg støvsuger og vasker måske det mere end før. Alle slags parasitter elsker syge dyr! Eller rettere syge dyrs immunforsvar er måske den tak dårligere, så parasitter får lettere spil.

 

Jeg prøvede (for år tilbage) et sk "naturligt" loppehalsbånd, men katten blev helt ulykkelig, og den stank simpelthen af Eucalyptus!

Så det røg af, og jeg brugte det i stedet som mølmiddel i mine skuffer...

 

Naturligt er ikke ugiftigt! Arsenik er fx ren natur... I visse steder i Verden er det et stort problem, da folks ris (basiskost) er forurenet med arsenik. Så, det.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider