Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Kronisk øjenbetændelse - hvad nu
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 19:19

Alt tyder på katten har kronisk øjenbetændelse, dyrlægen vil ikke sige hvad der skal ske hvis det er kronisk.

 

Har i foreslag til hvad der så kan ske, kan jeg risikere at øjet skal fjernes, og kan det være godt at fratage ham øje og dermed mulighed for blinde vinkler når jeg har 2 hunde som ikke altid kan forstå at katten ikke vil lege.

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2017 16:10

Jeg har ikke erfaring med det. Men måske nogen andre har ? Håber de kommer på banen.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjendråber
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 12:56

Penecillin hjalp desværre ikke,nu forsøger vi med en kombinationaf 2 øjendråber. Hvis det heller ikke virker, så skal øjet undersøges nærmere hos en specilist.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 15:25

Håber I finder en løsning. Pøj Pøj med det.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øjenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  12-02-2017 16:21

Køb saltvands øjendråber i pipetter på apoteket. Hold øjet rent minimum 2 gange om dagen. Aldrig samme klud/kleenex eller hvad du nu bruger til at tørre efter med til begge øjne.

 

Min ene kat havde mere eller mindre knonisk øjenbetændelse som lille. Der hjalp saltvandet ofte bedre end diverse øjendråber fra dyrlægen. Derudover når det var øjendråber/salve så var kuren altid dobbelt så lang som normalt.

 

Han endte med at komme sig ret godt og fik 8 gode år inden han blev syg og måtte aflives. Dog var han noget af en skravl med først øjene, luftvejsinfektioner, allergi og måtte aflives pga. nyresygdom. Han skulle i virkeligheden nok have været aflivet som lille og ikke videreformidlet fra internatet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjendråber
Forfatter: 
Dato:  12-02-2017 19:20

Jeg har haft prøvet saltvand, det hjalp slet ikke. Så fik han nogen øjendråber hos dyrlægen som kunne holde det nede i et års tid, men til sidst hjalp det heller ikke mere. De prøver dyrlægen har taget har ikke vist noget.

 

Nu skal han have dryppet øjne 5 gange om dagen i 4 uger.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjensalve
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 10:53

Så startede katten med dråber i lørdags og salve i mandags.

 

Et lille optimistisk glæde/håb, umiddelbart er hans øje ikke lige så rødt og der er ikke lige så meget udflåd fra øjet. Øjet er dog stadig ret hævet.

 

Til gengæld er han slet ikke glad for at der skal noget i hans øje 5 gange om dagen, det hjælper dog lidt at han får en godbid bagefter .

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Feline herpes
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 11:54

Prøv at læse op på feline herpes. Det lyder rigtig meget som det.

 

Saltvandet skal du bruge forebyggende til at holde øjet rent. Så ny øjenbetændelse ikke opstår efter behandling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke herpes
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 12:38

Han er testet for herpes mv, og det viste ikke noget. Det er også kun et øje der er angrebet, har ikke haft feber eller været snottet, der er heller ikke sår i øjet, det er tjekket flere gange.

 

Tror at dyrlægerne efterhånden hælder til at der er trykket mod øjet den er galt med, eller måske øjekanalen.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider