Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Rally O
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 09:57

Jeg er begyndt at gå til Rally med den lille hund, bortset fra at jeg konstant bliver svimmel, så er det sjovt.

Nu har jeg godt nok kun været der en enkelt gang, men er i fuld sving med at øve nogen af øvelserne.

Eneste problem lige nu er at hunden synes det er forkert at sidde foran mig, han er nem nok at få ind foran og sidde, men blive siddende kan jeg ikke overtale ham til.

Nu skal vi til venskabsstævne i Rally allerede om 2 uger, så det er jo lidt vigtigt at den øvelse kommer på plads.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 11:35

Du kan lege foderautomat når han sidder foran og så langsomt trappe ned på godbidder. De skal falde så hurtigt i starten at han ikke når at rejse sig.

Men ellers vil jeg sige, at din sit ikke er korrekt indlært for hvis den var det, vil hunden sitte og blive indtil ny kommando ligemeget hvor den var.

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd

usikker
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 17:17

Hunden virker nu mere til at være lidt usikker om det nu er meningen at han skal sidde foran når han er vant til at det er på siden, og så vælger han så det han tror der er det rigtige, egentlig ikke noget forkert når han også engang imellem bliver opmuntret til at kunne tænke og tilbyde øvelser/tricks selv.

Jeg propper ham ellers med godbidder og forsøger at være hurtigere end ham til at stille mig ved siden af ham til han har lært at det er ok at han bliver siddende, og først når han kan skal det han via kommanda selv komme på plads.

Normalt fejler sit-kommandoen ikke noget.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 18:05

Du skal nok ikke træne, at han han skal ind på plads lige nu. Nøjes med foran og så slut øvelsen der. Senere når han er mere sikker kan du lave kombinationen, men faktisk er der mange øvelser man laver halvfærdige til træning og først slutter til konkurrence. Fx laver vi en øvelse i lp hvor hunden er afdækket og fører står 10 m fra. Herefter skal fører gå tilbage til hunden og efter dommerens kommando få hunden op i plads. Jeg træner aldrig det sidste, men slutter øvelsen i dæk og belønner i dæk, netop fordi jeg ved at hun ellers vil rejse sig før dommeren har givet besked.

Ellers kan du prøve at lave en sluse, så han ikke umiddelbart kan smutte om på siden af dig.

Det jeg mener med at sit ikke er ordentlig indlært er netop at du altid har trænet det på samme måde, nemlig ved siden af dig. Det er vigtigt med alle øvelser at lave masser af variationer også selvom det ikke står i konkurrenceprogrammet.

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd

lidt mere
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 10:32

Og nu har hunden fattet (bortset fra når han bliver for ivrig for at behage mig) at han skal blive foran mig, nu det næste problem så kommet. I den øvelse kan han nu komme på plads fra begge sider uden problemer, samt følge mig når jeg skal gå baglæns.

Da plads-øvelsen er for god, har vi det også svært ved den øvelse hvor hunden skal blive siddende mens jeg går rundt om hunden, han vil meget gerne med mig rundt, så vi øver og øver.

Til gengæld er de øvelser hvor vi sammen skal vende omkring en barneleg for ham.

Desværre skal vi alligevel ikke med til venskabsstævnet i Rally da sidste tilmeldningsfrist var i går og jeg ikke lige have set det.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 11:02

Det skal du ikke lade dig stoppe af. Jeg er ofte kommet på eftertilmelding, så skyld dig at kontakte de ansvarlige.

0
0
Svar på denne tråd

Et venskabsstævne
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 17:44

Det burde man kunne eftertilmelde til...

mht. Øvelsen. Min ville også med, så jeg belønnede for først et enkelt skridt, så to osv.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

rally o
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 08:52

Der blev åbent til tilmeldning for mig, så det var godt

Og lige pludselig fattede hunden at han skulle blive siddende, dvs. jeg fattede hvad han forsøgte at sige til mig, og da jeg rettede mig ind efter hans ønske, så sidder sit - gå rundt øvelsen i skabet nu.

Nu har vi 3 øvelser tilbage at få styr på, dæk - gå rundt, dæk fra gang og step til side og 1½ uge tilbage og 1 hundetræning få dage før stævnet.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider