nu er jeg den lykkelige ejer af 18 styks, så ferie er ca en by i Rusland
men har arbejdet på internat i Odense i 8 år, og her var også kattenpension, og hvis jeg skulle på ferie ville jeg vælge sådan et sted frem for noget andet. Faktisk stresser de katte mest over det at blive puttet i en transportkasse. De fleste jeg var med til at passe brugte max to dage til at komme sig, og så var altid bare stille og rolige.
Vi har bla passet en kat i 7 mdr, da hans familie skulle til Sverige og arbejde. Helt uden problemer.
En familie havde fået en drømmerejse, men var bange for at deres små babyer skulle komme galt af sted, så de kom og besøgte os flere gange inden de skulle afsted. De havd mistet en anden kat efter et besøg i en anden pension. Deres katte kom frem allerede samme dag de kom og ville kæle. Begge spiste uden problemer. Til trods for "mors" 3 sider papirer om hvordan de skulle passes...
En anden dame havde en siam, som havde fået koldbrand i et ben efter et besøg i en anden pension. Hun havde også fået en rejse. Hun kom også og besøgte os flere gange. Nu har jeg selv siamser, så ingen problemer her. Han var rigtig sød og kælen.
I alle de år jeg har arbejdet i pensionattet, har jeg kun oplevet 1 gang at vi har måtte opgive at passe nogle katte. Og de var mere vildkatte end tamkatte.
Ellers plejer de at gemme sig lidt det første døgn, i deres transportkasser, og så begynder de ellers at komme frem og som regl vil de fleste også gerne snakke.
Fordelen ved et ordenligt pensionat er at der er folk som holder øje, og er der det meste af dagen.
Får man dem passet hjemme, vil det højst sansynligt betyde at katten har besøg 1 time om dagen.
Jeg kender til alle de historie som sker når folk er på ferie. Endten forsvinder kattene når de gå hjemme, fordi de ledere efter deres mennesker. Eller folk får dem passet hos bekendte, og disse kommer til at lukke katten ud, hvorefter den forsvinder, højst sansynligt på vej hjem. Har dog også hørt fra folk hvor de har fået katten passet steder, hvor katten er smuttet fra, eller hvor de ikke bliver passet ordenligt. Flere har prøvet at katten nægter at spise, hvorfor den så bliver alvorlig syg og må aflives pga dårlig nyrer.
Så jeg bliver bare hjemme og passer mine katte.....