Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Katte passer
Forfatter: 
Dato:  23-06-2013 21:22

Har du nogensinde benyttet dig af en kattepasser der kommer ud i dit hjem og ser efter katten mens du er bortrejst?

Eller ville du benytte en sådan tjeneste?

Snart flytter der to dejlige katte herhjem efter en periode uden kat. Det har fået mig til at tænke over, hvordan vi helst vil have vores katte passet, hvis vi rejser på ferie eller er bortrejst med arbejdet.

Egentlig vil jeg helst have mine katte bliver hjemme. De kan så være i trygge rammer og ikke udsættes for unødig stress.

For mig ville det være vigtigt med ud/indluk fra løbegård, frisk vand, tømning af kattebakke, dagligt sundhedstjek (at katten har det godt og ikke kræver dyrlæge tilsyn), at der kan gives samme kost + evt. tilskud som normalt.

Men hvordan har I det med en kattepasser i jeres hjem?

Og hvilke krav ville I have?

"Brutality begins where skill ends."

citat Neindorff

0
0
Svar på denne tråd

pensionat helt sikkertr
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 14:11

nu er jeg den lykkelige ejer af 18 styks, så ferie er ca en by i Rusland

men har arbejdet på internat i Odense i 8 år, og her var også kattenpension, og hvis jeg skulle på ferie ville jeg vælge sådan et sted frem for noget andet. Faktisk stresser de katte mest over det at blive puttet i en transportkasse. De fleste jeg var med til at passe brugte max to dage til at komme sig, og så var altid bare stille og rolige.

Vi har bla passet en kat i 7 mdr, da hans familie skulle til Sverige og arbejde. Helt uden problemer.

En familie havde fået en drømmerejse, men var bange for at deres små babyer skulle komme galt af sted, så de kom og besøgte os flere gange inden de skulle afsted. De havd mistet en anden kat efter et besøg i en anden pension. Deres katte kom frem allerede samme dag de kom og ville kæle. Begge spiste uden problemer. Til trods for "mors" 3 sider papirer om hvordan de skulle passes...

En anden dame havde en siam, som havde fået koldbrand i et ben efter et besøg i en anden pension. Hun havde også fået en rejse. Hun kom også og besøgte os flere gange. Nu har jeg selv siamser, så ingen problemer her. Han var rigtig sød og kælen.

I alle de år jeg har arbejdet i pensionattet, har jeg kun oplevet 1 gang at vi har måtte opgive at passe nogle katte. Og de var mere vildkatte end tamkatte.

Ellers plejer de at gemme sig lidt det første døgn, i deres transportkasser, og så begynder de ellers at komme frem og som regl vil de fleste også gerne snakke.

Fordelen ved et ordenligt pensionat er at der er folk som holder øje, og er der det meste af dagen.

Får man dem passet hjemme, vil det højst sansynligt betyde at katten har besøg 1 time om dagen.

Jeg kender til alle de historie som sker når folk er på ferie. Endten forsvinder kattene når de gå hjemme, fordi de ledere efter deres mennesker. Eller folk får dem passet hos bekendte, og disse kommer til at lukke katten ud, hvorefter den forsvinder, højst sansynligt på vej hjem. Har dog også hørt fra folk hvor de har fået katten passet steder, hvor katten er smuttet fra, eller hvor de ikke bliver passet ordenligt. Flere har prøvet at katten nægter at spise, hvorfor den så bliver alvorlig syg og må aflives pga dårlig nyrer.

Så jeg bliver bare hjemme og passer mine katte.....

0
0
Svar på denne tråd

kattepasning
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 14:44

Mine forældre er ejer 7 Blå British Shorthair katte, som bor i deres have og inde i huset. Når de tager op i deres sommerhus eller på weekend i udlandet er det enden mig eller deres nabokone der passer dyrene.

Deres katte er altid blevet passet i deres ejet hjem og det har ingen problemer givet overhovedet.

Når kattene bliver passet enden af mig eller deres nabokone bliver de tilset 2 - 3 gange om dagen, hvor det tjekkes at alle har det godt, bakken tømmes, kattene lukkes ud og ind og der gives vand og mad.

Hvis en af kattene skulle blive syg under pasning så har både jeg og deres nabokone deres fulde accept til at køre den til dyrlægen og blive behandlet og fortsætte evt. behandling i hjemmet.

Mine egne katte kommer med op i sommerhuset når jeg tager med derop og når jeg passer min forældres katte er mine egne med der hjem og det tager de i stiv arm uden stress og utryghed.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt

Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Minnie

04.05.2006 - 29.05.2011

I er elsket og savnet

HF student anno 2009

BA i almen erhvervsøkonomi anno 2012

Barfodstrimmer bør forbydes ...

0
0
Svar på denne tråd

Hjemme
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 16:23

Vi har 1 huskat og 8 norske skovkatte + killinger i ny og næ.

Og med så mange katte er pension totalt udelukket - det ville være dyrere end en evt. ferie :D

Og så er det langt fra alle katte, der trives med at blive taget væk fra de vante omgivelser.

De fleste af vores er dog, da de ofte er med på udstillinger.

Vi får passet vores katte af familien, som bliver grundigt instrueret i foder, de forskellige katte og deres evt. særheder.

Det er altid gået super, også da vi havde en killing der skulle have sutteflaske.

Kravene herfra er de samme som dine :)

mvh PiaR

Opdræt af Norske Skovkatte

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 11:27

Tak for svar.

Jeg kan se, at der er mange for og imod begrundelser til at vælge det ene fremfor det andet (pasning ude eller hjemme).

Jeg har købt 2 klassiske perser katte, hvoraf den ene er meget reserveret og den anden meget nysgerrig og tryg ved fremmede ting hurtigere. Derfor vil jeg gerne kunne sikre mig, at ved evt. rejser, at kattene har det optimalt.

Min tidligere kat, min et og alt, fik jeg fra et internat og han stressede så snart vi forlod matriklen. Så jeg ønsker på baggrund af de erfaringer, at mine nye katte ikke skal opleve det samme.

Jeg går med en lille drøm om selv at blive kattepasser, altså tilbyde pasning af katte i deres eget hjem i en radius af 25 km fra mit hjem, hvor man kan komme flere gange dagligt til kattene man passer (jeg er selvstændig og kører meget rundt i forvejen).

Men som ejer af kattene, vil jeg stille meget høje krav, hvis en fremmed skulle passe mine katte. Dog ville jeg regne med, at denne "passer" ville have større erfaring med katte end familien/vennerne, der ellers kan passe kattene. Og det ville jeg se som en stor fordel.

Hvad er jeres tanker om dette?

"Brutality begins where skill ends."

citat Neindorff

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2013 15:17

Jeg har tidligere haft en god nabo til at passe katte mens jeg var på ferie - så kunne kattene blive i vante omgivelser og uder tæt opsyn, det fungerede super hver gang.

Gitte

NEDSAT - juni 2013 - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider