Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Misforståelse
Forfatter: 
Dato:  27-04-2013 09:50

faktisk må jeg erkende, at jeg ikke rigtig forstår katte, selvom jeg altid har haft dem.

Hunde og hestes adfærd kan jeg se, forstå, men katte -

Måske er der nogle af I andre, der har sat jer bedre ind i kattes adfærd, og kan gøre mig klogere?

Jeg har ikke noget problem, jeg kan bare ikke sætte kattens adfærd ind i en sammenhæng, og forstå hvorfor den er som den er.Og det kunne jeg godt tænke mig.

Jeg har to katte. Den ene er 9 mdr., og med den har jeg faktisk et problem - hun er blevet væk. Hun skulle have væet til dyrlægen og blive steriliseret, men så gik hun sin vej og idag er det 6. dagen hun er væk. Jeg er bekymret for om hun er kommet noget til. Hun var ved at komme i løbetid da hun gik, i ugen forinden var hun begyndt at sove ude hele dagen, og kun komme ind og spise. Hun er en kat vi har fundet og har ellers været ekstremt knyttet til mig, men da hun blev teenager blev hun mere selvstændig. Tror I at hun stadig kan nå at komme tilbage, hun er jo ikke så gammel, er det sædvanligt, at så ung en kat er væk så længe?

Igen før hun begyndte på dette var jeg væk i 10 dage på ferie. Min kærste var hjemme hos dyrene.Da jeg kom hjem var hun blevet mere ligegyldig (som ovenfor), men hankatten som er 4 år blev helt modsat. Han er kastreret og har ellers været en ret reserveret kat. Han har altid været mest knyttet til mig, men har på en måde levet sit eget liv. Han har aldrig brudt sig særlig om hundene eller den anden kat. Efter jeg kom hjem er han helt forandret. Han render efter mig i sin aktive periode af dagen, han spinder højlydt, han vil kæle, han ligger på sofaen i stuen (det har han aldrig gjort før), han snakker og "skaber sig" og er meget nærværende. han prøver endda at kravle ned under dynen hos mig og sove. Han er endda begyndt at gnide sig på hundene!! Han er totalt nærværende og PÅ, hele tiden, enormt sød, men det er da faktisk lidt sært?

Han er måske også lidt dominerende, så som at holde om mine fødedr, når jeg vil gå ovenpå, men ikke noget særligt.

Han er blevet endnu mere sådan i de 6 dage den anden har været væk. Kan han vide, hvor hun er?

Spørg, hvis I vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2013 13:22

din hankat lyder meget som en hunkat i løbetid, er du sikker på det er en han?

Din hunkat kan sagtens ske at komme tilbage, men højst sandsynligt med killinger i maven, så hvis ikke du vil have killinger, skal du nok omkring dr.dyr, så snart hun kommer hjem igen

0
0
Svar på denne tråd

Kattesans
Forfatter: 
Dato:  27-04-2013 21:49

Jeg kan ikke sige så meget om din hunkat. Forhåbentligt kommer hun retur snart.

Mht. din hankat (hvis det er en hankat ), så lyder det meget som vores katte, når vi har været bortrejst et par dage. De klistrer til os i en dag eller to for ligesom at bekræfte, at vi hører til hjemme, og at vi er en vigtig og uundværlig del af 'flokken'.

Hvorvidt din kat gør det, fordi du har været væk, eller fordi den er stresset over, at din hunkat er væk - eller den måske benytter sig af din hunkats forsvinden til at få jer andre til at forstå, at den nu er husets vigtigste kat - er svært at sige.

Alt er gedeben.

0
0
Svar på denne tråd

Her er da lidt
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 12:15

din hunkat er helt sikkert på drengesjov, så når hun kommer retur, holder du hende inde indtil at du får en tid hos dyrlægen. Hun vil helt sikkert være med killinger.

Det er typisk hunkat det du oplever. Hun vil ændre sig når hun bliver ordnet. Og sikkert også at hun bliver mere kælen igen.

DIn hankat er helt sikkert blevet holdt nede af din damekat. Det er også meget typisk når man har en af hver. Hunkatte er mere dominerende end hankatte, og især når de ikke er ordnet - dette ændre sig dog ikke ret meget, selv når hun bliver

0
0
Svar på denne tråd

endelig en smule
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 14:08

kvalificeret svar.

men mon katten kommer tilbage, når det nu er 7. dagen hun er væk, har nogen oplevet det. Hun er trods alt kun 9 mdr.?

Jeg ved hun helt sikkert er med killinger, og det er dyrlægen også forberedt på - jeg vil bare så gerne have at hun kommer hjem igen, og er allermest bange for, at nogen har gjort hende noget. Vi har ledt og ledt og kaldt og kaldt, men ingen missekat.

Hankatten har altid været reserveret, vi havde ham i 2-3 år før hittekillingen kom til, så det er en anden forandring med ham. Ville bare gerne se det i et katteadfærdsperspektiv - for det er det jeg ikke ved nok om.

De andre svar - om jeg nu er sikker på, hankatten er en hankat. Come on.

0
0
Svar på denne tråd

bare rolig
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 17:15

hun skal nok komme retur. Hun er jo kønsmoden nu, og har allerede været det i et stykke tid.

Men gå nogle turer om aftenen og kald på hende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider