Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Luna - slalom (Video - sejt!)
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 20:50

Hej Alle

Jeg var i lørdags på slalomkursus med min den lille, Luna. Ikke fordi hun ikke kan sin slalom, men fordi den jo altid kan blive bedre

Så på kurset fokuserede vi på at hun skulle have en selvstændig slalom. Altså kunne sendes frem og tage alle 12 pinde uden jeg fulgte med.

Jeg har jo altid syntes Luna var ret sej, men blev alligevel positivt overrasket over HVOR meget hun rykkede sig i lørdags.

Fik i dag optaget dette lille klip af hende, jeg synes selv hun er møg sej!

www.youtube.com/watch?v=O-WvMTepXPk

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 21:09

Ja det er dælme sejt

0
0
Svar på denne tråd

Sejt...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 22:16

Hold da op - rigtig imponerende!

Træner selv agility, dog med hvalp på hvalpehold - og vi er (selvfølgelig) slet ikke kommet så langt endnu... men ved alligevel godt, hvor meget træning det kræver, at få hunden så selvstændig.

Flot arbejde!

.. og vis gerne mere! Elsker agilitytrådene!!

0
0
Svar på denne tråd

takker :)
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 22:29

Tak begge to!

Ang det med tid - ja det kræver jo at man lige får gjort lidt ved det. Dog er min erfaring med Luna, at hun skal have gode pauser i sin indlæring.

Dvs fx i forhold til det er slalom. Intensivt kursus lørdag, viser kæresten hvad vi har lært søndag (kun lige ganske kort), pause mandag og så laver hun lige dette i dag! Vi sluttede lørdag med hun kunne 8 pinde helt selv men stadig skulle støttes en smule på 12... Så her i hytten lærer vi altså bedst når vi sover på det

Og viser altid gerne mere frem: I kan da lige få video fra det DGI stævne vi var til d 26 januar i Randers:

www.youtube.com/watch?v=EbIfM0VrFH0

Jeps, hun får en mindre hjerneblødning i springløbene.... Men hun er nu så sød, selv når det bliver helt pinligt

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Lille Luna
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 22:49

Hun er simpelhen skøn hende Luna.

Buster syntes du lyder så sjov, han lytter og ligger hovedet på skrå. Og stormer ud efter sin bamse???

Vh Annette og Buster.

Det er ikke den stærkeste der overlever.

Det er den, der er bedst til at tilpasse sig.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 23:06

Tark

Ja, skulle have advaret mod lyden - jeg lyder seriøst sær! Men Luna ææælsker når jeg siger sådan, hehe!

Var lige inde og lure din præs, og hold nu fast det billede af Buster som hvalp kunne have været Luna

Billede

(Ikke det bedste billede, men det jeg lige havde på denne pc)

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende ....men....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 00:47

lidt dumt, ikke? Nu har hun jo ikke længere brug for at du tager med til hendes stævner

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 07:28
Hehe, jeg kan vel snige mig med som chauffør!

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 08:50

Hvordan arbejdede i med slalom på det kursus. Vi har fået det indlært "forkert", men hverken jeg eller den daværende træner vidste bedre. Resultatet er en super uselvstændig hund. Anyway, er blevet anbefalet at træne med 4 pinde, snor på og så en godbid for enden på jorden. Har dog ikke forsøgt endnu fordi jorden er for hård til mine pinde.

0
0
Svar på denne tråd

Super..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 10:28

...super sejt!

Hun er da totalt overlegen i det løb, som en anden nævner, så er du snart (næsten) overflødig

Jeg skal starte med min skønne vaps til agility i løbet af sommeren, og nu har vi da noget at stile efter.

Mvh

Winnie

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 11:33

Winnie: Tak Og god fornøjelse når du skal i gang med din den lille. Jeg synes det er så sjovt, at starte en helt rå hund op. Man se bare KÆMPE fremskridt, lynhurtigt!

Hundiverset:

Jamen altså Luna havde jo inden vi kom en super fin slalom, så længe jeg var ved siden af hende eller foran. Men hun var usikker så snart jeg var bagved eller løb frem og væk fra slalommen (så trak jeg hende med ud) Faktisk var det episoden i mit andet Ag løb til DGI stævnet i Randers som gjorde, at NU skulle hun altså bare tænke FREM i den slalom og ikke på mig!

Men vil da gerne forklare både hvordan den oprindeligt er indlært og hvad vi så arbejde med på kurset. Det bliver en laaang smøre, men here goes:

Til indlæring brugte jeg allêen. Altså skrå pinde, snor på og kæresten med guf for enden. Alle 12 pinde fra start. Da hun var sikker uden snor, snor af. Sikker uden snor, pindene samles, snor på igen - sikker der, snor af- sikker der. Pindene samles osv indtil de var oprejst. Hele tiden med kæresten i enden. Løb gennem hele indlæringsfasen på begge sider og krydsede også bag hende og løb foran. Oprindeligt ville jeg have brugt at kaste en belønning (bold eller guf), men da hun har været længe om at ville løbe efter noget måtte kæresten og guflåg i brug.

Hun har så i mellemtiden lært at løbe efter en lille dåse med guf i. Det brugte vi på kurset.

Startede ud med 4 pinde. Hun blev sendt igennem og jeg kastede belønning straks hun var færdig (meningen var hun slet ikke skulle nå at kigge efter mig, meeen præcisionskast er så ikke lige min stærke side. Fulgte hende en smule i starten, men trak mig længere og længere bag ud.

Så kom otte pind på og samme procedure. Fulgte hende lidt og så længere og længere bag ud. Så kom der spring på før slalom osv.

Til sidst prøvede i, at jeg satte hende af foran slalom og så gik hen for enden og sendte hende igennem - det gjorde hun så bare uden problemmer.

Hun trækker ok fint på spring, så herhjemme var det naturligt at stille spring op både før og efter og så sende hende efter det i stedet for guf (ikke altid selvfølgelig, men som led i, at hun ikke skal forvente guf efter slalom hver gang!)

Men på selvet kurset var vi en blandet flok! Og der blev taget udgangspunkt i den enkelte hund - så det var forskellige metoder alt efter hvor lang vi var og hvordan slalom oprindeligt var indlært. Suuuper fedt! Lærte rigtig meget. Bl.a. at jeg er i ussel løbeform og ikke kan lave bagkryds

Håber det var det du eftersøgte ellers spørger du bare! Kommer du egentlig til Vejle på lørdag?

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 12:51

Super med beskrivelsen. Glæder mig til at komme i gang med det.

Vores to store problemer er fart og slalom og efter at have fået ny træner tør jeg faktisk godt at sige, at farten ikke er et problem længere. Vi har lært en hel masse vi aldrig har gjort i før, bagkryds, forkryds, blindkryds, ketsker (staveplade) osv osv. Det er super godt.

Så mangler vi bare den pokkers slalom nåja min løbeform kan også forbedres.

Jep jeg kommer til Vejle og jeg glæder mig som et lille barn.

0
0
Svar på denne tråd

slalom!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 18:00

Jamen så ses vi jo nok på lørdag

Så må du huske at opdatere når du kommer i gang med slalomtræningen! Det er altid så hyggeligt at følge andres fremskridt og træning

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

trada...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 18:39

Da jeg så videoen på HF troede jeg at det sorte man kunne se i baggrunden var dig med en løftet arm.

Men så gik det op for mig, at det var det slet ikke, og så er det jo noget helt andet man ser

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 18:42

Hehe, nej så havde det jo været snyd!

Det er enten vores æbletræ eller vores kompostbeholder du kan se i baggrunden + en masiv bunke haveaffald vi stadig mangler at få kørt væk...

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Agility i weekenden
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 12:38

Jeg kan forstå I er nogle der skal til DcH Vejles agilitystævne i weekenden, men er I alle med små hunde så I kun kommer lørdag?

Jeg kører nok ud og kigger søndag, ikke med hund, men vil alligevel gerne se de store hunde i aktion, da Bailey og jeg forhåbentlig kommer til at konkurrere der på et tidspunkt.

Ikke at han er stor, men han kommer ind i kategorien stor når vi snakker agility...

mvh

Winnie

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at se mere!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 12:49

Tak for flere videoer - inspiration kan man ikke få for meget af!

Mht. pauser og tid, så har min hvalp (og resten af holdet)haft et par måneders pause uden agility her over vinteren.. hun har haft godt af at få det lidt på afstand tror jeg, og er nu helt frisk på at komme igang igen!

Håber vi rykker et godt stykke her i løbet af foråret, selvom det stadig kun er hvalpe/lege- niveau og det primært drejer sig om at blive fortrolig med forhindringer og banen samt kommadoer (verbalt og nonverbalt.

Vi øver meget "frem" og "videre" - også med plade og godbid/legetøj, som du beskriver, og er begyndt at koble flere forhindringer på ... (støtter med bomme på jord) og alt der ikke springes over men kravles igennem og på! Mht slalom, så indøver vi med "bøjler", som klikkes på pindene og danner ruten - det fungerer glimrende.

Træningen er spændende og udfordrende.. Og mon ikke du kan nikke genkendede til at tydelige signaler er et must! Håber øvelse gør mester

Tusind tak dejlig inspiration og forklaringer!

/Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Vejle!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 14:25

Winnie: Camilse løber med stor og kommer søndag. Jeg kommer muligvis også og kigger søndag, da jeg kender en del som skal løbe der.

Charlotte: Det handler jo om at finde den træningsmetode som passer både ejer og hund, og det lyder jo til at fungere for jer - og det er jo super fedt Du må gerne vise billeder og fortælle lidt mere om din!

Når man arbejder med plade med guf og bøjler, skal man bare huske på at de jo skal fjernes igen. Hvis man bruger det for længe/for meget kan de være svært at fjerne. Som jeg selv bøvlede med i Lunas slalomtræning.

Og jo, tydelighed i ens kropsprog er yderst vigtigt! Hunden læser jo selv de mindste signaler! Så tydelighed og selvsikkerhed er vigtigt. Jo mere sikker man selv er - jo mere power og selvtillid kommer der også i hunden!

Dog kan de også blive liiidt for selvsikre Som man kan se i mine springløb fra DGI stævnet

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

trada...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 17:36

Yes... jeg kommer med den gamle krudtugle på søndag(aka Joy)... Og i modsætning til for to måneder siden skal han denne gang dele bur med "lillebror" Theo, så de kan lægge der og varme hinanden mellem deres løb.

Vil man kunne genkende ham, så skal man lede efter en hund der har farver og udseende som en border collie(doh, der er jo nok en del af dem på søndag ). Han er dog ikke rigtig border collie. Der er også lidt DSG i ham.

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Camilse
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 17:41

...he he, jeg har smugkigget nogle af dine videoer så jeg har en chance for at genkende dig og hunden på søndag...

Tak for inspiration iøvrigt, fedt du filmer så meget af det du laver, også daglig træning.

mvh

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Der bliver filmet meget
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 18:47

men det er vist mest fordi vi inde på HF godt kan lide at spamme hinanden med videoer hvad vores hunde nu har præsteret ...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Camilse
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 12:46

...hvilke klasser skal du og Joy starte i på søndag?

0
0
Svar på denne tråd

Trada....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 19:45

AGÅsen, SPÅsen og SP2sen

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  23-02-2013 14:10

Hvor er i dygtige. Det vare vist længe før min bette Rolf kan gøre det i samme tempo.

Billede

Pragtfuld prinsessepony sælges. Spændene farver, let at ride. Går nemt i trailer og lastbil. Stævnevant. Se mere på min præsentation.

Sulten?

www.halv-gris.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2013 17:31

Tak

Og hvor er han dog sød

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider