Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Geder!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 10:30

Hej alle sammen :)

Min kæreste og jeg skal snart flytte sammen og vi har kig på et lille hus i landzonen. Jeg må ikke få en hund, men han er gået med til et par geder (stor forskel, men jeg er glad!)..

Jeg har i tankerne at skulle have 2 geder af racen dværgged.

Jeg har googlet lidt på emnet, men jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvor stor deres fold minimum skal være!? Kan I mon hjælpe??

På forhånd tak og god søndag :)

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 06:48

Det er der vist ikke nogle regler på, så det kommer an på hvor stor du synes folden skal være og om de skal kunne leve af græsset der.

Så det er vist bare at bruge sin sunde fornuft :)

Hilsen Fie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 09:22

jeg tror ikke der rigtig er nogen krav til foldens størrelse, selvfølgelig må du ikke holde "bur" geder men brug din fornuft.

Geder skal have et hus at gå ind i hele året, de bryder sig ikke om regn, og det er også et lovkrav at de skal kan ligge tørt lige som hestene.

Geder kan ikke leve af græs, de skal fodres året rundt med gedeblanding, korn, sliksten, halm og hø. Mine får kun stråfoder i vinterhalvåret, ellers må de selv plukke deres stråfoder. Men husk geder skal have mest halm, de må gerne få hø, men de skal have halm først. Lige som små børn spis rugbrøden inden du spiser chokolade maden Halm holder gedernes maver i orden, hø bliver de bare fede af

Et must er et højt hegn, med 3-4 strøm tråde de er nogle rigtig udbryder konger. Men de er så hyggelige at gå og kigge på og klappe/kæle med

Billede

Maria og Alex

0
0
Svar på denne tråd

Tra la la
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 13:36

Tusinde af tak for Jeres svar! Det er jeg meget glad for Men "sjovt", der egentlig ikke er en vejledende størrelse på folden.. Det er der jo til marsvine- kaninbure osv. Altså.. Hvor meget plads de skal have.. Nå, men ja, jeg må jo bruge min sunde fornuft, hvis det bliver det hus vi køber ;) Jeg vil bare gerne lige orientere mig først om hvordan og hvorledes inden, jeg bare går i krig ;)

0
0
Svar på denne tråd

Kære Ida Marie
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 22:25

Som andre skriver brug den sunde fornuft. De vil desuden gerne have store sten eller trækævler at klatre på, men de skal være langt fra hegnet og det samme skal deres hus, for ellers går de på eventyr. Du skal desuden CVR- registreres for at have dem lovligt. Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2013 19:16

Hej

Jeg tror at der i ovenstående indlæg tænkes på CHR registeret, og hvis ikke, så skal I også registeres der, og sætte jer ind i hvilke ting I skal registere på bl.a besætningslister mm.

MH Janne

TOFTEBO CONNEMARA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider