Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Bange for katten :/
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 22:54

Hej alle Hn´er

Jeg er kommet i den kedelige situation at jeg er begyndt og være bange for vores kat :(.

Han er en rimelig stor str, og er en rigtig drengerøv.

Han "slås" med min kæreste nogen gange, bide/markere. osv, og de kan lege rimeligt voldsomt sammen.

Jeg er noget mere sart, og kan da godt lege med ham på andre måder. Men nogen gange hopper han sku på mig

Bider, og ja, direkte springer på mig.

Hvilket har gjort mig noget nervøs for ham, når han er i lege humør.

Vi er lige flyttet til en lejlighed hvor han ikke kan komme ud, som han kunne før. Så han keder sig jo :(

Derfor har han jo energi som bare pokker.

Vi har indset at vi skal af med ham, for dette fortjener han ikke :'( <3

Man ma jo give slip på dem man elsker,, er det ikke sådan man siger?

Jeg ville gerne beholde ham, men ja, det er jo så kun for vores egen skyld.

Suk det er så svært, :'(

Har i nogen ideér om hvordan jeg kan få ham til at stoppe med at springe på mig, indtil han får et nyt hjem?

Sisse

0
0
Svar på denne tråd

legekammerat.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 07:27

det er da klart at den keder sig når den pludselig ikke kan komme ud. har i ikke overvejet at få en kat mere, så den har en legekammerat, som den kan lege med og afreagere på?den er vel total frusteret over pludselig ikke at kunnne komme ud.tror ikke det er så nemt bare at komme af med sine katte. der er overflod af dem. og tror mange hellere vil have en killing. frem for en voksen kat.

skaf en kat mere er mit råd. så slipper du for at skulle af med ham.

pøj pøj med det.

0
0
Svar på denne tråd

Her er lidt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 11:31

Den største fejl I gør, er at din kærste slås med ham. Det er ikke en hund, men en kat I har. Derfor skal man lade være med at have disse slåskampe. Det er en dum ting at lærer sin kat, at det er ok at man bider nogen gange, det fatter katten altså ikke.

Leg med ham i stedet for. Bliver han lidt for voldsom, så går I væk fra ham. Lad ham overveje det han gør. Når han så er nede på jorden igen, ja så kan man komme tilbage.

Sørg for at han har noget at lege med, noget som han selv kan bruge tid på. Sørg for et godt kradsetræ, gerne et til loftet.

Har I mulighed for at han kan komme ud ? Altså lave en løbegård, eller noget helt andet tage en går tur med ham hver dag.

Det skal også lige siges at det normalt ikke er godt at tage en kat, som har haft mulighed for at komme ud, og så lade den være indekat. Det kan godt give en del problemer.

Jeg så faktisk et program på annimal p. for et godt stykke tid siden. Noget med en kattevisker. Men her var han ude hos en familie, som havde samme problem som hos Jer. Nemlig at katten havde lært at det var ok at bide. Han lærte dem at man skulle lege med katten, IKKE have slåskampe, desuden var det meget vigtigt at katten havde mulighed for at trække sig tilbage. De havde så en altern, som de fik lavet så katten havde kradsetræ mm derude. Der brugte katte så meget tid ude. Og de brugte en del tid på at lege med katten (legetøj) og en del pelspleje. Og de fik faktisk en helt normal kat igen.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 13:14

mener også at din kæresten slåssen med katte, lærer katten at det er ok at slås.

leg med katten,- lad være at slås med katten. den forstår jo ikke at den gerne må bide og rive det ene øjeblik, og ikke det næste.

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

katteleg
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 13:55

Katte kan sagtens lære at lade være med at bruge tænder og klør når de leger

Men lad være med at lege slåskamp med den

Leg med drillepinde, laserlys, piberensere, bordtennisbolde og alt muligt andet

Sørg for at katten har mulighed for at klatre til tops i reoler eller kradsetræer og dermed kan bruge noget krudt på at kravle/klatre/hoppe

Lær ham at gå i sele så han kan komme ud og gå tur

Mvh

Charlotte

T-shirtbutikken.dk

Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 15:20

Tak for jeres svar, jeg siger det til min kæreste.

Nej vi har ikke mulighed for at få en kat mere, der hvor vi bor må man kun have et husdyr.

Der er ingen mulighed for at han kan komme ud, overhovedet :(

Vi har måske fundet et nyt hjem til ham,

hvor han kan komme ud og være den dejlige kat han var engang, ( hvilket han stadig er jo ;) )

Sisse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider