|
|
| Dilemma angående nytår 2012 |
|
|
Ja jeg ved faktisk ikke rigtig hvad der er den bedste løsning så nu hører jeg gerne fra jer. Vores hund er ikke bange for nytårsfyrværkeri og er vant til at være alene hjemme til nytår. Vi har altid været lige i nærheden og har haft overvågning på hende for en sikkerheds skyld. Radioen har været tændt og vinduerne dækket til og vi har kunnet se på live video at hun har sovet fra det hele. Dog har jeg lagt mærke til at når hun er sammen med andre hunde, der ER bange kopierer hun adfærden og begynder også at gø osv. Noget hun aldrig gør når vi er alene eller sammen med hunde der ikke reagerer på fyrværkeri Nu er problemet så at det er vores tur til at holde nytår næste år. Vi bliver 12 voksne og 6 børn. Det ene barn vil være vores eget og til den tid 10 måneder gammel. Jeg er bekymret for hvordan det skal løbe af stablen. Jeg er bange for om jeg kan overskue at være værtinde, være mor og holde øje med at hunden fx ikke løber med ud og i værste tilfælde apporterer fyrværkeri. Derudover er jeg nervøs for om hun efter sådan en aften vil være bange for nytår. Jeg troede jeg havde løst problemet ved at booke plads i en god pension langt ude på landet, men de har desværre allerede fyldt pladserne op og som min mand også siger, er det så overhovedet en god ide når sådan en pension er fyldt med hunde som er bange? En anden mulighed kunne være at lade hende være alene enten hos mine forældre eller mine svigerforældre hvor hun er vant til at komme. Men passe hende er der ingen der kan. Hvad tænker i?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et par idéer |
|
|
Jeg ville prøve at annoncere på hundesitter.dk - om der er nogle der kan have hende denne aften. Alternativt må hun være alene et af de steder I nævner - måske lade hende være der et par dage med menneskerne, så hun lige vænner sig tilat være der først. Jeg forstår godt du får stress ved tanken om den kommende nytårsaften og det er bare at du er så tidligt ude 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Tak for svar Søs  Vil du give min mand ret i, at en pension er en dum ide? Det kan jo være jeg kan finde en anden, som også lever op til mine strenge krav.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Nu ved jeg ikke om det er en mulighed, men det første jeg tænkte var, at "lukke" den ind på et værelse`? Altså her benytter vi os af hunde/børne gitter, som ikke lukker dem helt inde/ude men sørger for at de kan finde ro, altså deres sted. ? Ved godt at man helst gerne vil have, at de kan rende rundt blandt alle mennesker, og hygge sig og blive kælet mm. Men hvis der virkelig ikke er andre løsninger, så tage et værelse, og sætte et hundegitter op, et godt gnaveben, og evt. tag aftenen som den kommer, måske fra 21-01.00 inde på et værelse og ellers ude blandt andre.
Hilsen 007.DK "Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner." Så blev vi sgu gift d. 30/7-11 i høj solskin og det hele var perfekt!
Og så har jeg en bebse i maven med termin d. 30/1-2012 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er en |
|
|
ting jeg ikke forstår. Hvorfor i al verden er du bange for at den skal apportere nytårskrudtet? Hvis hunden ikke er bange for at der bliver skudt af normalt, så luk den ind i et rum, helst ikke ved siden hvor i er, så den kan få lidt ro, og så kig ind til den engang i mellem.
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Agent007: Det var også en mulighed jeg vil have med, men jeg får svært ved at forhindrer gæsterne i at bruge bordbomber osv og det tænker jeg kan være en voldsom oplevelse. Camilse: Jeg er bange for at hun smutter med ud sammen med gæsterne når der fyres af og da hun er MEGET glad for at apportere var det bare sådan en worst-case jeg forestiller mig. Skete for min søsters hund, derfor er jeg lidt traumatiseret  Selvfølgelig kunne jeg lukke hende inde i et andet rum, men vi skal egentlig bruge alle vores ekstrarum til børn der skal puttes. Jeg ved det simpelthen ikke. Synes det er så svært at gennemskue hvad der er den bedste løsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heeeeeeeeeeeeeeeej |
|
|
nu har vi holdt nytår et par gang hvor huset har været fyldt med unge mennesker. der har vi lukket hundene ind i sovværelset hvor de plejer at sove om natten, trukket gardinerne for og lad en radio spille.. så plejer hundene at ligge sig og sove..
Kærlig hilsen Katrine Min Hest er mit spejl. Smuk og Elegant En rigtigt hest er en Oldenborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestemt ikke |
|
|
Nej - jeg tænker ikke at en pension er en speciel dårlig løsning - men er der nogle pladser at få?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Søs: Vi står nr 2. i køen til vores 1. prioritet pension, men nej det er ikke sikkert at vi får en plads. Jeg har i dag fået anbefalet en anden pension jeg vil køre ud og kigge på, men jeg ved ikke om den lever op til mine krav og om de overhovedet har plads. Katrine: Det kan godt være det bliver plan b, at lade hende være i et andet rum. Det kan hun normalt sagtens finde ud af. Min mand mener også at vi kan bede gæsterne om at styre sig lidt med det indendørs "krudt", men ja jeg er bare en bekymret hundemor, der meget gerne vil vælge den bedste løsning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ofpkbgøpæeohkj |
|
|
Hvor bor du? Her på fyn er der pt ingen skrevet op hos mig. Og min pension er lille, kun plads til 3 hunde, så mindre stress:-)
Folealarm udlejes. Trailer udlejes på Fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bordbomber |
| Forfatter:  |
Pinny ♥Fyn♥ |
| Dato:  |
09-01-2012 20:36 |
|
Og Partypoppers ("Champagnepropper") var mine katte helt kolde med! Også den, der krøb ned under bordet, da der blev skudt af. Vi bor desværre, så stuevinduerne buler ind på BEGGE sider, når nogen fyrer af. Det farligste er faktisk serpentiner (vide Pind) og tudehorn. Lad da hunden være med, jeg tror, den mere vil savne nærheden, når og hvis, det bliver farligt. Du må have den med ud i snor, min egen hund var helt kold med fyrværkeri, hans mor, hadede tordenvejr, dvs lysglimtene ikke bragene. --- Jeg har læst om hunde, der apporterer sprængstoffer og kommer galt afsted, men du har også et helt år til at træne, OM den skal apportere. Vores gamle naboers Engelsk Setter apporterede engang et bundt enøres kinesere, det slap den heldigvis fra uskadt. Og Andy var ikke bange for fyrværkeri. Tværtimod! Sæt den i snor inde, eller opsæt gitter/få hunden i bur.
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
juglar: Vi bor i nærheden af Fredericia. Pinny: Selvfølgelig lukker jeg hende ikke ud uden snor. Problemet opstår som jeg ser det fordi jeg måske ikke opdager at hun løber med gæsterne ud. Det er som sagt meget at holde øje med 12 voksne og 6 børn. At sætte hende i snor indendørs tror jeg ikke hun vil synes om og jeg synes også hun skal have mulighed for at gå hvis hun trænger til at være alene. Det er en hund som har let til stress og derfor er et hus fyldt med mennesker ikke lige sagen. Et gitter er som sådan ikke en dårlig ide, men huset er indrettet så der er ET stort rum i stueetagen. Det er derfor ikke så ligetil at sætte gitter op. Et bur kan hun godt være i, men igen så skal jeg holde øje med at børnene ikke render hen til hende hele tiden eller lukker hende ud i tide og utide. Jeg kan da godt sætte i gang med projekt ingen apportering af krudt, men for det første må man jo ikke skyde af mellem nytår og jul og for det andet er jeg jo også bange for at hun smutter ud nytårsaften og SÅ bliver bange for et eller andet krudt. Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete den hund noget. Og da slet ikke hvis det var min egen uansvarlighed der var årsagen. Min mavefornemmelse siger helt klar nej til, at hun skal være med i festlighederne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Måske til den tid, hun har vænnet sig til baby, og baby kan vel ligges til at sove i soveværelset, hvor i også kan ligge en kurv ind. Bare lige for den ene aften, hvis baby skulle havde fået eget værelse. Og så gøre det hele "normalt" når gæsterne er gået. Der er vel ikke nogle der burde skulle noget inde i jeres soveværelse. Og når i så har 10 mdr. gammel baby så har i måske også en babyalarm, = kan høre, hvis noget skulle være galt. Held og lykke med det hele i hvert fald. (:
Hilsen 007.DK "Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner." Så blev vi sgu gift d. 30/7-11 i høj solskin og det hele var perfekt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Agent: Du har sikkert ret. Det er nok hormonerne der allerede er i gang med at gøre deres indsats 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lfuyfluy |
|
|
Jamen så kan du da have det i mente, det er jo ikke så langt:-)
Folealarm udlejes. Trailer udlejes på Fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nytårsaften... |
|
|
Jeg ville da helt klart vælge at instruere mine gæster i hvordan nytårsaften i mit hus kommer til at foregå og ikke mindst hvordan den IKKE kommer til at foregå. at der eksempelvis ikke skal være larm og knald indendøre - det er da heller ikke rart for småbørnene. min søsters pige på snart 3 er eksempelvis temmelig bange for alt der siger knald, også de harmløse knallerter. Plus de skal puttes tidligt og ikke vækkes af bang indendøre. Og at man lige sørger for at lukke diverse døre efter sig og tjekke at der ikke er en hund med, når man går ud i tide og utide.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
hundiversitetet: hihi ja det lyder meget som mine bekymringer laaaangt ud i fremtiden men det gælder næsten om at tage det som det kommer (rigtig mande agtigt). Ej men kan nu godt forstå dig!, hvad dælen er din plan for barnedåben ? hihi Det er meget godt at have en plan A og en plan B.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Juglar: Det vil jeg have  Vibe: Jeg kan sagtens følge dig, men til nytår sidste år var der altså også børn der var blevet puttet og det holdt ikke folk tilbage lydmæssigt overhovedet. Forældrene sagde heller ikke noget til støjniveuaet. Ar forvente at fulde folk, som ikke selv har hund opdager at de får lukket en hund med ud er vist ikke realistisk. Det er stadig mit ansvar. Agent: Det er også mere hvis vi skal finde en anden pension, så er det nu der skal rykkes. Resten af bekymringerne kan sagtens vente 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde |
|
|
så valgt ik at holde nytår hos os - her kommer vores barn, og dyr nu engang først. Så mener jeg der der kan forekomme en evt problemstilling i en sådan retning, vælger jeg ganske klart hunden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nytårsaften |
|
|
ja okay, sådan nogle gæster havde jeg så nok valgt at lade blive ude af mit hjem. Børn og dyr kan have det enormt vanskeligt med fulde folk - og hvis de så oven i købet er så fulde at de ikke gider rette sig efter "husreglerne", ja så kan jeg ikke se hvorfor de skulle holde nytår i mit hjem. Men sådan er vi jo forskellige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Nu er det det sådan at nytår går på omgang i vores vennekreds og i år er det vores tur. Jeg har ikke tænkt mig at aflyse nytåret fordi jeg har hund og barn, men søger at finde den bedste løsning hvor det hele kan gå op i en højere enhed og jeg er overbevist om at det sagtens kan lade sig gøre  Det som jeg synes er svært at afgøre er hvilken af disse tre løsninger der er bedst. 1. Pension (hvis jeg kan finde en selvfølgelig). 2. Lukket inde i et andet rum og så styr på det indendørs krudt. 3. Lukket inde i et tomt hus hos mine forældre eller svigerforældre hvor hun er vant til at komme. Og så selvfølgelig overvågning som vi altid gør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit forslag |
|
|
hundiversitetet: jeg tænker at alle 3 løsning kan være helt fine - og du ikke behøver rangordne dem Din hund kan garanteret håndtere dem alle - så du skal tænke og mærke efter, hvad du orker, når der kommer baby i huset også 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|