Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Klør sig meget. Hvad kan det være?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 20:50

Hej allesammen..

Jeg har dejlige Mollie som er en papillon/islandsk fårehund blanding..

Hun har allergi, og kører derfor udelukkende på allergifoder, har kørt på det samme i over 6 mdr nu.

Hun har ingen reaktioner haft på dette foder.

Hun har ikke fået noget andet at spise.

Hun har ikke lopper.

Men de sidste par dage har hun kløet sig helt vildt.. Hun lægger og sover, vågner, klør sig, går lidt rundt, klør sig og så evt. spiser eller andet og måske 15 min senere klør hun sig igen.

Det er altid med bagbenet op i lysken.. Men der er intet at se, hun er flot lyserød som altid og reagerer ikke på noget når jeg klør eller kigger. Og siger jeg "Mollie hold nu op" så stopper hun med at klø med det samme, selvom jeg siger det i et opgivende tonefald..

Hun har fortid med at have mærkelige vaner, såsom at stikke hele bagpoten ind i munden og sutte, at slikke på væggen og at gø når lyset bliver tændt.

Hvad tror I det kan være? Kan jeg undgå et besøg hos dyrlægen? Har overvejet at give hende et bad.. Måske er hun bare snavset uden det er noget jeg kan se..

Idéer?

Hun virker ellers ikke påvirket af det. Og som sagt er der intet at se på hendes krop.

Hyggelig opstaldning lidt udenfor Næstved med ridehus søger nye lejere

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 21:09

Hej

Har du mon fået undersøgt hvad hun er allergisk overfor?

Og - hvilket foder bruger du til hende?

Venlig hilsen og potedask - Karina.

"Dyrene er givet i vore hænder endnu mere værgeløse

end børnene... " (Karen Blixen)

www.norddjurs-hundepension.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det kan være mange ting
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 21:10

Har hun været til dyrlægen og blive tjekket for lopper, eller er det kun dig selv, der har konstateret hun ikke har lopper?

Det kan være stress eller kedsomhed

Tror også det kan være allergien, der har ligget i dvale og er blusset op

En tur til dr. dyr ville være et godt valg

0
0
Svar på denne tråd

Glemte...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 21:11

Det kan også være smerter

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt!!
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 21:38

Mine svigerforældres hund havde det samme for et stykke tid siden. Det var ikke sjovt at se!!

Det var en allergisk reaktion, men dyrlægen kunne simpelthen ikke finde ud af hvad det var over for.

Men han fik binyrebakhormon og så gik det væk af sig selv igen. :)

Gør en forskel! Hjælp de hunde der trænger hvis du skal købe hund. www.graeskehunde.dk

De fortjener et godt liv!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 21:51

karina poulsen: Nej, jeg har ikke fået undersøgt, hvad hun er allergisk overfor, da min dyrlæge anbefalede mig at bruge at skifte over på allergifoder og se om det hjalp, da jeg så ville spare 4-5000 kr. Det virkede og hun sagde at der ikke var nogen grund til at lave undersøgelsen.

Hun skiftede over på Olivers allergi, og der har ikke været nogen reaktioner på nær en enkelt gang hvor hun havde været oppe og nuppet en steg på køkkenbordet. Så det er tydeligt at se, når hun reagerer.

Jeannette o: Nej, hun har ikke være ttil dyrlægen. Men jeg har altid kunnet se på hende om der er lopper. For det første er hun meget mere generet af dem end hunde normalt er (og hun klør sig meget mere end hun gør nu) desuden har hun lyst tyndt fint hår og lyserød hud så var der bare en enkelt ville jeg kunne se den. Og hun er blevet kæmmet 4-5 gange nu.

Hendes hverdag har ikke ændret sig på det seneste så det er hverken stress eller kedsomhed, har en meget veltilpasset hund. Hvordan kan det være smerter?! Når der ikke er nogen reaktion ellers?

Hvis det var allergien, ville hun blive rød som hun gør når hun reagerer.

Sannedk: Jeg er ret sikker på, at det ikke er allergien. Det er heller ikke slemt at se på, det ser bare ud som om hun har fået en trøje på som hun gerne vil have af..

SElvfølgelig har hun ikke kløet sig siden jeg skrev herinde, for ville gerne optage det til jer.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 23:51

Okay sidder og bliver ret bekymret, har min hund smerter?

Har fået det optaget nu, det tager lige lidt tid at lægge videoen ind...

Hun virker ikke anderledes end normalt udover det kløeri..

Kan hun have ondt i maven?

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 00:42

helt klart som om allergien er ved at blusse op igen.

Når de har foderallergi har de oftest også allergi overfor støvmider, derfor kan foderændring godt vise sig meget positivt en periode for derfor at blusse op igen.

Jeg tror du må afsted til dr. dyr. Et skud binyrebarkhormon kan ofte holde det væk i en længere periode, for er det husstøvmider, er det jo svært at gøre meget ved...

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 00:44

Okay video

Video

Hun ser umådelig træt ud og på videoen ser hun faktisk rigtig trist ud.. Sådan går hun altså ikke rundt og ser ud.. Men det her er første og eneste gang hun har kløet sig her til aften.

0
0
Svar på denne tråd

foder...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 08:47

min hund har allergi overfor okseprotein...vi brugte også olivers allergifoder en 6-7måneders periode og så lige pludselig kunne hun heller ikke tåle den længere nu bruger vi islandic pet fra land og fritid og har brugt den nogle år nu den peoblemer. jeg har hørt flere med hunde der pludselig ikke kan tåle olivers længere.

hilsen kristina

Jack Russel han søges til parring af min JR pige (forår 2012)

Ledige bokse 4295 stenlille

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 10:23

Kender intet til foderallergi men er du helt sikker på det ikke er lopper min ene hund har også rendt sådan rundt og jeg har kigget og kigget efter noget i dagevis kunne intet se.... her til morgen opdagede jeg pludselig et par små røde pletter samt 1 loppe så det er altså først nu der er kommet rigtige tegn på det...

Han har haft det sådan 1 gang før og dyrlægen mente han har allergi over for lopperne og derfor reagerer med så voldsom kløen.

Han gør det samme som din bagbenene op i lysken...

0
0
Svar på denne tråd

allergi
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 13:30

det kan godt være allergi over for øksekød, det er der nogle hunde der har.

jeg går med en hund der har det han begynder at klø sig hvis han ved et tilfælde får øksekød, det gør at når vi køber guffer til ham læser vi altid hvad der er i varen.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 15:36

Jeg har snakket med dyrlægen og hun mener at jeg skal tage det helt roligt.

Først og fremmest skal hun vaskes grundigt med medicinshampoo og derefter have en loppekur.

Det har hun nu fået og dyrlægen siger, at hvis hun ikke er stoppet med at klø sig mandag skal jeg komme forbi og hun prøver at tjekke efter lopper og evt. prøve at give Mollie noget binyrebarkomon (staves?)

Indtil videre har hun ikke kløet sig efter badet.. Men synes bare det er så mærkeligt at det kan være lopper.. Men måske har Mollie det som din hund Stutteri CK, at hun er overfølsom overfor dem, måske sidder der bare en enkelt og griner xD

Nu må vi se, hun får indtil mandag som dyrlægen siger og så hopper jeg afsted.

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 18:07

Tror også det er allergi eller lopper.

Min gamle hund havde loppeallergi, og fik det selvom hun ikke havde lopper. Det var nok at bare én bed hende. Så kunne hun klø og klø og kom selvfølgelig til dyrlægen. Hun kunne nemt klø hul og bide sig.

Lopper sidder oftest i lysken og over halen eller mellem forben, der hvor der er mørkt og varmt.

Ellers tjek foderet. Får hun kornfrit?

Vores nuværende hund er allergisk overfor husstøv og lagermider. Derfor kornfrit foder. Vi fik udviklet en vaccine specielt til hende og skulle stikke hende hver fjerde uge i et år frem. Nu er der intet at se og det er to år siden nu.

0
0
Svar på denne tråd

Loppeallergi
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 22:43

kan være meget voldsomt.

Jeg har haft en schæfer, der havde det.

Den kløede som en gal bare katten havde en loppe.

Det tog os vildt lang tid at få bugt med det - da det krævede en rigtig lang periode med regelmæssig behandling af både hund og kat og omgivelserne for at slå alle lopper og æg ihjel. De skide kræ kan overleve i tæpper og sprækker i månedsvis :-(

Held og lykke med at få det væk i hvert fald

Dejlige børneponyer sælges eller byttes med hundegårdselementer eller havetraktor

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider