Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hvilken race??
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 19:19

Hej alle kære HN'ere :)

 

Jeg er på udkig efter en hund, da tidspunktet nu er det rigtige. Jeg er dog bare lidt i tvivl om, hvilken race der vil passe bedst til mit liv og min dagligdag. Jeg bor i en lejlighed på 50km2, så det skal ikke være en alt for stor hund (jeg er også mest interesseret i en lille størrelse, som man rigtig kan putte ind til sig :) )

Jeg har hest, så den skal derfor kunne tåle at være meget ude i al slags vind og vejr, og have en lyst til træning, så den kan trænes til at lystre mig 100%, når den omgænges heste, mennesker og andre hunde på er på gården. I vægt må den helst ikke veje mere end 10 kg., da jeg cykler ud til hesten hver dag, og skal kunne have hunden med i en speciel hundecykelkurv.

 

Jeg håber I kan hjælpe mig med forslag til en relevant race.

 

P.S. Jeg er ikke interesseret i en West Highland White, da jeg kender et par stykker, der har haft mange hudproblemer og besvær med sygeforsikring m.m. Og jeg vil ikke kunne bære, at mit lille pus skulle lide så meget som westier gør, når de har hudproblemer.

 

På forhånd tak :)

 

Mvh Cecilie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cavalier King Charles
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 21:00

Det er den mest geniale lille hund man kan tænke sig.

 

Den indordner sig, vil du lege, agility eller på anden måde aktiverer den, er den med på det, elsker at arbejde.

Men synes du hellere i skal hygge i sofaen, er den også med på den.

 

Kan sidde i en cykelkurv, eller løbe / gå selv.

 

Genial lille hund.

 

Eneste minus er at den har racerelaterede sygdomme, som man lige skal være obs på.

Få en fra en god opdrætter der tjekker sine dyr

 

Karin


Smuk, brun 2 års hoppe efter

Esteban xx, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111111111
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 21:48

Ja en Cavalier. Eller hvad med en Jack Russell, Dansk Svensk Gårdhund.

0
0
Svar på denne tråd
 
 CKCS <3<3<3
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 22:41

Mange tak for svar :) Jeg har selv tænkt på en Cavalier King Charles Spanier, for det er en skøn hund. Det eneste problem er, at de kan lide af hjertefejl osv. Men det er bare et spørgsmål om, at finde en god og certificeret avler.

Tror jeg er ved at være besluttet på hvilken hund det skal være :)

 

Igen, mange tak.

 

Mvh Cecilie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunderace
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 01:42

Ja jeg tænker osse enten cavalier -her skal du dog sikre dig forældre mm er hjertescannede. Kig på HELE familien -jo flere der er scannet med godt resultat jo bedre er sandsynligheden for at du får en sund hund.

 

Ellers ville dansk/svensk gårdhund være et godt bud. Hvis ellers man sikre sig at det man får ER en DSG og ikke en terrierblanding, så får man en hund der er meget trænbar og forholdsvis ukompliceret at have med at gøre.

 

Et andet bud kunne være en sheltie, men de er jo en anelse større (omend ikke så frygteligt meget). Tilgengæld vil sådan en jo, når den er voksen, kunne rende med ved siden af cyklen når du skal ud til hesten.

De er osse meget trænbare og kommer normalt fint ud af det med andre hunde, husdyr osv.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 cavalier king charles
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 07:41

Helt klart en cavalier :)

 

De er ikke vagthunde og kan derfor sagtens bo i lejlighed uden at stresse over alle lydene.

De putter og hygger alt det du har lyst til.

De er aktive når du er ude og elsker en gåtur ligeså højt som sofa hygge.

De er lærenemme.

De er bare den bedste hund der findes ;) (yes, jeg har selv en :))

 

Hvis du køber en med DKK stamtavle så er forældrene tjekket igennem for hjertefejl. Så det er egentlig bare vigtigt at købe ved en ordentlig opdrætter.

En dansk/svensk ville jeg ikke købe til en lejlighed. Det gøer alt for meget. En jack russel synes jeg heller ikke er super egnet til lejligheds hund.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hund i lejlighed
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 08:41

Jeg vil anbefale en papillon.

En race som jeg har haft glæde af i 12 år.De er små,lette at opdrage på,og så kan de holde til at færdes i en stald,og være ude i alt slags vejr uden dækken på,kræver ikke meget motion,men elsker en fræsetur over markerne.

 

Jeg har 3 med tavle,og 1 kryds,men bor også på landet.

 

Mvh Anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aussie
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 09:12

 

Jeg ville vælge en australsk terrier (Surprise!! ).

 

 

 

En robust lille hund med et fantastisk sind.

 

Kan snildt opdrages på og kan rende frit.

Det er en terrier, men den er bestemt ikke umulig!

 

Er både til ture ude og til at putte under dynen.

 

Larmer ikke meget (der gik næsten et år inden mine tidligere naboer opdagede min og vi boede da i stuelejlighed) - og de opdagde ham kun, da vi løb på dem i opgangen.

 

Har en god pels der gør, at de kan rende ude hele året (medmindre den bliver trimmet i udstillingsfrisure).

 

En race der generelt er sund og rask.

 

Det er ikke en race man møder hver dag.

 

 

Her kan du se en aussie:

www.heste-nettet.dk/forum/36/11160/ 11160/

...Der er billeder i første og et af de sidste indlæg.

 

 

 


Mvh Louise.

 

Cavallino til salg HER

Easter til salg HER

De udlånes HER

 

 

Traver Action Speed

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

Dartmoor Anc-Neu Easter

Dsp Tovdal's Malou

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine bud
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 17:20

(Y) (Y) (Y) fordi du tænker så meget på sundheden :-)

 

Jeg tænker også cavalier eller måske shelti hvis du er meget aktiv. Men det er rigtigt som Chris 97 skriver - det kan også være at sheltien gør for meget til lejligheder. De er dog ikke så territoriegøende, men gør bare i alle mulige sammenhænge. Jeg kan ellers RIGTIG godt lide sheltien - men de kan være lidt sky og nervøse af sig nogle af dem, men igen det er også en hyrdehund.

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 21:27

Ja godt at du tænker meget over hvilken hund der passer

 

Men vil gerne lige påpege, at ikke alle racer er ens.

 

Kan ikke se hvorfor en DSG eller Jack R ikke skulle kunne være i lejlighed. Kender da nogle stykker der har dem uden problemer. De kan opstå med hvilken som helst hund.

 

Men pøj pøj når du finder den rette og husk at lægge billeder ind af vidunderet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundebasser..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 22:08

Mange tak for hjælpen allesammen, det er så rart med mange der giver hver deres holdninger og overvejelser, det er jeg glad for :)

 

Australsk terrier have jeg slet ikke tænkt på, og den er jeg også blevet lidt varm på :) Så nu tror jeg valget står mellem den og en Cavalier King Charles.

 

Og ja Ayalone, du kan tro jeg lægger en masse billeder ind, når jeg har fundet den lille guldklump :)

 

Nøj hvor jeg glæder mig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hunde.
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 22:25

 

Næh aussien er der ikke mange der tænker på - netop fordi det er en relativt sjælden race.

 

Nu har jeg ikke fulgt med de sidste par år, men for et par år siden blev der kun født ca. 45 registrerede aussiehvalpe i DK.

 

Det er en sej lille hund - men den skal nok opleves live før man kan sige om det er en hund for én.

Så jeg synes du skal se om ikke du kan finde en opdrætter i nærheden eller nogen der har en eller flere aussies du kan møde et par gange.

 

Det samme gælder i øvrigt uanset hvilken race hund du søger hvis du ikke rigtig kender til dem i forvejen.

 

Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at komme og opleve Hjalte. :)


Mvh Louise.

 

Cavallino til salg HER

Easter til salg HER

De udlånes HER

 

 

Traver Action Speed

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

Dartmoor Anc-Neu Easter

Dsp Tovdal's Malou

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er lige før...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 22:44

Det er lige før selv jeg overgiver mig til australsk terrier efter billederne af Hjalte :-)




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 cavalier
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 23:09

Ja, jeg vil da også slå et slag for Cavalieren (som en del andre i denne tråd). Har egentlig altid været til store hunde, men nu ville skæbnen, at vi fik en Cavalier, og jeg er godt nok blevet meget positivt overrasket.

Det er bare en dejlig hund - totalt med på sjov og ballade, let og villig i træning, putte-kæle-syg, aktiv (vores løber gerne 10 km med min mor), men samtidig også i stand til at have stille dage, hvis man fx er travl, syg, dårlig vejr.

 

Og hvordan kan man stå for denne her:

 

Billede
Billede

0
0
Svar på denne tråd
 
 hunde.
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 23:18

 

Søs/Meggi - Han har da virkelig slået benene væk under dig, ham Hjalte!

 

Det jeg skrev længere oppe, det gælder også dig hvis du er i nærheden - så er du velkommen til at klappe lidt på ham.


Mvh Louise.

 

Cavallino til salg HER

Easter til salg HER

De udlånes HER

 

 

Traver Action Speed

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

Dartmoor Anc-Neu Easter

Dsp Tovdal's Malou

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja mon ikke
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 23:27

Hehehehe - ja det har han :-) Tak for invitationen - jeg ved dog ikke hvor du bor - jeg bor i Nordjylland :-)




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider