Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

fodre båse
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 15:40

Jeg kunne godt tænke mig nogle ideer til hvordan jeg bedst laver foderbåse til mine æsler.Jeg forestiller mig 5 forholdsvis smalle båse hvor jeg kan lukke bag dem så de kan æde deres krybbefoder i fred.Når de er færdige vil der blive åbnet igen.Nogle der har gode ideer eller endnu bedre billeder.

Dorte.

Det god stil - at køre æsel med et smil
Har du set Donkey,Frans og Frits hjemmeside ?
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror det
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 10:58

er Anja Hoff der har en toplækker løsdrift med foderbåse... men jeg er ikke helt sikker. Prøv at søge hende her :-)

Men ellers er det vel bare at lave en 6-7 (ja jeg er forudseende *GGG*) spiltove, hvor "hovedenden" evt. er afskærmet til hver side med en plade, så hvert æsel står i fred. Du kan enten binde dem op eller sætte en kæde/ lægte bag dem, der er til at fjerne når alle har spist.

Ella og Herdis har hver deres plads og ved udmærket godt hvem der står hvor - i løbet af kort tid vil dine æsler med garanti gå nydeligt på hver deres plads :-) Jeg binder ikke op, når der kun er to - mens de spiser giver jeg hø og tager klatter. Det passer tidsmæssigt med at jeg kan stå i midten, når de er ved at være færdige, så jeg kan holde Ella væk fra Herdis, der får lidt mere mysli og derfor bruger et par minutter mere!

Det gjorde vores heste i øvrigt også da jeg var barn (altså fandt deres pladser selv) - 5 stk, der havde pænt lang vej fra fold til stald. Vi bandt to halmstrikker over grusvejen (så eventuelle biler holdt pænt stille - sådan gjorde man i gaaamle dage *gg*) og så løb hestene selv fra fold til stald i deres egen rangorden og gik lige så fint ind på hver deres plads.

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Hundelufter og æselkysser søges.

Skriv besked :-)

Kom forår, kom sol, kom sommer!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider