Hej !!
Vi er også ved at få hegnet 10 ha ind til hestene her i vinter, og jeg ville også rigtig gerne ha Hippolux, da jeg mener det er helt fantatisk. Har set en hest løbe i panik med sadel, trense og longe efter sig, frontalt ind i det, det sprang og alt var kaos, men hesten havde ikke en skramme bagefter.
Problemet er at prisen også er fantatisk, og jeg ka ikke lige overbevise min bedre halvdel til at bruge ca 18.000 til 20.000 kr på det, eftersom vi også lige har købt 5 bokse, selvom vi kun lige skulle bruge to lidt akut (der var et godt tilbud, og bogholder og landmand er man vel
)
Vi har derfor valgt at bruge ganske alm. tråd, som bliver godt spændt op, og med gripler flere steder, således at det sprænger hurtigt, hvis en skulle komme i hegnet. Jeg vil hellere ha det sprænger med det samme, for vil de ud, så kommer de ud, så er det bare et spørgsmål om hvor meget de kommer til skade inden.
Jeg har før uden problemer haft føl gående på alm. tråd (7,9,13). Vi har bare startet med at lave en fold af bigballer hvor hoppen og føllet har gået den første uge, så har vi taget en tur rundt i folden og "vist" hegnet til folden, og så et lille stød, så de ved at det gør altså ondt, at komme i nærheden af det.
Jeg erinder at ha fået afvide af en dyrlæge, at det bedste klart er træhegn og så nu selvfølgeligHippolux (det var ikke så meget fremme dengang), og hvis ikke, så et godt stramt elhegn, det skulle være dem de ser færrest og mindst skader på.
Annette