Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hegn...?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 09:15

Er der nogen herinde der har erfaringer med Hippolux-tråd fra Poda-hegn?

Skal nemlig have ny indhegning på folden og har tænkt på at bruge dette.

Det er jo nok ikke lige den billigste løsning, men vil gerne have et hegn som kan ses tydeligt, da jeg hvert år får føl og altid er så bange for at de kommer til skade i hegnet...

Ville selvfølgelig helst have haft et "Dallas-hegn", men har endnu ikke vundet i lotto, så det må blive ved drømmen...

Nogen herinde der har nogle gode råd???

Mvh. Gitte.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 09:50

Hej Gitte

Jeg ved ikke lige hvilket hegn du mener, men jeg har købt PODA hegn ved Land og Fritid i Ullerup sidste sommer. Der købte jeg pæle, og så det hvide 4 cm bånd. Det er jeg meget glad for. Det var ret billigt, da Tina gav mig et tilbud. Båndet gør at hestene ikke får skader hvis de går i det, og det er bla. også derfor jeg købte det. Men det er også meget synligt for hestene.

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 10:26

Hippolux er en ståltråd med hvidt plast udenom. Det er den dyreste af alle deres tråde, men skulle efter sigende også være den bedste.

Har også fået et tilbud i Ullerup...

Har selv brugt tape-tråd engang, men det har jeg absolut ikke særlig god erfaring med, da jeg syntes at tråden hurtig bliver løs og hænger og så går glansen og effekten jo ligesom af...

Mvh. Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Hegn...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 10:59

Jeg har Hippolux-tråd på marken og vil ikke have andet.

Det er spændt så stramt, at da der var en hest, som rendte ind i det (afprøvede grænser), så blev den skubbet tilbage igen uden at der skete noget med hverken hest eller tråd.

Der er indhegnet med 2 tråde Hippolux. Den øverste i højden 1.35 og den nederste ca. 60 cm længere nede. Det er nemt at stramme op og meget synligt for hestene.

Du kan også købe White Lightning fra Pithegn.dk. Se evt. denne tråd: www.heste-nettet.dk/fo...3028/2981/

0
0
Svar på denne tråd

Hippolux
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 11:26

Hej !!

Vi er også ved at få hegnet 10 ha ind til hestene her i vinter, og jeg ville også rigtig gerne ha Hippolux, da jeg mener det er helt fantatisk. Har set en hest løbe i panik med sadel, trense og longe efter sig, frontalt ind i det, det sprang og alt var kaos, men hesten havde ikke en skramme bagefter.

Problemet er at prisen også er fantatisk, og jeg ka ikke lige overbevise min bedre halvdel til at bruge ca 18.000 til 20.000 kr på det, eftersom vi også lige har købt 5 bokse, selvom vi kun lige skulle bruge to lidt akut (der var et godt tilbud, og bogholder og landmand er man vel )

Vi har derfor valgt at bruge ganske alm. tråd, som bliver godt spændt op, og med gripler flere steder, således at det sprænger hurtigt, hvis en skulle komme i hegnet. Jeg vil hellere ha det sprænger med det samme, for vil de ud, så kommer de ud, så er det bare et spørgsmål om hvor meget de kommer til skade inden.

Jeg har før uden problemer haft føl gående på alm. tråd (7,9,13). Vi har bare startet med at lave en fold af bigballer hvor hoppen og føllet har gået den første uge, så har vi taget en tur rundt i folden og "vist" hegnet til folden, og så et lille stød, så de ved at det gør altså ondt, at komme i nærheden af det.

Jeg erinder at ha fået afvide af en dyrlæge, at det bedste klart er træhegn og så nu selvfølgeligHippolux (det var ikke så meget fremme dengang), og hvis ikke, så et godt stramt elhegn, det skulle være dem de ser færrest og mindst skader på.

Annette

Undervisning i Vestjylland tilbydes !!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 16:16
Jeg har nu ikke nogle problemer med mit hvide 4 cm bånd. Jeg strammer det op 3 gange i året, og det holder fint. Det kommer også meget an på om man køber de billige eller de dyre klemmer til at holde på tapen.. :-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

el-reb
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 08:22

min veninde har hipoluxen og det ser flot ud. Selv har jeg det hvide/røde el-reb fra Poda...en billigere løsning og for mig samme visuelle effekt for dyrene.

Bånd har jeg aldrig "tændt" på, og alm. jerntråd går jeg aldrig tilbage til...uha grimme benskader det kan give.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hvidt rundt elreb
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:11
Jeg skal også igang med at hegne i det nye år og vil have rundt hvidt elreb (3-6 mm - er ikke lige blevet enig med mig selv om tykkelsen endnu) og så bare sæt Rob O'Cuts på, de skærer hegnet over, hvis hestene går i det.

DRESSURHOPPE KØBES
Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 165-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted.
Godt gående og med mere mellem ørerne end blot en pandelok.
0
0
Svar på denne tråd

ville også skifter meeen...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 08:46
Kørte ned til hegnsbutikken, med den stor pengepung, og var klar til at købe White Lightning, men efter en snak med dem dernede blev jeg overbevist om en billigere løsning. En blød jerntråd - godt strammet op, den knækker ved en belastning på ca. 40 kg. Og den er god nok - har haft en hest i hegnet - ingen skader overhovedet - tråden knækkede, så skal man så reparere hegnet - men for at spare ca 800 kr pr 100 meter, så gør jeg gerne det. Som øverste tråd har jeg stadig poda's reb, da det er mere synligt.
0
0
Svar på denne tråd

Hegn...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 13:56

Jeg har besluttet mig for at få hele marken indhegnet med Hippolux'en fra Poda med 2 tråde...

Mvh. Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider