Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Nogen der kender planter?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2021 13:44

Hej

Er for nyligt flyttet ud på en landejendom, og skal have styr på marker/folde. Er stødt på nogle planter som vokser i hobetal som står visne med kapsler og små stikkende 'pigge' på stænglerne, nogen der ved hvad det er?

Desuden er den ene fold invaderet af træer i helt små og større med lange skarpe pigge.
Kunne være fedt at vide hvad det er, og hvordan jeg nemmest kommer af med dem 😊 Så hvis nogen ved hvad det kan være, vil jeg være meget taknemmelig for at høre fra jer.

 

mvh. Jeanette

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjørnebuske og tidsler
Forfatter: 
Dato:  17-03-2021 18:12

... vil være mit bud, men nogle af billederne er uskarpe på det væsentlige...

Tidsler er enten kemi eller håndkraft.

Tjørn er straks værre. Rødderne skal graves op, i mange år. De både spreder bær/frø og skyder rødder ud.

 


Vårbyghalm Morten Koch 12 kr./stk - ca 12 kg.

Vi har lidt sort havre også.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  17-03-2021 21:33

Tak for svar, det er muligt du har ret, må lige få tjekket nærmere op på de kapsler, om det kan være tidsler, var ikke umiddelbart den tanke jeg havde, men har ikke meget forstand på hvordan de ser ud om vinteren :) Tjørn kunne sagtens være en mulighed, det virker som om de har spredt sig voldsomt. Var mest bange for om det kunne være noget giftigt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjørn og tidsler
Forfatter: 
Dato:  19-03-2021 18:30
- er også mine gæt.

Når du nu er flyttet ud på en ny ejendom, hvad er din plan for jorden?
Hvor meget jord har du?
Hvilke dyr er det?
Er det fx tid til at omlægge græsmarken?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Planen er..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2021 23:23

Vi har ca 3 ha jord til, som har været brugt til heste for nogle år siden. Det er også planen at jeg skal have et par heste når jeg har fået foldene på plads. Vil lige se hen over sommeren når det meterhøje græs er blevet slået, hvordan det kommer til at se ud, det er muligt det bliver nødvendigt at omlægge 🤔😊

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne video er meget lang...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2021 00:36

men værd at se til ende. Den kommer med nogle rigtig gode tip til hestegræs. Både til foder, græsning og omlægning. Jeg havde tænkt at få eftersået med en Vredo græssåningmaskine, men valgte at gøde efter Peter Pak's anbefaling om gl. græsmarker.

 

www.facebook.com/horsedoc.dk/videos/ live-tv-alt-om-gr%C3%A6shvordan- lukkes-heste-p%C3%A5- gr%C3%A6shvordan-passes- gr%C3%A6smarker-info-om/ 352611668691930/


Vårbyghalm Morten Koch 12 kr./stk - ca 12 kg.

Vi har lidt sort havre også.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2021 07:46

hej hvis det er nøjsomme hesteracer du har så ville jeg ikke lægge marken om. Du må få en landmand til at sætte en kæde om træerne og rykke dem op med rod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  23-04-2021 09:47

Ja det ene af træerne har vi selv fået gravet op, dog ikke fået hele roden med, mon den så skyder igen? 🤔

Mht markerne, vil jeg også helst undgå at lægge det hele om, vil lige vurdere kvaliteten efter god pleje her de næste måneder, har ikke heste pt, men bliver nok et par heste af de mere nøjsomme typer, når det hele er på plads :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider