Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Vildthegn
Forfatter: 
Dato:  03-05-2021 10:35
Kan en rolig hest gå på en fold hegnet med vildthegn (altså galvaniseret nethegn, 140 højt), hvis der monteres eltråde på indersiden , eller er der for stor risiko for at hesten kan komme til skade på hegnet?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde undgået det...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2021 19:38
Hvis du har et alternativ til at lade hesten gå der, så undgå det.
Det kan fx være at sætte elhegn op indenfor vildthegnet, hvis du skal bruge vildthegnet.

Hvis du ikke skal bruge vildthegnet mere, så pil nettet ned og sæt elhegn på de eksisterende pæle (Hvis de stadig er holdbare).

Er du næsten tvunget til at lade hesten gå der, så pil grime og sko af.
Men, hov, hesten - heste kan blive skøre i bøtten af at gå alene, også selvom de har selskab af får eller geder (som begge gerne æder hestehaler.)

Jeg havde gået efter en anden og mere hestesikker plan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  03-05-2021 20:06
Tak for svar! Både hest og hegn er stadig hypotetisk, men vi vil gerne ha både heste (2 styks selvfølgelig) og træer der ikke bliver ædt af hare og rådyr. Men jeg tror den rette løsning er et vildthegn yderst og et el hegn inderst.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu læser jeg...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2021 10:07

muligvis dit svar forkert, men hvis det skal forstås om at heste og træer skal befinde sig på samme side af hegnet, så er mit bud, at træerne bliver ædt mindst lige så hurtigt, som hvis de er overladt til harer og rådyr..

 

Jeg ville heller ikke turde ha' heste gående bag vildthegn, med mindre hegnet er så småmasket, at der med sikkerhed ikke kan komme en hov gennem.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider