Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvordan fandt I jeres ejendom?
Forfatter: 
Dato:  13-08-2018 16:34
Vi har søgt nettet tyndt og indtil videre uden held
Så hvordan fandt I jeres ejendom?

Grund/ejendom søges. Radius af 20 km fra Vejle.
Mindst 5 hektar gerne plus 10.
Gerne nedrivningsværdigt med naturskøn belliggenhed
0
0
Svar på denne tråd
 
 tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  21-08-2018 09:47

jeg brugte 3 år på at finde min ejendom... jeg tror jeg holdte øje med alt i området pænt tit..

 

så var der pludselig en ejendom til salg, der kostede mere end jeg havde råd til, men den stod også med mulighed for at købe med mindre jord, hvis en anden købte jorden.. jeg fandt ud af hvilken landmand der havde interesse i jorden og tog kontakt.. og vi snakkede frem og tilbage... ejendommen var for dyr .. så det blev ikke til noget..

 

pludselig en dag stod samme landmand i døren og spurgte.. søger du stadig, for så var han klar til at sælge en af sine ejendomme, dog mod han tog en del af jorden fra.. og vi lavede en handel udenom ejendomsmægler..

ud fra hvad jeg havde fulgt med i priserne, fik jeg ikke ejendommen billigere end markedet, men nok mere til prisen for området... men da ejendommen aldrig officielt kom til salg, så har folk jo heller ikke vist den kunne købes..

jeg kendte en der solgt en ejendom, til en der pludselig en dag bankede på og forhørte sig omkring salg..

 

så der bliver solgt ejendomme uden de bliver annonceret til salg.. så måske skal I ud og banke på nogle døre..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den klassiske vej
Forfatter: 
Dato:  21-08-2018 12:08

Vi støvede nettet tyndt ved samtlige mæglere i knap 6 mdr. Før vi fandt vores.

Vi havde besluttet os for en gård, men ved anden fremvisning valgte vi at springe fra..

 

Tror vi så omkring 12 steder før en af mæglerne lyttede godt efter hvad vi søgte og sagde " i kigger det forkerte sted. Det i søger er en gris eller ko ejendom som skal nedlægges.. "

Hun havde ret.!!,

 

Så hjem og ændre søgningen, hvor vi faldt over dette sted.

Den var for dyr, havde mindre jord til end jeg gerne ville have, lå ude ved vejen og tæt på en højspændingsledning. Alle ting som vi ikke ville have.

Anyway. Vi tog ud og kiggede alligevel.

Da vi kører ind på gårdspladsen sagde jeg til manden " skynd dig at køre igen- her skal vi ikke bo!"

 

Men nu havde vi en aftale og vi så stedet. Det lignede en losseplads rent ud sagt.

Huset var fint, men resten var rod og der var grise over alt.

 

Sælger var super sød! Og lyttede godt efter hvad vi søgte.

Stedet kunne rumme alle vores drømme og mere til.

Vi skulle dog stadig gå på kompromi med vejen og højspændingsledningen.

 

Der lå virkelig MANGE timers arbejde i stedet og nu 8 år efter er vi stadig ikke i mål. Men vi har fået mere end vi begge turde drømme om.

 

Vejen er ikke væk, men kun et par år efter vi flyttede ind, blev ledningen taget ned.

Vejen mærker vi sjældent, da der kommer meget få biler.

 

Prisen bød vi meget under. Vi var ærlige over hvad vi havde at gøre med og hvad vi gerne ville med stedet. Vi endte med at få det.

 

I dag har manden et lækkert værksted og hans drømme have samt to kæmpe haller, han kan rode i.

Jeg har ridehal, stald, bane, og lækre folde.

Og nok jord selvom jeg troede vi havde brug for mere dengang:-)

 

 

Så mit råd er - tænk ud af boksen og se steder som måske har nogen minusser i jeres øjne. Man kan ikke få alt man ønsker sig, hvis man ikke har uanede mængder penge:-)

 

Held og lykke med søgningen.

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 At finde stedet
Forfatter: 
Dato:  22-08-2018 08:58

Vi kiggede nok et års tid, hvor vi var ude næsten hver søndag. Det år havde vi en ide om hvad vi ville, men var knapt så skarpe på vores ønsker som vi efterhånden blev. Det år gjorde at vi efterhånden blev ret klar på hvad vi ville, og nok især på hvad vi ikke ville.

Så lavede vi en liste over det der skulle være (eks. den absolutte minimumsmængden af jord), det der ville være rart at der var (eks. Skov) og det der ikke måtte være (eks. jord der ikke lå ved ejendommen, vindmøller etc.)

Vi kiggede lokalplaner, §3, skov- og strandbeskyttelseslinjer mm., for at udelukke visse områder. Ingen grund til at kigge på ejendomme, hvor vi ville blive begrænset i forholdet til vores ønsker. Spild af vores tid og spild af sælger/ejendomsmæglers tid.

Så brugte vi nok halvanden års tid på at kigge på ejendomme der matchede ønskerne i et bestemt område, hvor vi gerne ville bo.

Blev frustrerede og tænkte at det aldrig ville lykkedes, så vi begyndte faktisk at se på ejendomme i Sydsjælland og på Fyn, da man fik så meget mere for pengene. Dejlige ejendomme, men vi kunne bare godt mærke at det ikke var det rigtige for os, så vi gik tilbage til samme søgning som før.

Som Stald Lauenborg, var der så også en ejendomsmægler der sagde til os, at vi måske skulle ændre vores søgning en smule.

 

Vi havde lagt os fast på minimum 80.000 m2, så vi ændrede søgningen til 75.000 m2.

Vi havde lagt os fast på området, men ændrede søgningen til et lidt større geografisk område.

Frem kom straks 2 ejendomme, hvor de begge lå mellem 1 og 3 km fra det oprindelige område og hvor den ene "kun" havde 79.500 m2 jord til. Begge havde faktisk haft liggetid i næsten et år, men vi havde ikke set dem, fordi vi var så fastlåste på vores kriterier.

Den ene var hovedhuset super toprenoveret og med et kæmpe antal m2. Energimærke b, og lige til at flytte ind i. Det var det med mest jord.

Det andet var fra 1909, lillebitte og renoveringsværdigt, men lå bare så fint.

Ejeren af det første var klar til at gå ned i pris, så de faktisk blev samme prisniveau, da ægtefælle var død, og hun ville væk.

Så vi havde lige knapt 2 måneder hvor vi virkelig var i tvivl. Vi var godt klar over, hvad det fornuftige ville være, men det lille skæve hus, blev bare ved med at spøge, hver gang vi var blevet enige om at sige ja til at købe det store.

 

jeg har ikke tal på hvor mange gange vi var ude begge steder, for at mærke efter.

 

Og ja, det endte med at vi valgte med hjertet, og har ikke fortrudt det et øjeblik. Ejendommen bliver jo med tiden som vi gerne vil have det, og med 3 heste og drømmen om et par enkelte galloway-køer, så går det nok, at det ligger 500 m2 fra vores minimumsønske om jordmængde. Og så betyder beliggenheden bare rigtig rigtig meget for os. Ejendommen kan man ændre på, men du kan ikke flytte omgivelserne.

 


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  22-08-2018 18:47
Det kan sagtens tænkes vi skal prøve ud og banke nogle døre simpelthen.

Den største drøm er 10 hektar uden bygninger.
Vi er ikke håndværkere så vi ønsker at bygge nyt nærmest uanset.


Køber landmænd tit ejendomme ind med stort jordtilliggende for så at sælge en evt gammel ejendom fra med en mindre tillæggende?

Har I haft succes med at tilmelde jer køber kartoteker eller er det bare standard nails der kommer ud med ejendomme?

Grund/ejendom søges. Radius af 20 km fra Vejle.
Mindst 5 hektar gerne plus 10.
Gerne nedrivningsværdigt med naturskøn belliggenhed
0
0
Svar på denne tråd
 
 Landejendomme
Forfatter: 
Dato:  23-08-2018 06:26

det er mit indtryk at nogle landmænd gerne sælger ejendomme fra, når de erhverver jord, men sjældent ved annoncering, så der skal man forbi og høre om de har noget. Dog har jeg kun oplevet at det som udgangspunkt ikke ret meget jord de sælger med. Gerne et par tønder og højst et par hektar. De køber det jo for jordens skyld, så den vil de ikke af med. Så hellere lade ejendommen ligge, eller bruge den til medarbejdere.

 

vi var meldt til div. Søgelister, så der kom nogle mails, dog alle inde for kriterierne vi havde valgt. Og det var ret rart, da jeg efterhånden var begyndt at sidde og gennemgå de forskellige ejendomsmægleren hjemmesider flere gange om dagen. Jeg blev vidst lidt besat og frustreret over at den rigtige ejendom ikke kom.

 

Vi droppede ret hurtigt kundekartotekerne, for det var som om at ejendomsmæglerne tænkte "det er godt nok ikke lige det de søgte, men hvis de nu bare så den ejendom".

Ud fra ønsket om 8-16 hektar, uden støj, trafikale hovedårer, højspændingsledninger og vindmøller, har vi fået tilbudt ejendomme klods op af skydebaner, med togbane i baghaven, planlagt vindmølleparker og planlagte trampestier i skel. Hurra for selv at tjekke lokalplaner.

dråben der fik os til at blive slettet fra køberkartotekerne, var en ejendomsmægler, som tog os med ud til "en fantastisk hesteejendom der endnu ikke var kommet på markedet, men som var lige det vi søgte". Da vi kom derud var der 19.000 m2 til ejendommen..... Han mente så at der var jo 3 bokse og en 20x40 ridebane, og så betød de sidste 60.000 m2 jo nok ikke så meget. Desuden kunne man forpagte yderligere 5.000 m2 på en 5-årlig kontrakt. Havde lyst til at fakturere ham for 3 spildte timer med søndagstillæg og brændstof....

 


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider