Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Min nye stald og hal - del 7
Forfatter: 
Dato:  31-07-2018 16:14

Selvom jeg ikke updaterer herinde så meget mere, laver jeg alligevel en ny tråd.

 

Link til de gamle

www.heste-nettet.dk/forum/34/38384/ 38384/

 

Vi har søgt tilladelse til at lave en vandtræningsbane oppe, hvor den ene gylletank lå.

I den forbindelse har vi købt en mega gammel rendegraver - MEGA gammel.

Så istedet for at begynde at grave ud til banen er manden så gået igang med at renovere på manskinen.

 

Billede

 

Men det er okay, da en agerhøne har besluttet sig for at bygge rede, lige der hvor vi skal grave ud! Altså.

Og her på gården, kommer dyrene først, så vi venter pænt til den forlader dens rede

 

Det er ved at være et rent fuglereservat her på gården. Min mand har nemlig sat en tårnfalkekasse op og nu har de fået 4 flotte unger som flyver rundt her også.

Så med 8 kyllinger i vores hønseflok også, er vi ved at få pip!

Billede

 

Åhh, ja, så har vi da også lige fået et føl!

Billede

 

Nå, men det var jo ikke dyrebørn, jeg ville vise jer...

 

Vi vil lave en opgang til vores fold, langs ridebanen.

Så vi er gået igang med at fælde træer..

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Nu skal vi bare rydde op, fjerne og jævne jord, og fælde flere træer..

 

Et lille projekt, der har naget mig er bogstaverne i ridehallen!

De har lagt klar så længe, at de var helt fyldt med skidt og støv...

Billede

 

Men nu er de endelig kommet op :-)

 

Selvom hallen er B bane, har jeg også laver A bane bogstaver.

Billede

A bogstaverne er lidt mindre end de andre, så man kan se forskel på de to baner, uden det forstyrrer.

 

Billede

 

Alt for nu

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

12
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  31-07-2018 19:16

Hold da op, det er godt nok et pænt stort projekt i har været igennem, og stadigvæk er.

 

Tænkte på, og kan ikke huske om du har skrevet de i de andre indlæg, men har i opstaldere? eller er det hele kun til eget forbrug?

 

Virkelig flot alt det i har lavet :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldere..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2018 20:18

Tak for de pæne ord.

Ja, vi har 4 opstaldere. Ikke noget vi tjener på, da vi pga. Ombygningen har et stort afskrivning/ forbrug. Så vi kan ikke få et overskud. Vores revisor grinede bare af os da vi fik kigget regnskabet igennem.

Så det er bare for selskabets skyld


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt nyt fra Lauenborg
Forfatter: 
Dato:  21-08-2018 07:54

Vi har haft nogen gode dage, hvor vi har fået lavet lidt hængepatier.

Først skulle der pudset det sidste op i stalden.

Billede

Det har ikke andet betydning end kosmetisk, men det har generet mig længe at det ikke er gjort.

 

Billede

 

Billede

Sæt igang.

Utroligt hurtigt fandt jeg taget igen og så gik det stærkt

Billede

Færdig men stadig vådt.

 

Billede
Billede

 

Samtidig havde manden et andet hængeparti som generer ham.

Vores vandslange på vaskepladsen blev ved med at være utæt.

 

Billede

Så den blev pillet ned og istedet blev der sat samlinger på, så slangen kan kobles på istedet for at bliver skubbet igennem røret.

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Nu virker det uden at vi også bliver vasket, når vi pladre i vand :-)

 

Tilsidst har vores nye sadelrum fået en overhaling.

Der er klinker i resten af rummene og det ville jeg også gerne have her.

Sæt igang.

 

Billede

 

Billede

 

Det blev faktisk ret godt, selvom at gulvet er mega skævt

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

9
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt projekt
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 07:02

Det er simpelthen sådan et fint projekt at følge. Skal altid lige ind og tjekke dine tråde, når jeg en sjælden gang er på HN.

 

Synes det er så fedt, at I er fælles om det. Vi er også selv ved at bygge stald her, dog i mindre skala, og jeg er så glad for, at manden er så stor en del af byggeriet.

 

Glæder mig til næste billedtråd - keep up the good work :)


TiNA
1
0
Svar på denne tråd
 
 Kaotisk uge..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2018 16:00

 

Først er vi godt igang med sadelrummet, som skal have fliser.

 

Vi løb tør for fliser midt i det hele og jeg kørte i 10-4 for at hente flere - DE HAVDE DEM IKKE LÆNGERE!!!

 

Jøsses... nå, så mig hjem på nettet og få vareprøver hjem.

Endte med at køre i Garant og fandt en flise, som lignede næsten. Den har lidt en anden glød, men jeg blev enig med mig selv, at det godt kan gå i et sadelrum.

 

Billede

 

Så har vi gravet oppe ved ridebanen.

Op gangen er ved at være klar, men lige nu venter vi på en par tørre dage, så vi kan grave videre og fælde nogen træer.

 

Billede

 

I onsdags kom vi begge sent hjem fra arbejdet.

Vi ikke høre vores hund gø, da vi steg ud af bilen, hvilket aldrig er sket før.

 

Efter at have været inde i huset, endte vi med at gå hele gården rundt imens vi kaldte på hende. Intet...

Det var blevet mørkt og vores tanker var mange, før vi endelig fandt hende.

 

Hun lå imellem træerne, som om hun sov, men det gjorde hun desværre ikke.

Vi tror, hun har fået et hjertestop og åndet ud.

Hun lå lige så fint og var ved at bliver kold, da vi fandt hende.

 

Sikke et chok. Hun blev kun 7 år, har intet fejlet og der var ingen tegn på svaghed eller sygdom.. øv øv øv !

 

Fra morgen til aften blev vores dag lige vendt på hovedet og huset blev så tomt.

 

Min mand skulle overnatte på jobbet om torsdagen, så jeg var helt alene hjemme ( fridag ) og skulle finde ud af alt det pratiske.

 

Jeg har det meget svært ved finde mig i en så træls og trist situration uden at gøre noget ved det.

 

Manden og jeg var helt enige om at vi skulle have en ny hund, så jeg surfede DBA og GG tyndt til jeg fandt lille Wilma.

 

Hun var heldigvis klar til at flytte hjemmefra med det samme og torsdag aften flyttede hun ind på Lauenborg.

 

Billede

 

Vi har ikke fortrudt det et sek.

Selvom vi stadig savner Jessie meget, så fylder Wilma det tomrum godt ud og holder os beskæftiget.

Så fremover, når jeg poster billeder, vil hunden være sort istedet for gul :-)...

 

Alt for denne gang.


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

7
0
Svar på denne tråd
 
 Ked af at høre om hunden
Forfatter: 
Dato:  17-09-2018 10:34

Det var da trist med jeres hund. Men hvor er den nye skøn. Vi har selv lige haft et hvalpekuld, de er dog alle solgt nu, men hvor var det en skøn tid. Godt det kan tage fokus fra det triste for jer :)


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist med Jessie
Forfatter: 
Dato:  18-09-2018 19:21

Tak Tina,

Ja, det var bare super trist at finde hende sådan.

Heldigvis holder bette Wilma os god beskæftiget og her til aften sagde manden, at det var hyggeligt, som hun allerede gik med i rutinerne:-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny tråd
Forfatter: 
Dato:  30-09-2018 22:02

 

Hvor jer elsker jeres tilgang til projekterne og dyrene. Håber agerhønen har fået et fint kuld på vingerne og i har fået gang i den gule gravemaskine.

 

Omvendt så er det trist at læse om Jessie. Kan ikke forestille mig hvor trist og ubehageligt det må være og så, så ung en hund. Det var godt der lige var en lille Wilma til jer, når nu det skulle være sådan.

 

Har du egentlig ikke "glemt" at præsentere følle og mor?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, vi savner Jessie
Forfatter: 
Dato:  01-10-2018 22:36

Tak, Anette for dit indlæg.

Ja, Jessie var jo fast linselus på vores tråd og underligt at hun ikke vil være på billederne mere.

Det gjorde noget ondt på min mand, da hun helt klart var hans hund.

 

Wilma, er noget mere reserveret, men mon hun ikke en dag også bliver en linselus:-)

 

Ja, intro af Gucci og Glinda er jeg vist kommet nemt over.

 

Kan i huske hende her?

Billede

 

Hende solgte vi for et års tid siden. Vi tuede alle sammen på ræd og række. Så meget at jeg ikke kunne læsse hende. Så manden måtte træde til at trække hende op, da hun skulle afsted.

 

Men Jeg kan jo ikke have en boks tom og da slet ikke penge på lommen, så vi tøffede rundt i landet for at se på et føl/ plag, som engang kan afløse min vallak.

Vi har ikke et pengetræ, så det var den bedste måde at få en god hest på til ok penge.

 

Gucci, hoppen, var endeligt bare en ekstra hest vi lige ville kigge på, inden vi skulle videre til et stutteri. Men hun var svær at slå ud af hovedet og så købte jeg hende istedet. Hun var ifolet og ja, det kom der Glinda ud af.

 

Har desværre ikke billeder, da jeg sidder på min IPad.

 

Glinda beholder vi, men tror Gucci skal videre.

Vores ponyhoppe, Lis, som der også har været et par billeder af, har jeg valgt at beholde et år eller to mere og få hende færdig kåret. Måske ifolet ( shhhh, i må ikke sige det til manden, for han siger NEJ!!!) he he

 

Vores agerhøne klækkede næsten alle æggene og smuttede med de nye små dagen efter. Vi har ikke set mere til hende, men tror det er gået godt. Vi har jo en del gemmesteder til dem omkring gården.

 

Men de vilde dyr sætter altså en stopper for alt byggeri her på stedet. Så vi kom ikke igang med vores nye projekt i år, som planlagt.

 

Manden har endelig fået rendegraveren "Pluto " til at køre glat og godt. Den larme, som en kutter og kører som en snegle, men manden er stolt af den:-)

 

Vi har nemlig fået tilladelse til at grave en vandbane til hestene.

Det bliver ikke noget fancy, men vi har en del regnvand, som vi gerne vil bruge. Og jeg, som fys., kan godt lide tanken om træning i vand.

Så til foråret, kan jeg forhåbentlig vise billeder af det lille projekt:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 Imponerende
Forfatter: 
Dato:  11-10-2018 08:17

Det er altså imponerende hvad I formår at igansætte af projekter. Og dejligt at være sammen om det. Vi er også ved at bygge nyt lige p.t, og det er en fornøjelse at gøre det sammen med manden. Han går snart mere op i det end mig, selvom han ikke er hesteinteresseret.

 

Hvor mange heste har I i det hele?


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina....
Forfatter: 
Dato:  24-10-2018 10:28

Jeg tror, det er meget vigtigt, at man er sammen om projekterne, hvis man ønsker et sted som dette.

Vi går og hygger os med at bygge og min mand er heller ikke interesseret som sådan.

 

Vi har 8 bokse og har 4 heste selv:-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider