Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Riste i boksene?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2018 19:58

Hejsa

 

vi har overtaget en landejendom hvor der for 6 år siden var grise i stalden.

Vi skal så have lavet heste bokse .

 

Flere har dog sagt til os at vi burde bibeholde de riste der er i selve stalden, så hestene s tis osv kan løbe væk fra boksen. Der er riste langs væggene i hele stalden, som ryger ned i en slags kloak.

 

Min kæreste er hooked på ideen mens jeg er mere skeptisk. Min kæreste siger at urinen fra hestene selv vil tørre ud og holde sig selv nede, og at det bliver begrænset med lugt, hvorimod jeg godt se skrækscinariet med at det kommer til og stinke helt vildt fra de kloakker/riste.

Det løber ikke videre ud, da det er blevet lukket for, for mange år siden da landmanden ikke skulle bruge det til noget.

 

jeg er mere til og støbe i hele stalden, og få et plant gulv overalt og så er det det. Jeg kan sagtens se ideen med afløb i en boks men det vil jo ikke helt være det samme her, da urinen ikke har nogle steder og løbe videre ud.

 

hvad tænker i ?

Hvad havde i gjort ?

 

Yderligere mener min kæreste at det vil koste kassen og få en miljø sagkyndig ud og skal spørge denne til råds , så det er heller ikke en mulighed :/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omvendt
Forfatter: 
Dato:  13-10-2018 22:04

Min veninde satte for en del år siden en gammel svinestald i stand til heste. Hun brækkede gulvet op og støbte nyt, det eneste hun lod være tilbage var hullet til transportøren der kørte møget ud på møddingen. Det var virkeligt genialt, så kunne hun muge stld i regnvejr uden at blive våd.

 

Jeg ville ikke efterlade riste i boksen, de vil alligevel blive stoppet til med halm og møg.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afløb i boks.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2018 11:04

Hvis der ikke er noget afløb fra de riste i boksene, så giver det vel ikke rigtig mening at bibeholde det, vil jeg mene. For så vil det bare ligge og være fugtigt et sted under gulvet, hvis det ikke kan komme videre væk.

Men hvis i kan få dem åbnet, så er det virkelig skønt med afløb når man vasker bokse ned.

 

Vores var også tidligere grisestald, men her var kun små alm. riste i gulvet. Så vi har en "rist" i hver boks, som man kan feje vandet ned i når man har vasket boks ned.

Det går så videre til en algebeholder vi har under møddingspladsen.

 

Vi har skiftet risten ud med en træplade og en træpæl som støtter ned i hullet, så hestene ikke kan træde igennem og ned i et hul.

Det fungere helt fint og har pt. virket i 3 år uden at rådne pga. fugt.


Mvh, Helle (:
*Bella*

*Moesgaards Freja Fiona*
*Kantana*
*Samson Af Søtofte*

*Stine Af Søtofte*
<'3 #.Så Mange Minder.#
¤ True Love,, Never Dies,! <'3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider