Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ridebane uden stenmel
Forfatter: 
Dato:  26-02-2017 15:23

Hejsa alle sammen

 

Vi startede i sommers på projekt ridebane.

Vi fik gravet 30-40cm muld af ned til lerlag og fyldt op med sømaterialer (sten i forskellige størrelser og groft sand) fra havet. Det blev stampet godt.

 

På grund af baby har det så stået her i vinter og bare fået vand og sat sig. Det dræner mega godt.

Nu er spørgsmålet jo så hvad der skal på.

 

Er der nogen af jer der har ridebaner uden stenmel som mellemlag?

Hvordan fungere det og får i sten op i toplaget?

Ønsker mig en bund der ikke bliver vildt dyb og død så har kigget lidt på lersand til toplag, hvad kan i anbefale?

 

Ham der gravede havde lavet mange baner uden mellemlag, Men er meget i tvivl om ik der vil blive trukket sten med op med tiden.

Kan man bruge andet end stenmel til mellemlag?

hører meget gerne jeres erfaringer :)

 

Hilsen Nina


Nina og Caballero

Sorte Spøgelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knust beton.....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2017 15:49

Man kan bruge knust beton som mellemlag i stedet for stenmel, det kender jeg flere som har.

 

MEN jeg har altså oplevet at der hos dem en gang imellem dukker sten op.

 

Så da jeg fik lavet udendørsbane sidste år, så fik jeg oven på et brokkelag lagt 15 cm knust beton, som så blev vibreret sammen.

Vores entrepenør fortalte os, at det ikke var lige meget hvor man købte det, da der er forskel på hvor "ren for metal og skrald" det er forskellige steder. Så han anbefalede os to steder, som han ville stå inde for.

Så da vi fik det, så gennemgik vi bunkerne for metal og skrald, og fik det meste fjernet i første omgang.

 

Så efter det hele var blevet most, mast og vibreret på plads, så gik vi og kiggede lidt på det, og så bestemte jeg mig for alligevel at bruge stenmel også - jeg tror stadig den dag i dag, at min entrepenør mener jeg er skør :-)

Men 5 cm fik jeg, og det lavede en super fin "lukning" over det knuste beton.

 

Jeg har så fået et toplag af 4 cm grus 0/4, og så i blandet 3 cm soldaffald - og den skulle lige rides på plads, men er blevet super - ikke for dyb og ganske fjedrende :-)

 

Banen harfungeret glimrende hele vinteren, selv i frost vejr har jeg redet ude :-)

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 10:42

Må jeg spørge dig hvad sådan en bane har kostet?

Og er den 20/40 eller 20/60m ?


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2017 15:55

Ja du gerne spørge, for jeg vil gerne svare - den er nemlig lavet på regning :-)

 

Banen har kostet 39.750,00 kr :

Filtersand incl transport 2000,00 kr

Knust beton 115 m3 11.500,00 kr

Stenmel 44 m3 5.500,00 kr

Grus 41,5 m3 1750,00 kr

Transport af ovenstående 2100,00 kr

Udlægning af sand, beton, sold ect incl opstilling af hegnspæle og vibration af knustbeton og stenmel, samt blanding af sold og grus :

7480,00 kr

Leje af vibrator og flytning af gravmaskine 900,00 kr.

 

Soldaffald fik jeg leveret af anden leverandør - det kostede 4000,00 kr.

Og hegnet har kostet 3500,00 kr incl træbeskyttelse.

 

Så alt i alt rundt regnet 46.000,00 kr for en 20x40 bane :-)

 

Min kæreste og jeg var med som "håndmænd", så oftest kom entrepenøren alene - og en sjælden gang havde han en håndmand med, hvis vi ikke var hjemme.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  04-03-2017 19:47

Tak Charlotte, det var meget billigere end jeg havde regnet med, var det måske muligt jeg måtte komme forbi og se din bane, før jeg selv går igang med noget lignende?


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja da....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2017 09:27

Ja du er meget velkommen - jeg smider lige en PB med min mobilnr :-)

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 RIDEBANE
Forfatter: 
Dato:  14-09-2017 20:43

hejsa

må man spørge hvor i landet man er ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 banen ligger
Forfatter: 
Dato:  03-10-2017 21:29

Charlottes bane er ca mellem Ulstrup 8860 og Thorsø.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider