Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Muslingeskaller på sandjord
Forfatter: 
Dato:  25-08-2017 15:22
Hej-
Jeg vil høre hvad Jeres erfaring er med at få dyb sandjord mere fast på ridebane. Kan skaller mætte sandet og pakke så banen bliver fast og ikke dyb?
Erfaringer?

Sjællands senetenspraksis-bevar din rygs naturlige S-form. Book en prøvebehandling til halv pris mette@senetensjaelland.dk eller se mere på www.senetensjaelland.dk Mette/sygeplejerske & senetensbehandler/Næstved

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flis på sand
Forfatter: 
Dato:  26-08-2017 11:57

Jeg havde en træls/dyb sandbane. På den kom jeg flis og den har siden været en perfekt fjedrende tør bane. Det er nu 8 år siden.

Jeg køre den over et par gange om måneden med et rionet. Det klares på mindre en en halv time (banen er lige knap 20 X 60)

Så om muslingeskaller virker lige så godt ved jeg ikke, men flis gør.

 

Venlig hilsen

 

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 flis vs muslinger
Forfatter: 
Dato:  26-08-2017 13:15
Men flis formulder vel og bliver glat, eller er det anderledes når det er sandbund? Vil det sige at din bane ikke er dyb mere?
Har hørt at en blanding med sand og sold(afbarket flis) er godt, men dyrere!

Sjællands senetenspraksis-bevar din rygs naturlige S-form. Book en prøvebehandling til halv pris mette@senetensjaelland.dk eller se mere på www.senetensjaelland.dk Mette/sygeplejerske & senetensbehandler/Næstved

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flis på sand
Forfatter: 
Dato:  30-08-2017 12:35

Altså, min bane er 8 år gammel og flisen er ikke formuldet. Tror det sker meget langsommere, når bunden er sand, hvor alle de gode jordbakterier, som er med til at formulde flisen, ikke har særlig gode kår.

Jeg har prøvet at ride i skaller, og jeg foretrækker absolut sand og flis.

Den tager et par uger om at "sætte" sig, og i den periode skal man måske køre den over med rionettet 2-3 X om ugen

Den støver stort set heller aldrig selvom det ikke har regnet i et par uger, fordi flisen bevarer fugtigheden meget længe

 

Venlig hilsen

 

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har sådan en
Forfatter: 
Dato:  06-09-2017 15:13

Hej

 

Min bane er bygget op ved at jorden er blevet vendt med en special makine, der vender jorden, sådan at mulden kommer nederst og sandjorden kommer øverst.

Herefter har vi lagt skaller på, og banen fungere bare!

 

Jeg skal lige have taget nogle nye billeder, men ellers kan du se video af banen inde på min side Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed inde på facebook. der kan man også se hvordan banen er bygget op.

 

Jeg elsker min bane - den fjedre og kan rides på i alt slags vejr.


Mvh. Jeanett og Zaba Vilsbæk

- hvis du har lyst til at følge os, er du velkommen til at gå ind og trykke "synes godt om" vores facebook side " Jeanett og Zaba Vilsbæk - fra drøm til virkelighed! "

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider