Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Funda-blokke med eller uden armeri
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 21:46

halihaløjsa ;-)

jeg er bare ved at samle viden

og mit spørgsmål er hvis i har bygget bokse i Funda-blokke har i så brugt armering (metal imellem) eller har i bare "smækket" dem sammen ?

 

dem jeg kende der har bygget bokse i Funda-blokke har ikke brugt armering og jeg vidste slet ikke det var meningen før jeg så det på Youtube

så mit spørgesmål er hvis i ikke har brugt armering i jeres, holder de så fint nok på trodt af det :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Armering...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 21:55

...altid armering i - du KAN være heldig at der ikke sker noget ved at lave dem uden, men HVIS en hest ligger fast/læner sig/kløer sig så er det rigtig mange kg. der presser på væggen, og worst case er at hele væggen vælter...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123678
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 22:03

okey :) bore man huller ned i gulvet så eller ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 22:06

Hejsa Anett

 

Har du kigget på denne side?? Der er rigtig mange gode råd til at bygge og bygge om


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fundablokke
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 17:38

Vi har renoveret en gammel kostald om til ponystald sidste år og har bygget vores 2 bokse op i fundablokke MED armering. Én af væggene i hver boks blev støbt helt ned i gulvet - altså vi havde et jordgulv, hvor vi gravede ud til 1 fundablok i højden og satte dem inden beton gulvet blev støbt. Grunden til at det kun var én væg i hver boks, der blev lavet sådan, var at vores oprindelig plan var at lave fronter i træ. Den plan blev lavet om, efter at gulvet var støbt, så der borede vi huller til armering ned i gulvet. Lodret har vi armering i hver fundablok og vandret mellem hver anden. Til de vandrette er der boret hul ind i den væg, som fundablokvæggen er støbt op ad, så armeringen går ind i muren.

 

Billede

Nedgravning af fundablokke

 

Billede

Før støbning af gulv

 

Billede

Efter støbning af gulv

 

Billede

Her kan man se den vandrette armering for hver anden fundablok

 

Billede

Armering boret ned i gulvet til den anden væg

 

Billede

Næsten færdigt

 

Billede

Her med ponyer i.

 

Vi er ikke helt færdige endnu, men resten kan sagtens vente med at blive lavet til sommer 2015. Vi kan ikke komme til at støbe fundablokke længere op end der er nu pga loftet. Det er derfor meningen, at der skal sættes træplade op til loftet fra toppen af de to høje vægge, så jeg kan få et sadelrum der kan aflåses i det smalle rum bag mig på det sidste billed. Shetterens lave vægge og boksdør er 1 meter høje og min store ponys lave væg og boksdør er 120cm. Vi har en plan om, at shetterens boksdør skal laves 10 cm lavere, for hun står lidt anstrengt, når hun står med hovedet udover, som den er nu.

 

Jeg ville ikke spare armeringen i boksvæggene væk, da det giver bedre styrke og sådan en hest kan altså sparke med ret stort tryk, hvis den er panisk/sur nok. Vi gav 32 kr pr 6 meter tentor/kamstål, så det er ikke her den store besparelse ligger ved staldbyggeri.

 

God fornøjelse med dit staldbyggeri, det er hårdt, men fedt når det er færdigt


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider