Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Boksskilte hestene ikke ødelægger
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 20:05

Vi har lidt et problem med vores boksskilte, idet hestene simphelthen ødelægger dem. Problemet består i at hestene står i bokse med åben front, dvs. at boksskiltet kan ikke placeres nogen steder, hvor hestene ikke kan nå. Jo, hvis vi satte dem meget lavt, men det ser bare for dumt ud til min smag.

De boksskilte vi har, er sådan nogen i plast fra Tryg, og det hestene gør er:

1. Enten kører de tænderne hen af skiltet således at der kommer mange og store ridser på skiltet og med tiden går helt i stykker.

2. Skiltene er sat fast med skruer i hvert hjørne, det betyder at hestene kan få fat med tænderne langs siderne, hvor det ikke kan undgåes at der kommer en smule luft mellem boksen og skiltet, og så flår hestene dem af.

 

Det er skilte som vi bruger til at skrive hvad hestene skal have i foder, så det er lidt nødvendigt for os at finde en løsning.

 

Jeg gad godt, at finde nogle færdiglavede boksskilte i galvaniseret stål eller lignende, da jeg ikke tror hestene vil kunne ødelægge disse, men jeg har intet fundet efter mange timers søgen på nettet...Jo, der er et firma der laver diverse skilte i messing, stål osv. men prisen per stk ligger vist i knap 1.000 kr., og så med 14 bokse bliver det altså lige dyrt nok.

 

Så jeg håber at der er nogle folk herinde, der enten har stået i samme situation og fundet en god løsning ( købt eller lavet selv, alt har interesse) eller nogen der bare ligger inde med en god ide?

 


Ridning/kommission samt opstaldning.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste/ avlshopper.

Løsdrift til hingsteføl/plage årgang 2012 og 2013.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare en tanke...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 12:49

Er det træfronte?

Kan man så ikke male en firkant med tavlelak og så skrive direkte på den?

Har ikke prøvet det selv - det var bare en tanke

 

Med venlig hilsen

Katrine


Horse Trainer skridtbånd udlejes. Kontakt mig for mere information

4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 22:26

Vores opstaldningssted har bare lamineret boksskiltet i A4. :-) Her kan de ikke få fat i nogle kanter, fordi de sidder helt tæt på boksen.


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 22:06

Mine navneskilte sidder på den del af fronten, hvor skydedøren kører hen foran.


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 22:12

Billede

 

Her kan du se skiltet - som sidder på naboboksen. Du kan evt. flytte det længere hen til højre, så de ikke kan nå det.

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fkklfdkdfklkd
Forfatter: 
Dato:  09-01-2015 22:02

Tak til alle for jeres svar :-)

Jannie: For mig ligner det, at hesten der står med hovedet ud af boksen, sagtens kunne sætte tænderne i naboens skilt, hvis den ville? eller snyder afstanden?

Desværre er vores bokse med helt åben front, derfor kan de ikke sættes et sted hvor hestene ikke kan nå...

Jeg leder efter en pæn løsning, somjeg ikke synes at hverken tavlelak eller lamineret papir er.


Opstaldning tilbydes.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skilte i børstet stål
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 06:30

Hej Mibsen

Jeg tror du kan finde hvad du søger her. www.donsdesign-skilte.dk/ ?gclid=CPnBtvzXiMMCFSSQcgod13MAXQ

 

De ser umiddelbart ikke så dyre ud


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis skiltene....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 18:43

skal bruges til foderoplysninger, skal de vel kunne opdateres - og det er næppe en mulighed med de ovenfor linkede, eller færdiglavede skilte i det hele taget....?

 

Dorte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det nemmeste er vel
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 01:00

at lave en lamineret liste, der lægges i fodervognen/på en fast plads, hvorpå boksene så bare har nr. 1, 2, 3, etc. Så undgår du helt skilte på boksene, og personen, der fodrer, kan tage listen med sig rundt.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Laminerede skilte
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 21:37

Jeg vil stadig foreslå laminerede skilte som klart er det nemmeste, vi skifter fx bos på hestene i løbet af vinteren, og så er det nemt at man kan tage skiltet med. Tilsvarende hvis hesten skifter foderplan.

 

www.hesteskilte.dk er en flot løsning

 


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skilte
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 13:03

Vi havde i flere år bare laminerede skilte som var klipset fast. Ved de fleste heste gik det fint, men nogle skal bare hærge alting

 

Da jeg havde lavet nye skilte mange gange, begyndte vi at overvejer en ny løsning. Efter mange overvejelser kom vi frem til en løsning, hvor der på hver boks sidder en træplade i A4 størrelse. Uden på denne er skruet en tilsvarende plade i pleksiglas og mellem pladerne sidder så vores laminerede skilte.

 

Det er lidt sværere at skifte skiltene, da der skal skrues, men til gengæld er de meget mere holdbare.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skilte
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 13:19

Jeg har disse fra Tika - på den modsatte side er der linier på så man kan skrive. jeg bruger så en hvis Tuch til at skrive.

 

Min ene tager fat i alt (tidser også sit vindue) men skiltene har hun aldrig fået fat i. De er skruet fast

 

Billede

 


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2004

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjiasfjp
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 15:52

Vi har været inde og tale med en gravør, og han foreslog vi skulle tage ud til den mindre lokale smed, og få lavet nogle plader i rustfri stål, og så kunne han gravere felterne/tekst bagefter med sort (bliver brændt i med laser).

Man kan få penne, som kan skrive på stål, og som kan fjernes med fx. sprit.

Så det bliver nok noget i den stil vi ender med :-)

Anne: Jeg har været i kontakt med dem, og de eksempler de viser på hjemmesiden, med stål og messing skilte, er bare en folie. Hvis de skulle lave skilte til mig i "ægte" messing eller stål, ville prisen ligge mellem 2-3.000 per stk.... Så det var lige i overkanten :-)

 


Opstaldning tilbydes.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider